С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

В телевизията трябва да мислиш извън рамката

Кариерните пъзели на Анна Кацарова, мениджър "Нестандартна реклама" в "Нова броудкастинг груп."
Share Tweet Share
Снимка

[Личен архив] 

Анна Кацарова работи като мениджър "Нестандартна реклама" (Creative sales manager) в "Нова телевизия". Поканихме я в поредицата "Кариерното развитие като редене на пъзел"*, за да сподели своя опит за кариерно израстване в телевизия.

Анна Кацарова е рекламен мениджър, отговарящ за нестандартните рекламни формати. Това е позиция, която трудно се описва в едно изречение или както тя самата казва: "Когато ме питат какво работя, често казвам само, че се занимавам с реклама". Анна завършва пиано в музикалното училище в Бургас, след което продължава в музикалната академия в София, а после в Кралската академия в Хага, Холандия. След кратък опит да работи в областта, която е завършила, решава, че трябва да търси нещо различно. Така започва работа в телевизията, първоначално като офис-мениджър, а скоро след това е назначена на настоящата си длъжност.

Удовлетворена е от сегашната си работа, защото: "Да работиш в телевизия е невероятно преживяване. От дете съм мечтала да работя на такова място. Работата ми е изключително динамична, общувам с много интересни хора със страхотни идеи."

За образованието

След като завърших пиано в музикалната академия, реших да продължа с магистратура в чужбина. Избрах Холандия, където продължих със същата специалност в Хагската кралска академия. Като повечето млади хора, заминах с торбата с големите илюзии, но само след девет месеца се върнах отново в България. Това, което ме разочарова най-много е, че нивото на образованието не беше това, което очаквах.

По това време за нас българите животът, както и обучението там бяха доста скъпи. Тогава нямах търпение за нови неща, не исках да губя още три години с нещо, което ми беше скучно и не ме правеше щастлива. Защото образованието е важно, но не всяко образование. Винаги съм разчитала на собствените си качества, а не на дипломата си.

За съжаление образованието, което получих не се приема сериозно на пазара на труда. Важно е обаче да извадиш силните страни от всяко нещо, което си учил, специфичното и различното, и да можеш да ги изтъкнеш. В настоящата ми работа, това че съм се занимавала с изкуство ми помага много, тъй като нестандартното и креативно мислене са важни, за да можеш да предложиш нещо наистина интересно на клиентите.

За работата

В България първата ми работа беше като корепетитор в музикалната академия. Бях на хонорар и получавах смешни пари – около 45 лв. на месец, което тогава ме отказа от това, което ми беше професия. Това е изкуство, което изисква изключително вглъбяване и постоянна работа със себе си, а аз съм свикнала и обичам да общувам с много хора. Усетих, че трябва да търся нов етап в професионалното си развитие.

В телевизията попаднах съвсем случайно – видях обява за работа като офис-мениджър в телевизия "Диема", която беше собственост на шведската медийна компания MTG. Малко по-късно тя придоби и "Нова телевизия". След само 6 месеца получих повишение. Фактически аз бях първият човек, назначен на настоящата ми позиция, тъй като до момента тя не съществуваше в телевизията в България.

Мога да кажа, че компанията ми даде и ме научи на много. В същото време самата аз вкарвах мои идеи и отговорности към позицията. Накратко, същината на работата ми е да предлагам нестандартни решения за реклама или всичко, което е извън стандартния рекламен спот.

За повишението

Според мен ме избраха за тази позиция, защото имам правилна нагласа към хората и умея да общувам с тях. В търговския бизнес това е доста ценно. Освен това и професионалния ми, музикален опит е важен, тъй като хората, свързани с изкуството имат по-креативно мислене, а това се цени особено много в това, с което се занимавам.

За телевизията като работно място

Качествата за работа в телевизия според Анна Кацарова: Хората, които искат да работят в телевизия, трябва да знаят, че за да успееш и да се чувстваш на мястото си, трябва да си широко скроен, да се опиташ да мислиш извън "рамката", да бъдеш отговорен и преди всичко да вярваш във себе си. 

Препоръчвам горещо телевизията като работно място, особено при старт на кариера или дори само за стаж. Всеки ден идват нови хора, нови идеи, нови продуценти, виждаш какво се случва, кое върви, кое не. Учиш се постоянно и много интензивно. Телевизията обаче не е за хора, които не умеят да издържат на стрес и напрежение. Понякога се налага да си на линия 24 часа, обаждат ти се в седем сутринта или в единайсет вечерта. 

Друго много важно за мен е, че работя със страхотен екип. Смело мога да кажа, че те ме научиха на страшно много неща и са моето второ семейство. В началото, когато започнах мислех постоянно за работа, не ми оставаше време за личен живот. Сега вече посвикнах със стреса, започнах да се справям с по-голяма лекота със задачите и успявам да се "изключа", когато се прибера у дома. Успявам и да пътувам. Това, за което си мечтая е някой ден да започна да свиря на пиано отново, дори и само за удоволствие.

*В поредицата "Кариерното развитие като редене на пъзел" ще се срещаме с хора, които се чувстват щастливи на работното си място и ще разкажем за техния опит в търсенето на правилните парченца от пъзела. Целта ни е да сглобим гид с препоръки за кариерно развитие, където ще включим и личните оценки за качество на образование, курсове и неформални възможности за кариерно развитие. Поредицата е насочена изключително към студентите и професионалистите в началото на кариерната си стълба.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly