С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Джон Гладуиш: Аутсорсинг секторът засега оцелява от тази буря без сериозни последствия

Изпълнителният директор на 60К пред Кариери.бг
Share Tweet Share
Снимка

 

Кариери.бг се обърна към мениджъри от няколко компании да опишат предизвикателствата, пред които са изправени и как се справят с тях. Утре ще прочетете интервю с Мария Стоева, ръководител на търговския екип на ManpowerGroup България.
Вече публикувахме разговори с:
мениджъра "Човешки ресурси" на ЛЕМ България Верка Алексиева
Деница Борисова, ръководител на отдел "Човешки ресурси и правен" във "Фесто Производство" ЕООД
Галина Георгиева, мениджър "Продажби" във фармацевтичната компания Glaxo SmithKline в България.
Международната компания 60K е създадена през 2008 г. от Джон Гладуиш. Предлага аутсорсинг услуги, бизнес процеси (BPO) и контактни центрове. В компанията работят повече от 1500 души в два офиса в България, разположени в София и Пловдив. От услугите й се възползват клиенти от целия свят, които се обслужват на повече от 20 езика. Част от секторите, в които работи, са туризъм и развлечения, ритейл и онлайн търговия, високи технологии, финансови услуги и др.

Как се отрази извънредното положение на вашата компания по отношение на хората в локален и глобален мащаб?
- Пандемията в резултат на Covid-19 създаде много пречки както в световен мащаб, така и на местно ниво, но съм радостен, че 60K запази всички свои служители през това безпрецедентно време и не смятаме, че това ще се промени. По отношение на структурата на компанията няма големи промени, въпреки че изхождайки от новата нормалност, можем да направим някои промени и да въведем нови работни практики.

Имаше ли момент на изненада. Убедена съм, компания като вашата има стабилна предварителната подготовка за подобни кризисни ситуации. Какво е съотношението на pro-action спрямо re-action към този момент за вас?
- Имаше момент на изненада, тъй като още в първия ден от извънредното положение бяхме посетени от полицията и Инспекцията по труда, за да проверят нашите работни практики. Разбира се, преди да ги допуснем в работните помещения на сградата, ние им измерихме температурата, проверихме дали имат маски и се уверихме, че са измили ръцете си с дезинфектант за ръце, който се намира до асансьорите на всеки етаж. Излишно е да споделям, че преминахме проверката успешно.
Успехът ни през този период се дължи главно на модела за дистанционна работа, който бяхме приложили за по-голямата част от нашите 1200 служители, както и на всички защитни мерки, които предприехме за безопасността на персонала, останал в офисите ни в София и Пловдив. Имахме щастието, че от известно време обмисляхме работата от дома като опция и затова бяхме в състояние да се адаптираме много бързо към новата ситуация, без прекъсване на бизнеса ни или този на нашите клиенти.

Какви мерки предприехте по време на изолацията, свързани с ефективната работа и обучение на служителите?
- В тези времена на несигурност посланието на 60K от "Хората са нашият бизнес" се валидира и никога не е звучало по-истинно! След като разбрахме колко сериозна заплаха е коронавирусът, предприехме незабавни действия за защита на нашите служители и бизнес операциите на нашите клиенти. Инвестирахме над 100 хил. евро, за да могат по-голямата част от служителите ни да работят от вкъщи безпроблемно. Затворихме нашата фитнес зала, залата за игри, ресторантите и другите общи помещения. Общите части, включително асансьорите и стълбите, се дезинфекцират на всеки 4 часа. Също така снабдихме персонала с термометри за домашна употреба, както и с изчерпателни инструкции какво следва да предприемат, ако имат някакви симптоми. Социалната дистанция е организирана в нашите офиси, така че персоналът да работи в отделни кабини, разположени на 2 метра една от друга. На всички са осигурени маски, дезинфектанти и кърпички за почистване на бюрото. Транспортните средства за персонала се дезинфекцират след всяко пътуване.
Редовно изпращаме актуална информация към целия персонал за мерките на правителството, статус на заболелите от коронавирус, както и добри практики по различни теми - например как да се работи ефективно от дома. Използвахме различни канали, включително видеоконферентни разговори, за да поддържаме близост с нашите екипи и най-вече да поддържаме екипния дух.
Също така предоставихме безплатна "гореща линия" за подкрепа на всички служители по всякакви теми за психичното здраве, които те или семейството им могат да имат в резултат на пандемията.

Как се прояви вашата корпоративна социална отговорност в тази ситуация?
- Мисля, че бизнесът следва да е отговорен - всички компании имаме задължение да се грижим не само за служителите си, но и за обществото. Предприемайки съответните мерки за гарантиране на безопасността и благополучието на нашите служители, правим точно това. Към тези мерки добавям различни каузи, които подкрепяме през годините, в полза на местното и глобалното общество - например Teenage Cancer Trust, Фондация "Една от 8" в борбата срещу Рака на гърдата, "Дечица", "Различни, но равни". Освен работа с неправителствени организации, редовно участваме в национални инициативи, които подкрепят различни каузи. Те включват събиране на книги за малки читалища в цялата страна, събиране на храна за семейства в неравностойно положение за Коледа и Великден, дрехи за деца с увреждания и много други.

Възползвахте ли се от държавните мерки за помощ на бизнеса във връзка със задържането на хората?
- За щастие, поради стабилността на нашия бизнес, нямахме нужда от помощ от страна на правителството.

Имате наблюдения и върху целия бизнес сектор - доколко са засегнати хората в негоспрямо другите отрасли?
- Аутсорсинг секторът успя да оцелее от тази буря без сериозни последствия до момента, и по-специално 60К, тъй като бързо и успешно преминахме към Home office модела. Това е практика в много подобни компании, пък и на част от нашите клиенти. Така че, сравнявайки нашия сектор с други - като развлекателната индустрия, туризма и ресторантьорството, например (които нямаше как да продължат работа заради наложени ограничителни мерки), като сектор ние бяхме много по-малко засегнати.

Ще промени ли новото "нормално" начина на работа и самите позиции (функции) вътре в компанията?
- Все още е твърде рано да се каже какви ще бъдат дългосрочните ефекти, но с новите работни практики около модела Home Office за всички сфери на бизнеса, със сигурност ще се променят някои функции - например начинът на ИТ поддръжка и разпределението на работната сила. С масовото въвеждане на работата от дома, повече усилия ще бъдат насочени към области като ангажиране и мотивация на служителите.

Какви нови тенденции очаквате на пазара на труда?
- Бизнес моделът на Home Office вече позволява 60K да търси и работи със своите служители не само в България, но и потенциално навсякъде по света, което отваря нов набор от възможности и предизвикателства за нас.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly