С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да изградиш стратегия за фирмена визия

Важно е да начертаете правилната посока и да я следвате заедно с екипа
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Изготвянето на стратегия за фирмена визия трябва да предоставя дългосрочна посока за развитието на компанията. Тя включва идеи за активностите за развитието на бизнеса. Обикновено се съдържа в документ или изявление, така че да е достъпна за всички в компанията. По този начин мениджърите взимат общи решения, базирани на тази визия, както и на ценностите и мисията на компанията.

Ако се интересуваш и от други професионални теми, не пропускай Тук-Там Кошер, където ще срещнеш вдъхновяващи лидери и водещи компании, нови технологии, идеи и хора, които ги осъществяват.

Тук сме събрали няколко основни стъпки за изграждането на фирмена визия:

Представи си 5 до 10 години напред

Близките 2 до 3 години подлежат на изготвяне на план, докато бъдещите 5 до 10 години влизат в графата "визия". Това е така, защото визията показва голямата картина и къде искаш да бъде компанията след Х на брой години. Във визията на влизат дотолкова измерими цели и резултати, колкото идея къде ще се намира компанията, колко ще се е разраснала, на кои пазари ще оперира и други релевантни решения.

Мечтай смело и се фокусирай върху успеха

Визията е "мястото", където да сложиш черно на бяло мечтите си, свързани с компанията. Тъй като става дума за период от 5 до 10 години, мечтай смело, защото за толкова много време имаш реална възможност да изпълниш тези мечти с правилния екип. Докато чертаеш стратегията е важно да се фокусираш върху успеха, а не върху неуспехите. Представи си какво искаш да сте постигнали с екипа и се стремете към него.

Направи я вдъхновяваща

На следващо място визията трябва да е вдъхновяваща, за да увлече и други подходящи и мотивирани хора в екипа. Мислейки за фирмена визия, мисли от името на служителите - какво би ги стимулирало да искат да работят за изпълнението й. Целите, които поставиш трябва да са големи и да показват прогрес, за да мотивират хората, но и не трябва да звучат високопарно и неизпълнимо, за да ги откажат още в началото като невъзможни за изпълнение.

Съобрази се с бизнес ценностите и целите

Всяка фирмена визия трябва да стъпва на ценностите на компанията и целите на бизнеса. Ако тя е в разрез с тези две неща, то тогава ще остане само като пожелателен "лист хартия", който ще трупа прах. Важно е да е в синхрон, както с ценностите, така и с целите, защото те са движещи механизми на компанията и ще спомагат за изпълнението и на фирмената визия.

Направи план да комуникираш стратегията

Не на последно място е от особено значение кога и как ще комуникираш стратегията към хората в екипа и към външния свят. От една страна, това е важно, защото в противен случай би останало само като пожелателна стратегия, която "живее" в някое чекмедже на бюрото на този, който е работил по нея. Всъщност, тя трябва да се превърне в ръководство за това какво и как работи екипът на ежедневна база. Макар да се фокусира върху следващите 5 до 10 години, в действителност, работата по нея се случва всеки един ден.

Разбира се, може би не всичко ще върви по план през този период, но е важно да си начертал правилната посока и да я следвате заедно с екипа.

Ако пък искаш да "начертаеш" стратегия за професионалното си развитие, регистрирай се за Тук-Там Кошер, който ще те срещне с топ компании, вдъхновяващи хора и идеи и много възможности за нетуъркинг.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly