С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Лоялността не е достатъчно основателна причина да не напуснете работа

Ако искате да разберете дали сте истински лоялни на вашия работодател, помислете дали бихте го препоръчали на приятел
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Помните ли първия си ден на работа? Като нов виждахте компанията през "розови" очила и бяхте нетърпеливи да се захванете за работа, развълнувани от възможностите, които предстоят. Но сега вече сте прекарали там известно време и това чувство отдавна е изчезнало. Освен това напоследък си мислите, че сте извлекли възможно най-много от настоящата си позиция и се чувствате в застой. Дали не е време да смените работата?

В същото време обаче изпитвате дълбоко чувство за преданост към дългогодишния си работодател и знаете, че може да има някои наранени чувства, ако си тръгнете. В крайна сметка тази компания, в лицето на вашия шеф и колеги, е направила толкова много, за да ви помогне да се издигнете в кариерата. Може би дори е повлияла положително на някои други области от живота ви. Какъв е правилният ход - да бъдете лоялен докрай или да прибегнете до промяната?

Всяка работа - дори и хубавата, има "срок на годност". Така че, когато сте решени да напуснете, но не можете да подадете заявлението си, следвайте тези стъпки. Те ще ви помогнат да определите кой би бил най-добрият ход в ситуацията.

# Лоялност - що е то?

За да разберем дали предаваме работодателя си, първо трябва да си отговорим на въпроса що е то лоялност. Всъщност тя не е вродена и не се появява от въздуха. Да, естествено, има хора, които "са си такива", но не бъркайте лоялността с безинициативност и подчиняемост. Предаността е нещо, което се дава в замята. Всъщност лоялността на работещия към фирмата е функция на лоялността на работодателя към него.

И ако искате да разберете дали сте истински лоялни на вашия работодател, отговорете си честно на въпроса: "Бих ли препоръчал на свой близък да започне работа в компанията?".

# Разберете, че вашата фирма не е вашето семейство

Често чувството за лоялност идва от фирмената култура, която популяризира идеята, че екипът е семейство. Но връзката ви с вашата компания не е същата като връзката с родителите, съпруга/та, децата, братята или сестрите ви.

Нужно е да сложите една граница, която не бива да бъде прекрачвана.

# Не забравяйте, че лоялността често е еднопосочна улица

Може да чувствате, че трябва да се придържате към работодател, дори когато той вече не е подходящ за вашата кариера. Но той вероятно не се чувства по същия начин.

Всички сме чували примери за работодатели, които прекрачват границата ръководител/служител и бранят подчинените си с цената на всичко, но това са изключения. Когато дойде криза и натискът се усили, бизнесът ще забрави за лоялността към вас и ще се обърне към собствените си интереси. Така че трябва добре да помислите дали бихте получили същото отношение.

Имайте предвид също, че лоялността не трябва да е фактор за решението да останете или да напуснете работа.

# Планирайте напускането си

Ако решите да подадете предизвестие, помислете как точно ще направите всичко, така че да не изгорите мостове, които сте градили години наред. Добре е да не разпространявате новината за вашето напускане преди да сте говорили с вашия шеф.

Напускате ли, за да започнете работа при пряк конкурент? Или си тръгвате, защото сте надраснали работата си в тази организация и няма повече възможности за развитие? Може и да търсите промяна на начина си на живот - искате да работите по-малко часове или предпочитате различен режим.

# Не изоставяйте екипа си на кръстопът

Хората на по-високи позиции са доста по-трудни за подмяна, отколкото служителите по-надолу по стълбата, така че осъзнайте, че вероятно оставяте работодателя си в сложна ситуация.

Времето също играе важен фактор. Може да оставите лошо впечатление, ако преди да напуснете излезете в двуседмичен отпуск, а в същото време няма кой да ви замести. Опитайте се да се поставите на мястото на хората около вас - покажете признателност и съжаление, че се разделяте.

С други думи, уведомете ръководството колкото се може по-рано, за да не създавате неприятности. Ако можете, предложете помощ при прехода на вашите работни задължения към новия нает на позицията ви. Колкото повече улесните предаването на работата си на човека след вас, толкова по-добре ще се чувствате психически.

Идеята е да напуснете при добри отношения, защото корпоративният свят е малък. Това са контакти, които сте създали с години и е напълно възможно да ги срещнете по-късно в кариерата си.

# Бъдете готови за различни реакции

Когато напуснете компания, с която имате силна връзка, може да срещнете много забележки и въпроси от хората: "Напускате ни?" или "Как бихте могли да направите това точно сега?!" или "Кога започнахте да търсите нова работа?". От решаващо значение е да знаете как да отговорите.

Добре би било да се подготвите предварително за този тип въпроси. Извинението за напускане или изказването на съжаление предполага, че грешите, което не е така.

Затвърдете вярването, че решението да напуснете е именно за да подобрите собствения си живот, а не да влошите техния. Подчертайте, че сте получили прекрасна възможност, която наистина ви вълнува. Ако не са доволни от вас, това просто показва къде се крие тяхната лоялност.

# Бъдете отговорни към търсенето на работа

Може да е трудно да направите търсенето на работа приоритет, когато трябва да го балансирате с текущите си ангажименти, но е важно да положите по-специални усилия, ако наистина искате да намерите точното място.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly