С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Галина Георгиева: Мобилизирахме хора и ресурси, за да превърнем бедствието в ускорител на прогреса

Мениджърът "Продажби" във фармацевтичната компания Glaxo SmithKline в България пред Кариери.бг
Share Tweet Share
Снимка

 

Кариери.бг се обърна към мениджъри от няколко компании да опишат предизвикателствата, пред които са изправени и как се справят с тях. Утре ще прочетете интервюто с Джонатан Гладуиш, изпълнителен директор на 60K.
Вече публикувахме интервюта с
мениджъра "Човешки ресурси" на ЛЕМ България Верка Алексиева и Деница Борисова, ръководител на отдел "Човешки ресурси и правен" във "Фесто Производство" ЕООД.
Glaxo SmithKline е британска научно-изследователска фармацевтична компания и световен лидер в няколко направления - лекарства с рецепта, лекарства без рецепта и ваксини. Оперира в над 100 държави по света, а в България от близо 30 години.

Как се отрази извънредното положение на вашата компания върху хората в локален и глобален мащаб?
- За GSK най-голям приоритет в тази безпрецедентна криза беше сигурността на служителите, осигуряването на достъп и непрекъснати доставки на лекарства и ваксини за пациентите и разработването на решения за овладяване на пандемията от COVID-19. Компанията ни показа повече от всякога, че служителите и пациентите са в центъра й. Нашата индустрия е една от най-динамичните в света и GSK култивира изключителна толерантност към промяната. В България компанията запази всичките си служители. За нас най-важна е мисията ни да помагаме на хората да правят повече, да се чувстват по-добре и да живеят по-дълго и приемаме, че промяната е единственото сигурно нещо.

Бяхте ли изненадани от случващото се и до каква степен бяхте подготвени за него?
- На глобално и локално ниво в компанията нямаше усещането за изненада - благодарение на изключителните лидери и доста натрупан опит, включително с подобни ситуации и всякакъв друг вид бедствия. Също така индустрията ни е изключително регулирана и ние сме принудени да бъдем подготвени - структурно, ресурсно и стратегически - тъй като от непрекъснатостта на бизнеса и процесите, особено по време на кризи, зависят много човешки животи. Всички служители, с които работя, се държат много смело и зряло.

Какви мерки предприехте по време на изолацията, свързани с ефективната работа и обучение на служителите?
- Съвсем закономерно увеличихме дигиталния процент на работата. Разликата в настоящата ситуация е, че и клиентите ни свикнаха с този начин и канал на комуникация. Оказа се, че тази наистина безпрецедентна за съвремието ни криза послужи като ускорител на дигиталния прогрес. Освен с постоянна подкрепа към служителите и външните ни клиенти - за първи път имахме повече време за личностно развитие на всички нива в компанията. GSK изобилства от такива ресурси - както чрез вътрешно разработени обучения, така и чрез платформи като LinkedIn Learning, Harvard Manage Mentor и много други.
Колегите, работещи в директната логистика, са истински герои, защото продължиха да ходят всеки ден на работа, за да осигурят доставки на лекарствени продукти за пациенти в 17 държави - независимо от драконовите мерки за сигурност, ротацията на екипи (както при лекарите) и т.н. Изпращаха ни страхотно мотивиращи послания като "Ние ходим на работа заради вас. Вие стойте вкъщи заради нас". Много важни са вътрешно комуникационните канали за информираност на служителите, които просто бяха на световно ниво 24/7. Благодарни сме на всички служители зад кадър, на които много често невидимо се крепи доверието на служителите в компанията.

Отрази ли се работата от вкъщи на ефективността на работа?
- При нас няма понятие "нормален работен процес", тъй като динамиката е космическа - постоянно се напасваме на средата или я формираме - но определено не работим, както преди COVID-19.

Как се прояви вашата корпоративна социална отговорност в тази ситуация?
- GSK подпомогна хората на всяко ниво. Дарихме 10 млн. долара на Световната здравна организация за преодоляване на пандемията, съюзихме се с някои от най-големите институти, филантропски организации, университети, включително си сътрудничим по безпрецедентен начин и със Sanofi за разработка на ваксина. В България осигурихме скъпоструващо лечение на 800 пациенти с ХИВ и дарихме средства чрез АРФАРМ на Министерство на здравеопазването - респираторни апарати и оборудване за медиците. Аз лично работих като доброволец към БЧК. В GSK имаме виртуална група на служителите доброволци - списъкът е с хиляди примери.

Възползвахте ли се от държавните мерки за помощ на бизнеса 60/40 във връзка със задържането на хората?
- Не. Справихме се със собствени ресурси и подкрепихме държавата - смятам, че цялата индустрия се обедини в това, което е много социално отговорно поведение.

Предполагам имате наблюдения и върху целия сектор - накратко доколко са засегнати хората в него?
- Има голямо разнообразие в индустрията, не мога да отговоря еднозначно. Все пак компании като GSK имат талант в мобилизацията на хора и ресурси, за да превърнат едно бедствие в ускорител на прогреса.

Ще промени ли новото "нормално" начина на работа и самите позиции (функции) вътре в компанията?
- Вътрешните промени в компания като GSK не са случайни прозрения, а дълбоко анализирани нужди на средата. Ще променяме средата, както досега и ще се променяме спрямо нейните изисквания - ще настояваме за повече канали за комуникация от традиционния лице в лице, ако има отклик и от другата страна. Това неминуемо ще доведе до нови начини на работа и позиции, но точно как и какви - можем само да спекулираме на този етап.

Какво още се промени и ще се промени на пазара на труда?
- Променихме се ние като пациенти, потребители на здравните услуги - всичко, което приемахме за даденост досега и арогантността ни на моменти, това може би ще повлияе на пазара на труда в здравеопазването. Също така смятам, че лекарското съсловие заслужено е реабилитирано до високото ниво, което заслужава и се радвам да видя, че тези хора получават необходимото уважение. Дано това да означава повече лекари в България и обратно към България.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly