С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Студенти решаваха реални бизнес казуси по време на форума "Бизнесът в действие"

Осмото издание на тридневния форум срещна "лице в лице" младежите с представители на бизнеса.
Share Tweet Share
Снимка

["Бизнесът в действие" 2014] 

Снимка

["Бизнесът в действие" 2014] 

Снимка

["Бизнесът в действие" 2014] 

Снимка

["Бизнесът в действие" 2014] 

"Ако не знаете накъде отивате, винаги ще стигнете някъде другаде. Представете си живота след пет или десет години и си задайте въпроса какво искате да постигнете в бъдеще. Ако приемем, че изпълните вашите цели, замислете се какво сте направили в настоящото, за да предизвикате този резултат. Според мен това е много ценна стратегия за планиране."

С това донякъде абстрактно сравнение, създателят на първия софтуерен университет в страната Светлин Наков представи своите препоръки и насоки към студенти и начинаещи специалисти на тридневния бизнес форум "Бизнесът в действие". Тази година събитието се проведе за осми пореден път в сградата на Университета за национално и световно стопанство (УНСС). Негов организатор е AIESEC България.

Основната цел на форума е да срещне "лице в лице" младежите с представители на бизнеса. През първия ден те присъстват на лекции и обучения по актуални теми, представени от професионални трейнъри. Освен Наков, в тазгодишното издание, лектори бяха финансистът Бисер Манолов; Милена Стратиева, съосновател на консултантската компания "Лимон-А-Да"; Димитър Симидчиев, основател на Beta Mu Consult; икономистът Лиляна Филипова и изпълнителният директор на CSR Bulgaria - Българската мрежа за корпоративна социална отговорност Борис Колев.

През втория ден на форума студентите прилагат теоретичните си познания в решаването на реални бизнес казуси. Те представляват симулации на работния процес или реално съществуващи проблеми, с които са се сблъсквали компаниите участници. На третия ден събитието завършва с представянето на решенията и награждаването на победителите. Фирмите, които се включиха в "Бизнесът в действие" тази година бяха 10 на брой: Ernst&Young (EY), Balkanika Energy, Hilti, IBM, FiBank, Kaven Orbico, Metroreklama, JTI, Ficosota Syntez и Baumit.

Предизвикай таланта
 
"Идеята на този семинар е да предостави ценната трибуна, от която бизнесът да отправи правилните послания към най-активните млади хора в университетите. Нещо повече, да им направи обучения, които ясно да презентират какво се случва в бизнес света и да им покаже на практика реалната атмосфера на работното място", коментира Илиян Лазаров, ръководител на участниците по време на форума.

Според него това взаимодействие между студентите и бизнеса е ключово и за двете страни, тъй като младите хора успяват да разберат какво би представлявала една потенциална работна среда в даден отдел (било то в областта на маркетинга, финансите, информационните технологии), какъв тип хора работят в определенa компания и какво включват техните задължения, а от друга – работодателите имат възможност да преценят настоящото ниво на студентите.

"Забелязвам, че по време на трите дни, през два от които младежите работят интензивно в малки групи и са заедно в рамките на осем, десет или дори повече часа, те се сплотяват изключително много и след това с години продължават да се срещат. Прави ми впечатление, че хората, които участват на такъв тип събития, са навсякъде и по други мероприятия с цел networking, стартиране на собствен бизнес, предприемачество. И това изобщо не е случайно, тъй като "Бизнесът в действие" събира най-активните младежи в страната и е добра възможност да намериш себе си", допълва Лазаров.

За Цветелина Христова, студент в четвърти курс по счетоводство и контрол във Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ), такъв тип инициативи са ценни, защото предоставят опит, възможност за среща с някои от най-големите компании в страната и място, където можеш да получиш нови знания. "Освен самия състезателен нюх, смятам, че тук мога да срещна много потенциални колеги и работодатели", казва тя.

Сходно на нейното мнение споделя и студентката в УНСС Зайнеп Юрукова, която в момента е втори курс в специалност "Икономика и бизнес". Тя смята, че събитието е полезно, защото ориентира младите хора как да се подготвят за работа в определени сфери и какво е удачно да бъде тяхното поведение. И допълва, че решаването на казуси й помага да разбере от какво естество са проблемите, с които може да се сблъска в различни организации и по какъв ефективен начин може да приложи знанията си от университета за тяхното решаване.

Учене чрез правене

"Има само един начин да учиш и той е учене чрез правене. Аз друг начин не знам. За добро или за лошо във фирмите, в които ще работите, ще изискват от вас да можете да си свършите работата. В тази връзка моята рецепта за успех е практика, практика, практика", категоричен е Светлин Наков, който посъветва студентите преди да решат с какво точно искат да се занимават, първо да проучат какво се търси на пазара на труда.

"Истината е, че не винаги нашите интереси съвпадат с реалността. Ето защо трябва да се научите да правите компромиси. Ако искате да станете предприемачи, събирайте се с такива хора, включете се в тяхната общност или станете част от такъв тип организации. Целта на развитието е всеки ден да ставате по-добри", допълва той.

Милена Стратиева посъветва студентите винаги да се стремят да градят доверие в околните. По време на нейната лекция на тема "Изграждане на имидж", тя сподели пред аудиторията, че няма лош имидж, а по скоро всеки трябва да си отговори на въпроса какъв имидж иска да има пред другите. "Не робувайте на тенденции и не мислете само какво се търси в момента, а и от какво ще има необходимост в бъдеще. Опитвайте се да мислите в перспектива и си дайте сметка какво ви прави вас различни, полезни и значими", завърши тя.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly