С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Забранени фрази за мениджъри

Хората с по-високи длъжности трябва да обърнат специално внимание на това, което казват. Макар да не е лесно да се избягват, има фрази, които мениджърите е по-добре да спестяват
Share Tweet Share
Снимка

 

Думите, казани на точното място в точното време, могат да значат много. Дори повече, отколкото си мислите. А когато са изречени от определен човек, те добиват различен смисъл. В голяма степен това важи за мениджърите. Все пак те са лидерите на една организация и точно това ги отличава от другите в екипа.

Имайте предвид, че хората, които управляват, трябва да бъдат максимално балансирани - да дават както положителна, така и отрицателна обратна връзка, когато се налага. Нужно е да бъдат директни и честни, но винаги трябва да има определени граници. Общото правило гласи, че похвалите се казват публично, а критиките в частен разговор.
Ето защо хората с по-високи длъжности трябва да обърнат специално внимание на това, което казват. Макар да не е лесно да се избягват, има фрази, които мениджърите е по-добре да спестяват, ако искат хората да ги следват.

# "Това е загуба на време"
Виждате служител, който работи по задача или проект, който не е обвързан с текущите цели и приоритети на екипа. Отдавна сте в сферата и знаете какво всъщност има значение и че човекът наистина си губи времето.
Знайте, че човекът срещу вас чува само и единствено, че не уважавате идеите му и веднага приема това за атака, влизайки в защитен режим. Да, най-вероятно ще спре да се занимава с досегашната си дейност, но определено няма да се издигнете като лидер в неговото съзнание.
В тази ситуация трябва да подходите по конкретно различен начин. Нужно е да разговаряте със служителя. Първо го помолете да разкаже за това, което прави. Използвайте допълнителни въпроси, за да му помогнете да осъзнае, че действията му няма да доведат до желания резултат.

# "Аз съм прав"
"Нарцисист" - това се изписва на челото ви, когато го използвате в офиса. Всеки, който се изкуши да използва тази фраза, е застрашен от това хората да го възприемат като арогантен и тесногръд, с неоправдано високо самочувствие.
Независимо, че сте ръководител. Би било добре винаги да обосновавате своите действия пред служителите си. И не, това не е влизане в обяснителен режим - точно обратното. Това е създаване на диалог. Защото когато в една компания има пълноценна комуникация относно работния процес, то нещата винаги се получават по-добре и по-гладко.

# "Не мога да ти помогна Оправяй се!"
Когато казвате това, отсрещният човек чува директно: "Не ми е интересно да ти помагам. Получи информацията от другаде и не ме занимавай!".
Може да имате много работа, но не отпращайте никого с тези слова. Ако въпросът е по-добре да бъде насочен към друг, то го свържете. Друг вариант е просто да дадете конкретна насока.

# "Проблемът е в .."
Както стана дума в началото на текста - винаги критикувайте насаме, насърчавайте публично. Случайни разговори или клюки за неуспехите на други хора ще убият доверието в мениджъра като лидер. Дори само празни приказки в близост до кафе машината или в служебния чат могат да имат катастрофални последици. Всеки човек може да използва думите ви извън контекста с користни цели.
Ако имате нужда да обсъдите проблемите на даден служител с друг колега, то направете го само с него - в частен разговор и по конструктивен начин. Дори ако служителят научи за този разговор, нека информацията да мине по правилния канал, а не през слухове и общи дискусии.

# "Ти глупак ли си?!"
Даден служител е действал неразумно в определена ситуация и е нужно да му се каже. В подобна ситуация обаче не бива емоциите ви да излизат наяве, трябва да покажете самообладание. Обидите никога не са добър съветник, особено в проблеми ситуации.
Знайте, че евентуално с този човек ще делите един офис още дълго време, а след отношението към един и другите ще си извадят дадени изводи за вашата личност.

# "Трябва да се радваш, че не те уволнявам"
Подобно отношение е повече от обидно. Ако смятате, че даден служител трябва да бъде уволнен за нещо, то го направете. Ако пък не, то дори не споменавайте, че сте мислили по този въпрос. След отправянето на подобни фрази всеки започва да си търси друга работа и не може да работи нормално.
Обикновено хората започват да се чувстват несигурни в това, което правят, не могат да се концентрират и работят хаотично, знаейки, че едва ли не вече са набелязани.

# "Това няма как да стане"
Ако сте мениджър, трябва да знаете едно - винаги има как да стане! С нужните знания и добра мотивация. Ако използвате подобни изявления, то значи, че вече сте се предали, преди да е започнала същинската битка, а това директно удря по авторитета ви.
Прекомерната употреба на този израз от страна на ръководителя крайно може да смъкне нивото на мотивация и създаването на нови идеи.

# "Внимавай, следя те през цялото време!"
Нека започнем оттам, че мениджърът не бива да влиза в ролята на надзирател. Добрият ръководител трябва да създаде условия, в които служителите могат да работят продуктивно, без да се нуждаят от контрол.
Опитът показва, че когато има прекален контрол, атмосфера на прозрачност и откритост е невъзможна.
Иначе в прав текст - шпионирането и дебненето в тази система е безсмислено. Ако един мениджър заплашва служител, че ще го следи отблизо, това означава, че той абсолютно е изпуснал от контрол действията на подчинените си и вероятно това ще продължи и за в бъдеще. Като цяло подобни изявления влияят изключително негативно на трудовата дисциплина.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly