С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да действаме при спор с шефа

Ако наистина тръгнете да спорите с шефа си, бъдете 100% сигурни, че сте прави в своята позиция
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Ако попитате кои са най-големите страхове на служителите, един от тях със сигурност ще бъде спорът им с шефа. Въпреки това, колкото и плашеща да е тази мисъл, понякога е неизбежно. Все пак ако искате да постигнете нещо значимо в кариерата си, трябва да знаете как да говорите с хората, които стоят по-високо от вас на професионалната стълбица.

Ако не показвате нужното уважение, което изисква комуникацията с вашия шеф, не трябва да се учудвате, че не получавате същите възможности за развитие като вашите колеги и сте подминавани при съставянето на екипите, работещи по най-важните проекти.

Не забравяйте, че несъгласието с вашия работодател не винаги може да е напълно отрицателно за вас, ако все пак в крайна сметка спечелите спора. Ето и няколко правила и стратегии, които да използвате, когато говорите с по-вишестоящ служител в компанията:

# Останете спокойни, дори и шефът ви да не го прави

Имайте предвид, че спорът се получава, когато има разногласие по определена тема. Така че е важно всички страни да представят своите мнения. В такъв случай е важно да останете професионалисти и да изслушвате докрай, без да прекъсвате и да се ядосвате.

Останете спокойни и събрани, дори да останете разочаровани накрая. Ако ситуацията излезе извън контрол, по-добре се извинете и излезте от стаята за няколко минути, за да се охладят страстите.

# Не противоречете на шефа публично

Обикновено да противоречите на шефа не е добра идея, но ако трябва да коригирате негова грешка, то това е задължително. Важното обаче е да не го правите публично. Дори и да сте прави, влизането в конфронтация пред много хора може да срине неговия авторитет и определено няма да е полезно нито за вас, нито за него.

Напълно нормално е ръководството да иска да запази своята репутация, дори и да е сгрешило в дадена ситуация. В същото време вие не искате да загубите шанса си да изградите такава.

# По-добре да сте прави!

Ако наистина тръгнете срещу шефа си, бъдете 100% сигурни, че сте прави в своята позиция. Ако не сте сигурни, просто не правете тази крачка. Важно е преди да влезете в спор, да сте си приготвили сигурни аргументи, а още по-добре ще е, ако те са подкрепени от факти и доказателства, за да се превърне вашата теза в непоклатима.

# Спор по правилния начин

Ако имате противоречие с вашия шеф и искате да му представите вашата гледна точка, то най-добре се постарайте да му представите мнението си, но по правилния начин. Повечето опитни мениджъри обичат да получават обратна връзка от своите служители, но само когато тя е представена по уважителен и неуронващ техния престиж начин.

Важно е да избягвате пасивно-агресивните фрази, които целят да прикрият вашето недоволство зад маската на учтивостта. Една от най-честите използвани фрази е: "С цялото ми уважение". Обикновено след това следва някакво тежко обвинение. Би било добре да избягвате и "Да, това е вярно, но".

# Имайте предвид настроението

В такива моменти е нужно да бъдете стратези и да действате логично. Ако видите, че шефът е в лошо настроение, по-добре оставете казуса за друг момент, защото шансовете ви да спечелите и да измъкнете нещо за себе си намаляват драстично. Така че винаги имайте едно наум.

# Вашите принципи не са непременно и негови

Важно е никога да не нарушавате вашите принципи и закони. Имайте предвид, че всеки има собствено мнение и както вие не сте длъжни да се съобразявате на всяка цена, така и те.

Не, не казвам, че трябва да нарушавате морала или етиката си по време на работа. Просто знайте, че винаги може свободно да изразите мнението си и ако нещо не се получава, просто да си тръгнете в търсене на ново работно място.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly