С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Деница Борисова: Поръчките нараснаха, въведохме изпреварващо всички превантивни мерки

Ръководителят на отдел "Човешки ресурси и правен" във "Фесто Производство" ЕООД пред Karieri.bg
Share Tweet Share
Снимка

 

Кариери.бг се обърна към мениджъри от няколко компании да опишат предизвикателствата, пред които са изправени и как се справят с тях. Утре ще прочетете интервюто с Галина Георгиева, мениджър "Продажби" във фармацевтичната компания Glaxo SmithKline в България.
В понеделник публикувахме интервю с
мениджъра "Човешки ресурси" на ЛЕМ България Верка Алексиева, което може да прочетете тук.
"Фесто Производство" е световен лидер в производството на електромагнитни датчици за пневматични цилиндри. Основната производствена група включва също и производство на сензори за поток и налягане, пропорционални вентили, комуникационни модули, сервомотори, контролери и присъединителни кабели.
През 2020 г. се навършват 30 години от началото на производството на Festo в България, предстои официалното откриване и на новия офис на Технически инженерен център. В момента в дружеството се произвеждат повече от 2500 вида изделия и непрекъснато се инвестира в иновативни решения. Заетите в него са над 900 висококвалифицирани служители.
Как се отрази извънредното положение на вашата компания по отношение на хората в локален и глобален мащаб?
- "Фесто Производство" ЕООД произвежда сензори и продукти за автоматизация, които имат приложение в над 200 индустриални сектора, измежду които има както такива със сериозен спад, така и със сериозен ръст през последните няколко месеца, каквито са, например, медицинската и лабораторна автоматизация и хранително-вкусовата промишленост. Това е причината, за разлика от много други компании, при нас да се запази и дори временно да се увеличи нивото на поръчките. Едновременно с това продължаваме да увеличаваме екипа на Техническия инженерен център в София, който в бъдеще ще е най-големият развоен екип извън централата в Германия.
По тези причини, както и поради загубата на капацитет от въведеното физическо разделение на смените за недопускане на засичане на екипите и дезинфекция, през последните два месеца при нас постъпиха на работа над 80 човека и продължаваме да наемаме персонал. Ще успеем да реализираме и вече традиционната ни Лятна академия, с която даваме възможност на ученици и студенти да работят в дружеството.

Бяхте ли изненадани от случващото се и до каква степен бяхте подготвени за него?
- "Фесто" е глобална компания с местни дружества в над 60 държави. Един от най-големите заводи на концерна е в Китай, където започна пандемията от COVID-19. Ситуацията там се следеше още от самото начало, което донякъде ни подготви да осъзнаем сериозността на предизвикателството и да изпреварим събитията. В края на февруари се формира корпоративен task-force, а на 4 март създадохме и местния кризисен щаб. Въпреки че нямаше как някой да бъде напълно подготвен за пандемията, считам, че успяхме да се справим успешно и да въведем изпреварващо всички превантивни мерки. За производствено предприятие с над 900 служители, за нас беше приоритет номер едно да осигурим безопасна работна среда, спокойствие и сигурност за хората.

Какви мерки предприехте по време на изолацията, свързани с ефективната работа и обучение на служителите?
- Като производствено предприятие, за нас препоръката за работа на служителите от разстояние (home office) беше предизвикателство, тъй като в голямата си част всички функции са тясно свързани с производството. От друга страна, за много кратко време колегите от ИТ трябваше да утроят капацитета на инфраструктурата. Въпреки това, вече над 2 месеца целият Технически инженерен център, както и всички служители, чиято работа не е свързана с прякото производство, работят от вкъщи. Всички останали служители проявиха гъвкавост и съпричастност и в кратък срок реорганизирахме работата, така че да въведем физическо разделение, водено от смените в производството. Формирахме два независими екипа и в административните отдели, които работят частично в смяната на производството - първа или втора, като в останалото време до 8 часа служителите работят от вкъщи.

Отрази ли се работата от вкъщи на ефективността ви?
- Нямам впечатление работата от вкъщи да се е отразила негативно на ефективността на служителите, дори напротив - хората са по-мотивирани, по-фокусирани, по-гъвкави и сякаш по-ефективни. В културата на организацията ни е семейният дух, който ни сплотява в труден момент и всички заедно, както и в миналото, по-лесно и бързо преминаваме през периодите на криза. Истината е, че много от служителите искат отново да се върнат в офисите си, но преценихме, че това следва да се случва постепенно.

Как се прояви вашата корпоративна социална отговорност в тази ситуация?
- Имаме календар от планирани инициативи, които надградихме с допълнителни. Направихме дарение в полза на Многопрофилна болница за активно лечение "Д-р Братан Шукеров" в Смолян, където се намира един от отделите в дружеството, както и дарение на компютърна техника за Центъра за личностно развитие в града, за да подпомогнем учебно-образователния процес на младежите в риск. Служителите ни, които работят от вкъщи, решиха да дарят ваучерите си за храна. Много от сътрудниците в завода пожелаха да добавят и лични средства, като цялата сума ще бъде дарена в полза на най-уязвимите групи в обществото. Продължаваме взаимоотношенията си с професионалните гимназии, подготвяме се за участие в държавния зрелостен изпит на абитуриентите от първата ни паралелка с ученици в дуална форма на обучение, ще реализираме Лятната ни академия и не на последно място, заедно с още четири от водещите работодатели в софтуерния бранш от тази есен ще реализираме първата паралелка в дуална форма на обучение по специалност "Приложен програмист".

Възползвахте ли се от държавните мерки за помощ на бизнеса 60/40 във връзка със задържането на хората?
- Не, нямаме основание да го направим.

Какво показват вашите наблюдения - колко е засегнат вашият сектор от кризата с коронавируса?
- Секторът на производство на електронни компоненти за автоматизация не може да не остане незасегнат от кризата. Но степента, в която компаниите са засегнати, зависи от клиентите и пазарите, за които работят.

Какво още се промени и ще се промени на пазара на труда?
- Новото "нормално" ни научи да бъдем по-гъвкави и креативни, да провеждаме по-кратки и ефективни срещи, да вярваме повече на служителите, да бъдем по-толерантни и да реагираме на момента. В стресовата и несигурна ситуация всеки показа най-доброто, а някъде и най-лошото от себе си. Мисля, че в организационно отношение компаниите пожънаха това, което са посели като утвърдена организационна култура и взаимоотношения. В комбинация с осъзнаването, че всички сме взаимосвързани и пазейки себе си, пазим и семейството си, но пазим и колегите си и работата си, мисля, че в бъдеще вътре в компаниите ще има по-силна свързаност, отговорност и доверие.
Промяната на пазара на труда се забеляза още в началото на пандемията. От първите седмици на март усетихме нарастване на броя на кандидатите, повишаване на опита и квалификацията им за позициите в производството, както и възможността да започнат работа веднага и водещото търсене на сигурност и стабилност. От друга страна, при отворените ни инженерни позиции няма такава видима разлика, като кандидатите по-скоро предпочитат да отложат промяната на работното си място. Отново това, което ги привлича, е възможността да започнат работа в стабилна компания с богат набор от допълнителни социални придобивки, която и в настоящия момент показва, че грижата за хората е на първо място.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly