С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да използваме социалните медии при търсенето на работа

Имаме ли нужда от профил в Twitter, или Instagram? Подходящо място ли е Facebook за търсене на работа?
Share Tweet Share
Снимка

Reuters 

Социалните мрежи вече са станали част от всекидневния ни начин на живот. Ако може да засечем колко време прекарваме там, може би ще се изненадаме. А доста голяма част от платформите започнаха да предлагат най-различни услуги. Функцията за търсене на ново работно място се превърна в една от най-често интегрираните. И наистина - оказва се, че социалните мрежи могат да бъдат мощен инструмент, независимо къде се намираме в кариерата си.

И ако се замислим, ще разберем, че около 90% от компаниите имат профили в социалните мрежи. Освен за реклама на своята дейност, организациите ще могат да набират служители оттам.

Но къде трябва да наблегнем и кой от профилите ни да развием най-добре? Имаме ли нужда от акаунт в Twitter, или Instagram? Подходящо място ли е Facebook за търсене на работа?

Отговорите варират в зависимост от вашата индустрия и това, което се опитвате да постигнете. От изграждането на вашия личен бранд до свързването с влиятелни хора, които биха могли да ви помогнат в търсенето на работа, всяка платформа има своите собствени плюсове и в крайна сметка от вас зависи да решите колко усилия искате да отделите, както и кое ще ви е от най-голяма полза.

За да разберем по-добре какво може да предложи всяка една платформа, вижте следващите съвети.

# Най-подходяща платформа при търсене на работа

От всички опции за социални мрежи експертите са единодушни, че LinkedIn е най-важната в професионален план. Ако търсите работа, задължително си направете и развийте профил там. Оформете го добре и го поддържайте.

Защо трябва да си направите профил в LinkedIn и да го поддържате може да разберете в статията на Karieri за мрежата.

Ако искате да добавите втора платформа, Twitter е добър вариант, но не и ако нямате време за поддръжка. Twitter е една от онези социални мрежи, които отнемат много време, и ако нямате как да вложите такова, няма да спечелите от това.

Там основната дейност е да следите най-влиятелните във вашето пространство и индустрия, както и ръководителите, с които сте работили или бихте искали. Повторното публикуване на туитове и споделянето на вашите собствени мисли, както и други, са задължителни, така че това е причината, поради която не може да не бъдете неактивни.

# Ами Instagram и Pinterest?

Зависи от вашата област и това къде искате да се развивате. В някои визуални индустрии - дизайн, мода, развлечения - тези видове платформи имат по-голямо значение.

Ако се занимавате с дизайн, домашен декор, архитектура - Pinterest има голямо значение. Ако пък искате да работите в индустрия, която основната таргет група е, да речем, хората под 35 години, присъствието в Instagram наистина има смисъл.

Вкарайте мисъл в избора на платформа, разгледайте и решете. Всяко ваше действие може да е полезно за вашата бъдеща кариера.

# Какво да кажем за Facebook?

Платформата е една от най-разпространените както в България, така и по целия свят. Въпросът е, че тя е доста по-специфична. Там хората държат повече на личното пространство и се залага много повече на комуникацията с приятели и близки, отколкото на професионалните взаимоотношения. Все пак платформата въведе опцията за търсене на работа, която е доста опростена и много ефективна.

Ако имате профил във Facebook, може да намерите функцията на този линк. Може да изберете точно местоположение, вид работа и категория.

За компаниите също е лесно, защото могат да следят кандидатите през профила си. А не може да се отрече, че в последните седмици обявите нараснаха в пъти и най-вероятно функцията предстои да бъде подобрена.

# Колко често трябва влизам в социалната мрежа при търсене на работа?

Ще имате най-голямо въздействие, ако редовно използвате социални мрежи. Те са отличен инструмент за търговска марка, ако ги използвате последователно и правилно. Имайте предвид, че не може просто да създадете профил и да се надявате някой да ви пише и да се свърже с вас. Трябва да работите ежедневно и да го актуализирате.

Тъй като поддържането на присъствието ви в социалните медии изисква време, ние препоръчваме да се съсредоточите върху не повече от две платформи, освен ако нямате екип, който да ви помогне да управлявате повече профили.

# Коя е най-голямата грешка, която хората правят в социалните медии?

Знайте, че всичко, което публикувате, може да се види от всеки. Ако публикувате нещо смущаващо или забавно, то има възможност да се разпространи далеч отвъд първоначално предвиденото. Всеки път, когато качвате ваша мисъл или снимка, трябва да си помислите до кого може да стигне и подходяща ли е.

Като цяло избягвайте теми, които могат потенциално да раздразнят или обидят някого - като такива с политически характер. Освен ако не сте абсолютно сигурни, че цялата ви аудитория мисли в една и съща посока. Все пак трябва да бъдете много внимателни как представяте нещата.

Също така е важно да установите присъствие в социалните медии, преди да започнете да търсите работа. И помнете, че е трудно тази стратегия да ви донесе бърз успех.

# Използвайте интернет във ваша полза

Независимо дали започвате активно търсене на работа или просто мислите да направите някакъв ход, никога не е твърде рано да установите присъствие в социалните мрежи, което да подкрепя вашата професионална кариера. Друг начин да бъдете забелязани е просто да станете видими за тези, които наемат на работа.

Сега е времето да се развихрите из социалните мрежи и да покажете на хората на какво сте способни!

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly