С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Вредните навици в офиса и как да се преборим с тях

Социалните мрежи и въобще голяма част от мобилните приложения постоянно отнемат вниманието ни от целта да приключим бързо и качествено със служебните си задължения
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Юлия Лазарова

Много хора смятат, че кариерният им път е имал необичайно много препятствия и перипетии, които са им попречили да постигнат целите си. Понякога обаче пречките са пред лицето ни, а ние сме заети, за да ги видим, осмислим, разберем и разрешим. Така че е добре понякога просто да се спрем и да помислим дали самите ние не се спираме към осноофис на BIC, Bic world на бул. Българиявните си цели. Разберете какви промени може да направите, за да станете по-продуктивни и ориентирани на работното място.
И може да звучи странно, но именно вие може да саботирате собствената си кариера. Сега се замислете за вашите обичайни лоши навици, които всеки ден правите, дори понякога незабелязано, на работното си място. Ето и най-честите от тях:

# Оставете телефона настрана

Телефоните станаха част от нашето ежедневие, част от живота ни. По време на отпуската се опитваме да ги оставим далеч, при едни успешно, при други не. Проблемът е, че това трудно може да се случи, докато сме на работа. Но не винаги използваме смартфона на работното си място само по работа.

Социалните мрежи и въобще голяма част от мобилните приложения постоянно отнемат вниманието ни от целта да приключим бързо и качествено със служебните си задължения. Какво ще стане, ако изоставите Facebook, Instagram или Twitter за час или не отговорите на приятел в чата веднага? Ще приключите задачите си по-бързо. Спрете звука и се потопете в приоритетното за деня, а след това сърфирайте на воля из нета.

Ако още не смятате, че "сърфирате" из интернет прекомерно много и това ви пречи на работния процес, разгледайте историята си на браузване за седмица назад. Колко от виртуалните места, които сте посетили на работното място, са ви помогнали да свършите задачите си по-бързо и качествено?

# Планирайте, не обещавайте

Имате списък със задачи, но нямате план за действие? Създайте си структуриран план. Стъпка по стъпка, задача по задача. Понеделник сутрин е добър момент да се прегледат най-важните събития, срещи и задължения за седмицата. Сложете ги в календара си. А после всяка сутрин планирайте деня си и приоритизирайте.
Липсата на план на работното място е вреден навик, който ни отдалечава от постигането на професионалните цели. Списъкът ще ви помогне за вашия план. Планът ще ви помогне да изпълните задачите от списъка.

Все пак правете този план на едно място. Не започвайте да водите списъци на телефона, бележки, тефтери, файлове, календари и т.н. Станаха твърде много, нали? Ограничете се до един списък със задачи, защото големият брой носи допълнителен стрес, разсейва вниманието и води до по-ниска продуктивност. Отсейте най-важните задачи. Знаете, че трябва да вземете детето от градина след работа, нали? Не си го записвайте. И още нещо - не е нужно да изпълните всичко от списъка, нужно е да завършите това, което правите в момента.

# Мозъкът иска почивка

Обедна почивка - на кого е нужна? Всъщност на вашето тяло и мозък. Вашите сили не са безкрайни. Почивката е нужна за по-добрата концентрация и продуктивност. Не отделяйте време само за работа, планирайте и отдих. Често разпускаме само за няколко минути във времето между служебните ангажименти, понякога пък въобще забравяме. Премахнете този навик и си създайте друг. Когато сте отпочинали, сте много по-мотивирани и свежи.

# Подредено бюро = подреден ум

Ако бюрото ви е разхвърляно и претрупано - отървете се от излишното и подредете останалото. Вместо десетки излишни листа, които вече не са ви необходими, кореспонденция и какво ли още не, може да поставите на видно за вас място семейна снимка, нещо, което свързвате с ваш успех или което ви вдъхновява.

# Облеклото не е за пренебрегване

Пренебрегвайки външния си вид, най-често пренебрегваме и цялостното си здраве. Това е простата човешка природа - хората ще се отнасят по различен начин въз основа на дрехите, които носите и начина, по който се представяте. Ако ходите на работа в неподдържан вид или без да обръщате внимание на личната си хигиена, това ще се отрази негативно на вашата репутация, както и на работата ви.
Третирайте всеки ден като такъв, в който може да срещнете изпълнителния директор на компанията и се обличайте добре.

Лошите работни навици не могат да бъдат преодолени лесно, но това може да стане, след като
разпознаете проблема и предприемете стъпки за отстраняването му. Вредните навици са бариери, които сами спускаме пред себе си, без дори да подозираме. Никога обаче не е късно да осъзнаем, че не бива сами да играем срещу себе си и е време да влезем в ритъм.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly