С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пет съвета за по-професионален профил в LinkedIn

LinkedIn е фантастична възможност да покажете постиженията си и да дадете информация за себе си, която може би не бихте включили в традиционното CV
Share Tweet Share
Снимка

Reuters 

В XXI век, където търсенето на работа до голяма степен е мигрирало в дигиталната сфера, наличието на висококачествен и професионален профил в LinkedIn е изключително важно. Освен че ви предлага възможността да изградите ценни връзки и да сте в крак с тенденциите в индустрията, това е резюме, до което работодателите могат да имат достъп по всяко време. Следователно, трябва да гарантирате, че вашият профил е постоянно в добра форма.

Въпреки че това може да отнеме време и за някои дори да е обезсърчаващо, ползите ще дойдат - рано или късно. В крайна сметка няма как да искате с недобре изглеждащо и неподредено CV да ви наемат на мечтаната работа. Така стоят нещата и с вашия профил в социалната мрежа. Колкото по-добре и професионално изглеждащ е той, толкова шансовете да ви потърси някой работодател са по-големи.

Така че, независимо дали се опитвате да осъществите контакт с някоя компания, или искате да засилите търсенето на работа, или просто желаете да сте подготвени за всеки случай, следвайте тези стъпки, за да подобрите профила си в LinkedIn.

# Снимката е от значение
В идеалния свят снимката ви не трябва да има никакво отношение към вашата компетентност или годността ви да вършите работата си. В света на LinkedIn обаче това не е така. Редица експерти смятат, че много по-вероятно е да бъдете потърсени, ако имате добре направена професионална снимка.
И все пак имайте предвид, че селфита или изрязани групови снимки не са добра реклама за вашия профил. Добре направената корпоративна снимка може да каже много повече за вашата личност, вашия професионализъм и начина, по който работите.

# Бъдете видими
Въпреки че едно от най-големите предимства на LinkedIn е неговото удобство за потребителя, все още има няколко специфични опции, които ще трябва да изберете, за да гарантирате, че не само лесно ще бъдете намирани, но и че това ще стане от правилните хора. Преди да започнете да подреждате своя акаунт, уверете се, че:

  • Вашият URL адрес е променен
Когато създавате профил, LinkedIn автоматично присвоява URL адреса ви от произволен низ от различни символи. За да бъдете намирани по-лесно, а и да направите нещата по-естетически добре, трябва да промените URL адреса си със своето име. Това трябва да се случи задължително на латиница.
  • Дайте вярна и актуализирана информация
LinkedIn автоматично задава фабрични настройки, ако на дадена опция или секция не изберете нищо. Ако търсите нова работа и сте в такъв процес, уведомете хората. Това е от истинско значение, защото системата ще ви препоръчва на различни работодатели. Когато се появите в търсенията, сферата на работа е първото нещо, което всеки ще види.
Например "разработчик на свободна практика (C++, Java и Python)" ще гарантира, че правилните хора ще ви намерят.
  • Задайте подходящите "кариерни интереси"
Независимо дали активно търсите нова позиция, евентуално сте отворени за правилната оферта или сте доволен от сегашната си работа и искате да останете там, трябва да уведомите платформата. Може да настроите вашия статус в едно от четири състояния, както и да настроите точните типове работа, местоположение и типовете договори и клаузи, които търсите.

# Не забравяйте за резюмето си
Много специалисти по набиране на персонал твърдят, че разделът за резюмето и представянето ви във вашия профил в LinkedIn е най-решаващ и макар това да е просто един текст, няма спор, че това е идеалното място да разкажете на света вашата история. В идеалния случай трябва да се стремите да попълните около три до пет параграфа (включително раздел с точки от определени цели), но ключовият момент тук е да гарантирате, че ще предадете какви сте всъщност.
За някои хора това може да отслаби постиженията им в кариерата, при други може да се подчертае тяхната готовност да поемат нови предизвикателства. Въпреки това, което мнозина твърдят, няма правилен подход за успешното предлагане на самите себе си, така че трябва да действате интуитивно. Все пак със сигурност има някои насоки, които би било разумно да следвате. Например:
Опитайте се да избягвате прекомерната употреба на общи думи, като "успешни", "ефективни" и "аналитични". Въпреки че не са лоши думи за употреба, те всъщност няма да ви помогнат да се откроите от другите. Използвайте думи и фрази, които редовно се появяват във видовете обяви за работа, към които сте се насочили.
Избягвайте да говорите за себе си в трето лице. Ако е уместно, използвайте добре цифри. Определянето на количествата на вашите постижения със солидни числа винаги е за предпочитане пред проста увереност, така че ако са ви под ръка, използвайте ги умело.
Бъдете по-лични, отколкото бихте били във вашето CV или мотивационно писмо. Това не означава, че трябва да бъдете по-малко професионални. Просто трябва да мислите за резюмето си повече като за свободен разговор, в който говорите за себе си, а не за скучен спомен от вашия опит.

# Уверете се, че работният ви опит е подходящ
Както при всяко добре пригоденo CV или резюме, вие не трябва просто да изброявате предишните си роли и отговорности. Вместо това трябва да се уверите, че всичко е от значение за вида позиции, към които се насочвате сега. Например, ако търсите позиция за управление на профили в социалните мрежи, подчертайте как всички отговорности, които сте имали, и всички умения, които сте разработили до момента, могат да бъдат приложени към тази роля. Ако нещо не е от значение, не е необходимо да се включва.
Както стана дума в раздела за резюмето, не се страхувайте да включите и реално изготвени проекти. Ако работата ви е свързана с нещо креативно, не забравяйте да включите връзки или прикачени файлове към портфолио или примери за проекти, по които сте работили.

# Подчертайте уменията си
Разделът с умения на страницата ви в LinkedIn е важен не само защото подчертава в какво сте добър, но и защото играе важна роля за съответствието ви с правилните възможности за работа. Това е така, защото когато обявата за свободно работно място е публикувана в LinkedIn, постерът изисква да изброи набор от необходимите ключови умения. Колкото повече съответстват вашите умения, толкова по-голяма е вероятността да бъдете предложени на работодателя като добра възможност.
Следователно, добър съвет е да търсите обяви за работа в LinkedIn, които биха ви интересували, и да гарантирате, че вашите умения съответстват на обичайното изброено. Все пак имайте мярка, има ограничение за броя на уменията, които можете да изброите. А и все пак изброените качества трябва да са верни.

# Бонус съвет
Не пренебрегвайте постиженията си
LinkedIn е фантастична възможност да покажете постиженията си и да дадете информация за себе си, която може би не бихте включили в традиционната автобиография, така че защо да не се възползвате максимално от нея? Ако се използва правилно, можете да използвате тези секции, за да персонализирате профила си. Например, ако имате академични постижения, може да изброите курсовите си работи, публикации и дори университетски разработки. Ако работите в IT индустрията, може да представите вашите акредитирани сертификати в отделен раздел.
Има много тънкости, които влизат в изграждането на перфектния профил в LinkedIn, но в действителност, стига да обърнете внимание на съветите, обсъдени в тази статия - и отделите необходимото време и грижа за тяхното прилагане, ще направите търсенето на работа много по-лесно.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly