С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да си изградиш кариерен бранд

Няколко важни стъпки, които ще ти помогнат да бъдеш забелязан от специалистите по човешки ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Съществува известна прилика между кариерния бранд и гатанките. Ако кажеш на някого: "Белобрад старец с червен костюм, който прави доставки в рамките на 24 часа до милиони хора," то той или тя вероятно веднага ще ти отговори, че става дума не за някой друг, а само за Дядо Коледа.

Това е силата на кариерния бранд. Ето какво е необходимо, за да изградиш свой собствен кариерен бранд:

Да си изградиш тактика за кариерния бранд

Тази тактика включва редица действия в себе си. На първо, второ и трето място идва нетуъркингът. Не подценявай силата на добрия нетуъркинг, защото той отваря много врати. Благодарение на запознанство или познат можеш да намериш работа, която в друг случай не би намерил. Оглеждай се за такива възможности около себе си.

Например, Тук-Там Кошер 2020 е една от тези редки възможности в България, които ти дават шанс да срещнеш професионалисти от най-високо ниво, да чуеш техни лекции или да им задаваш въпроси.

На следващо място идва това да бъдеш подготвен в рамките на не повече от 30 секунди да се представиш устно: да представиш своя кариерен бранд. Имай също и готово описание на себе си и кариерния си бранд в писмена форма.

Не пропускай да работиш и върху личните си качества, защото твоята репутация също те следва навсякъде, където работиш. Бъди известен в професионалните си среди с това, че вършиш страхотна работа и че се държиш добре с околните. Тези две неща ще ти отключат също много врати, както и другите изброени тактики за кариерния ти бранд.

Да си познат добре за едно нещо

Твоят кариерен бранд не е нито биографията ти, нито онлайн профил в платформи като LinkedIn. Кариерният бранд е нещо автентично за теб, есенцията на това, което си ти. Посредством кариерния бранд ти се отличаваш с нещо конкретно от тълпата други професионалисти в твоята област. Ето защо, ако на теория си познат за много различни неща, де факто не си познат за нито едно от тях. Кариерният бранд става като нещо нарицателно за теб - така, както собственото ти име е нещо, на което само ти отговаряш.

Най-вероятно ти вече имаш бранд, но просто не си го осъзнал и артикулирал ясно. Може би другите хора реферират към теб като човека връзки с обществеността, който може да превърне всяко обществено торнадо в незабележим "полъх". Или пък, ако си графичен дизайнер, да си известен със стила на работата и ефективността си. За каквото и да си известен, е добре да се фокусираш само върху едно нещо - онова, в което си изключително добър.

Да популяризираш кариерния си бранд

Това е последната фаза от изграждане на кариерния бранд. Тя може да включва много и разнообразни елементи, като писане на детайлни блог постове за специфичен за индустрията ти сайт. Напиши гост-пост за реномирано онлайн издание/блог и след това сподели написаното в своите социални мрежи. От една страна, това ще ти донесе видимост, а от друга - увеличава шанса специалисти Човешки ресурси да те намерят по-лесно.

Можеш да започнеш да поддържаш и свой собствен професионален блог (например в Wordpress или Wix), където да пишеш по теми, свързани с твоята компетентност и сфера на дейност. Ако пишеш там редовно и създаваш проницателни и запомнящи се текстове, ще затвърдиш своя кариерен бранд.

Друга важна стъпка за популяризиране на кариерния ти бранд е да обновиш и поддържаш своя LinkedIn профил. Направи го впечатляващ и отличаващ се, защото специалистите Човешки ресурси със сигурност ще го разгледат. Поискай препоръки от други приятели в LinkedIn (които са свързани с кариерния ти бранд) и не забравяй за секцията Skills & Endorsements.

Вече си готов да представиш своя кариерен бранд на света? Не пропускай професионалното събитие тази есен - Тук-Там Кошер, което ще бъде мащабно, вдъхновяващо и информативно.

Регистрирай се за Тук-Там Кошер, който ще се проведе на 17 септември.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly