С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Защо трябва да си направите профил в LinkedIn още сега, но и да го използвате

Благодарение на мрежата можете по-лесно да се свързвате с професионалисти и да осъществявате контакти
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Ако четете тази статия, вероятно има две причини:

1. Нямате профил
2. Имате профил, но не сте активни и не знаете как да оформите профила си така, че да изглежда професионално издържан

LinkedIn бележи голям ръст на потребителите си в България, като на този етап броят им може вече да доближава милион. По данни на NapoleonCat.com към октомври 2019 г. в мрежата има 783 000 профила. Най-голямата възрастова група е в диапазона 25-34 години (62%). Следват възрастовите групи 18-24 години и 35-55 години с по около 18%, а 2% са хората над 55 години.

Както и да са се променили цифрите с днешна дата, едно е ясно - тази социална мрежа може да е чудесен инструмент, който да използвате. Благодарение на LinkedIn ще можете с по-голяма лекота да се свързвате с професионалисти от редица сфери и да осъществявате контакти, които в ситуацията на пандемия става все по-трудно да се случат.

Основните стъпки, с които да започнете:

1. Регистрирайте си профил

Но не спирайте дотук, като оставите всички полета непопълнени. Това е само първата крачка. Изграждането на профила ви няма да стане за ден. Отделяйте му време и малко по малко ще изградите полезен инструмент, за което ще сте благодарни в бъдеще.

2. Сложете си представителна снимка

Не си и помисляйте да пропуснете тази стъпка, иначе как да знаят хората с кого контактуват?

Подберете снимка, която показва индивидуалността ви, но не забравяйте, че това е професионална мрежа. Тук не е мястото за сластни погледи, снимки до автомобили, снимки от партита, почивки и т.н.. Не си слагайте силно намръщена снимка, защото дори да сте най-ведрия човек, то останалите ще останат с впечатление, че не сте много отворени за общуване.

3. Напишете в коя компания работите и каква е позицията ви

Ако не работите, то отбележете, че търсите работа. Добавете къде сте работили до момента. По този начин хората, които се занимават с подбор на кадри, лесно ще могат да се ориентират дали сте подходящи за дадена позиция и сами да ви потърсят.

4. Попълнете полето с информация за вашето образование и опит

Всяка допълнителна квалификация, която е релевантна, също е добре дошла, дори да сте били доброволец.

5. Отбележете езиците, които знаете или учите

Така повече хора говорещи тези езици ще попадат на профила ви и ще могат да се свързват с вас.

6. Започнете да добавяте контакти

Ако решите, можете да ме добавите още сега от тук: LinkedIn Ina. Добавете своите колеги и състуденти, но не се чувствайте длъжни да добавяте хора, с които вече не общувате по никакъв начин и нямате допирни точки в професионален план. Когато добавяте в контактите си непознати, е важно да не го правите произволно. Добавяйте хора, които работят в сфери, от които се интересувате, или такива, в които имате опит. Например, ако сега учите програмиране, ще ви е полезно да видите какъв опит споделят хората в тази сфера. Самата аз започнах да се уча да програмирам и намирам публикациите им за много полезни.

Взаимодействайте с контактите си чрез съобщения, но избягвайте използването на готовите бутони за комуникация, които дава LinkedIn (бутони с генерирани съобщения, които само чрез едно натискане се изпращат до другата страна). Последвайте всяка страница, която ви е интересна и включва полезни публикации, като например тази на Наука за хората.

7. Обърнете внимание на настройките за поверителност

Така ще контролирате кой може да вижда профила ви.

8. Публикувайте информация релевантна за професионална мрежа

Не я бъркайте с Facebook, Instagram, TikTok и т.н.

LinkedIn e социална мрежа, която има за цел да помага на професионалистите с по-голяма лекота да се свързват един с друг, да обменят опит, впечатления, идеи, съвети, да се пораждат дискусии. В момента може да се наблюдават не малко такива публикации, но те не бива да бъдат подкрепяни, защото просто мястото им не е там. Препоръчително е да внимавате с какви публикации взаимодействате, защото това е видимо за всички. Ако постоянно харесвате видеа с мили животинки (да, може да попаднете на такива), то няма да оставите силно впечатление, не и като професионалист.

9. Бъдете активни!

Дори да не знаете какво да публикувате на този етап от създаването на профила, то се ангажирайте с публикациите на другите, които ви правят впечатление. Активността ви помага да покажете, че не сте добавили тези хора, за да ги шпионирате, а искате да взаимодействате с тях. По този начин дори непознат може да се превърне във ваш бъдещ работодател, бизнес партньор, да ви даде ценен съвет и т.н.

LinkedIn e вашата виртуална интерактивна визитна картичка. Възползвайте се от този инструмент и въпреки пандемията и ограничените социални контакти вие ще имате активен професионален социален живот.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly