С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

С кого се сравнявате в офиса?

От издание Guardian предлагат няколко съвета как вместо да се чувствате неуверени в компанията на по-успешните колеги от вас, да смените начина си на мислене.
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

"Преди около десет години, имах шанса да започна мечтаната за мен работа. По време на обучителния период, наблюдавах с възхита предшественичката ми на новия пост и нейните завидни отношения с останалите колеги. Освен това бях приятно изненада да видя, че държеше в безупречен вид архивите на всичко, с което се беше занимавала в компанията и на всичкото отгоре – беше изключително красива и елегантна дама. Знаех, че не трябва да се сравнявам с нея, все пак вече ме бяха назначили на работата, но въпреки това не можех да се сдържа", разказва Джени Гарет, дългогодишен коуч и автор на "Rocking Your Role", пред издание Guardian.

В статията си Гарет обръща внимание на това в колко конкурентен свят живеем и как човешката природа някак си естествено се състезава с околните по един или друг начин. Може ли обаче правенето на сравнения между хората да има позитивен резултат? Авторката посочва, че понякога да се сравняваш с някого на работното място е всъщност от голяма полза. За пример вземете колегата си, който бързо е израснал в кариерата и от чийто опит можете много да научите, както и да си спестите редица главоболия по пътя на вашето професионално израстване.

Разбира се, има и много негативни отенъци на сравняването с колегите в офиса. Ето някои съвети как вместо да се чувствате "смачкани" и неуверени в компанията на по-успешните от вас, да смените начина си на мислене.

Учете се от историята на по-добрите

Смяната на настройката се състои в това да започнете да се учите от хората, на които се възхищавате. Моделите за подражание са идеални за това да ви показват какви възможности за развитие имате пред вас и какъв е бил техният начин да постигнат успех. Поставете си дългосрочни цели как може да подобрите вашите умения и способности, следвайте ги и не се отказвайте.

Заложете на съвместната работа, вместо да се сравнявате

Успешните лидери знаят, че не са добри във всичко, която правят. Тяхната рецепта е да се обграждат с хора, които притежават допълнителни знания и умения, да се учат от тях и да се развиват.

Не използвайте другите за ваше мерило

Най-добрият начин да проследите напредъка си в работата е като сравнявате настоящото си изпълнение на задачите с това как сте ги вършили преди, а не как ги е правил някой друг.

Винаги искайте обратна връзка

Вашите т.нар. "слабости" в действителност могат да се окажат най-силните ви черти. Когато искате обратна връзка, имате възможност да добиете нова представа как уменията ви да бъдат полезни. Както и да си отговорите на въпроса – какво виждат във вас останалите, което явно вие не успявате?

Направете си реалистична самооценка
 
Отделете време да направите списък и да оцените вашите силни черти, които после да споделите с останалите. Акцентирайте върху това какво ви прави уникални, вместо да се опитвате да бъдете като всички останали.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly