С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Младите мениджъри в България са най-амбицирани за MBA образование

Най-популярни дестинации за бизнес обучение остават Великобритания и САЩ.
Share Tweet Share
Снимка

[office.microsoft.com] 

Делът на българските мениджъри с до една година опит и желание за бизнес образование е скочил от 39% на 56% през последната година. Едновременно с това се увеличават и хората с над 10-годишен професионален стаж, които обмислят кандидатстване в МВА програма като начин за кариерно израстване. Техният дял е вече близо 25% от всички заинтересовани.  

Това показва последното проучване на компанията за образователни услуги "Адвент груп", която всяка година организира събитията Access MBA One-to-One и Access Masters Tour в София. Данните са изведени от записалите се за над 300 такива консултации в 60 държави. Те бяха представени по време на дискусията "Как да задържим талантливите мениджъри в България", която се състоя в столицата вчера.

Близо 40% от всички анкетирани българи с интерес към бизнес образованието, са мотивирани да го получат, за да преследват международна кариера. Други 31% вярват, че то ще им помогне да обогатят професионалния си профил. За сравнение, този аргумент е най-мотивиращ за близо половината от западноевропейците с интереси към МВА обучение.

Най-предпочитаните дестинации за такова образование все още са англоезичните държави – Великобритания и САЩ. Интересът към тях обаче спада в последните години и се разпределя между няколко европейски държави като Германия, Испания, Франция, Холандия и Швейцария.

Едновременно с това много българи предпочитат дистанционни и задочни форми или програми в местни филиали на международни университети. България се нарежда на трето място като желана дестинация с гласовете на малко над 20% от анкетираните.

Това е доказателство, че много мениджъри предпочитат да останат в родината си, докато следват, но намират повече качествени възможности навън. Ето защо едно от главните предизвикателства за задържане на талантливите млади хора в страната стои пред университетите, коментираха специалистите по време на дискусията. Българските вузове трябва да вдигнат нивото така че да предложат образование на световно ниво, каквото всеки може да получи в друга държава, като същевременно дадат шанс на студентите да се развиват на собствения си пазар.

Една от основните причини българите да предпочитат да останат да работят в чужбина след завършване на МВА пък е нивото на възнагражденията за такива специалисти. В България то е осезаемо по-ниско. Според проучването на "Адвент груп" общо 46% от всички МВА възпитаничи в България не са усетили възвращаемост от инвестицията си в скъпата диплома. От останалите 54%, при които все пак е имало повишение на заплата, най-голям дял са получили увеличение между 20% и 50%, а най-малко – между 50% и 80%.

За сравнение престижните бизнес училища отчитат най-малко 100-процентово увеличение на приходите на възпитаниците си, заети в Европа и в САЩ. Представителите на бизнеса отдават драстичната промяна във възнагражденията на ниския стандарт на страната ни като цяло, както и на все още неосъзнатата от българските работодатели висока стойност на МВА дипломата. Това също е нещо, върху което сериозно трябва да се работи, при това с помощта на държавата. От нея зависи доколко са благоприятни условията на българския пазар и ще има ли възможности за развитие за висококвалифицираните хора, категорични са специалистите.    

Access MBA One-to-One в София тази година ще се състои на 8 ноември в хотел "Шератон". Участниците ще имат възможност да проведат лични 20-минутни консултации с представители на бизнес училищата, от които се интересуват. Онлайн регистрацията е безплатна и валидна до 10 дни преди събитието. Посетителите без регистрация обаче ще трябва да платят такса за участие на място.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly