С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Изкуството" на писането на мотивационно писмо

Защо и как мотивационното писмо помага, да се откроите сред множеството кандидати?
Share Tweet Share
Снимка

[flickr] Фотограф: Pixel Fantasy

Днес автoбиографията е инструментът, чрез който бързо и лесно специалистите по подбор могат да разберат повече за вас. Но без значение колко детайлно е вашето CV, то не е достатъчно, за да разкрие изцяло опита и историята ви пред потенциалния работодател.

Добре написаното мотивационно писмо е по-важно от вашето CV, понеже показва вашата работна етика и внимание към детайлите. То предоставя възможност за поглед над личността ви, което списъкът с постижения в автобиографията не може да осигури.

Ето няколко практични насоки, върху които да помислите, започвайки писането на своите мотивационни писма.

Компанията – колкото повече знаете, толкова по-добре за вас

Отделете време да проучите компанията: корпоративен сайт и секция "Кариери" – едно страхотно място да проверите какви са препоръките и съветите за CV и мотивационно писмо. Следвайте ги.

Специално създадено

Както обявите за работа и изискванията към тях са различни, така и вашето мотивационно писмо трябва да бъде адаптирано спрямо конкретната позиция. Инвестирайте време за самите себе си, отделяйки специално внимание на мотивационното писмо. Ако работодателят не е упоменал в обявата, че иска мотивационно писмо, изпратете му. Покажете вашата проактивност.

Първото впечатление – полето "Относно"

От това какво е вашето изявление в полето "относно", изпращайки електронно съобщение, зависи дали писмото ви ще бъде прочетено и забелязано. Не го пропускайте и ясно напишете позицията, за която кандидатствате.

Адресиране

Понякога не знаете към кого да бъде адресирано писмото. Потърсете информация за компанията в корпоративния й сайт, интернет, професионалната мрежа LinkedIn или се свържете директно с компанията и попитайте. И ако все пак не успеете да откриете лице за контакт, адресирайте към екип "Подбор" или екип "Човешки ресурси".

Не повтаряйте вашето CV

Често хората пишат мотивационните си писма сякаш са параграф от тяхната автобиография. Използвайте вашето мотивационно писмо, за да покажете вашата същност, любознателност и интереси в полето на работа, за която кандидатствате. Покажете експертиза и интерес. Мотивационното писмо трябва да открои основните елементи в CV-то ви, а не изцяло да го преповтаря.

Стандартен формат – разчупено съдържание

Форматът на мотивационното писмо е стандартен, изразете себе си в съдържанието. Не забравяйте да оставяте параграфи между отделните абзаци. Използвайте подходящ подпис с информация за контакт.

Кратко и динамично

"Малкото е повече". Три параграфа са достатъчни. Мениджърите и специалистите по подбор са много заети. Започнете от първия параграф, разкривайки своите качества. Използвайте кратки изречения, за да разкажете кои сте вие и как може да допринесете за компанията.

Минимализъм

Не използвайте емотикони, абревиатури, дръзки цветове и шрифтове. Изпратете писмото в PDF формат, понеже това гарантира, че форматът ще бъде отворен на всеки един компютър.

Повече примери и доказателства, по-добре

Изберете от 3 до 5 компетенции, които търси работодателят. Можете да ги откриете в самата обява за работа. Важно е да бъдат засегнати, както в мотивационното писмо, така и в CV-то. Използвайте конкретни примери и цифри, ако е приложимо. Специалистите по подбор търсят в мотивационните писма качества и умения. Покажете им ги, без да украсявате неща, които те и сами могат да разберат, докато четат писмото ви.

Огледало на индивидуалността

Уверете се, че мотивационното ви писмо изразява желанието, мотивацията и ентусиазма ви за заемане на позицията. Не включвайте отрицателни коментари. Използвайте глаголи, които изразяват действие - "усъвършенствам", "разработвам" и т.н.

Ключовете думи са ключът

Във високотехнологичните компании специалистите по подбор използват бази данни и чрез ключови думи откриват специалистите, от които имат нужда. Ключовите думи ще подсилят вероятността да бъдете открити. Силните ключови думи повишават шанса ви за бъдещо търсене или за конкретната работа. Използвайте ключови думи, които се съдържат в обяви за работа в направлението, за което кандидатствате, и които са свързани с компетенциите, които характеризират специалистите в областта.

Проверка x 2

Правописът, пунктуацията и граматиката са базов елемент на вашето мотивационно писмо. Помолете ваш близък или приятел за финален преглед и редакция.

Последният ред е равен по важност на първия параграф

Не утежнявайте изказа си, споделете причината за кандидатстване ясно. Завършете писмото си с готовност за действие, контакт и среща за интервю.

Подпис

Освен ако не попълвате онлайн форма за кандидатстване, мотивационното писмо е единственото място, на което може да сложите вашия подпис. Може да изглежда старомодно в дигиталната ера, в която живеем, но все още е силен сигнал за идентичност.

* Катерина Куртева e асистент подбор в отдел "Човешки ресурси" на "Нестле България"

"Нестле България" инициира серия от CV работилници за младежи, на които предоставя съвети и подкрепа в процеса на писане на автобиография и мотивационно писмо. Компанията вече проведе две такива събития в София, а през ноември експертите й ще проведат консултации и извън столицата. Планираните събития са на 21 ноември в Пловдив (в Университета по хранителни технологии) и на 28 ноември във Варна (във Фабриката за сладоледи на "Нестле България).

Всички младежи, които биха искали да участват, трябва да се регистрират предварително до 19 ноември за Пловдив и 25 ноември за Варна, като изпратят e-mail на nestleneedsyouth@bg.nestle.com. В него те трябва да посочат трите си имена и телефон за контакти. На този електронен адрес младите хора могат да изпращат и всякакви запитвания във връзка с подготовката на тяхното CV или мотивационно писмо.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly