С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Какво да направя, за да НЕ успея в кариерата си

Списък на нещата, които ще ви гарантират провал при интервю за работа, а ако случайно ви назначат – изгонване от офиса
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay] 

Важна встъпителна бележка за уважаемите читатели на тази статия – моля не правете описаните тук неща, опасно е за вашата кариера и ще ви гарантира провал при интервю за работа и назначение.

Ежедневието ни е свързано с много срещи и с пряка работа с хора, включително младежи, които тепърва започват своя трудов стаж. Споделяйки своите впечатления и опит с хора под 30 години с множество професионалисти от различни сектори на икономиката, както и нашите собствени наблюдения, решихме да го обобщим за вас по забавен начин и се надяваме да бъдем практически полезни за младите кадри.

И така, ето съвети за тези, който НЕ желаят да си намерят перспективна работа, НЕ искат се развиват и НЕ се вълнуват от израстване в кариерата.

Първо – не прочитайте внимателно обявите за работа и кандидатствайте на всички, които излизат през деня, без значение дали имате нужния професионален опит и отговаряте на изискванията. Важното е да изстрелвате, колкото се може повече СV-та и да затруднявате потенциалните работодатели в първоначалния преглед на апликации.

Второ – не слагайте сериозна, делова снимка на своите документи, и не описвайте всички предходни работодатели. Забавно е когато отсрещната страна получи ваша снимка по бански, в компания на десетина ваши приятели или нескопосано изрязана от сватбарска снимка.

Трето - не бъдете точен за интервю за работа, и никога не се представяйте и здрависвайте уверено. Кому е необходимо да знае Вие кой сте и точно с кого имате среща. Интересно е човек да е инкогнито в един офис, нали?

Четвърто – по време на интервю за работа, не отговаряйте кратко, конкретно и ясно на въпросите, хайде да оставите малко недоумение точно какво сте правили в предишните ви професионални занимания. Непременно попитайте каква е заплатата и разбира се работното време, важно е, защо не да започнете с тези въпроси, или да се опитате да ги зададете в началната част на разговора.

Да предположим, че сте се представили добре и работодателят ви направи оферта за работа и наеме.
Оттук започваме с важните неща, вече сте на новото работно място и ще са ви полезни следните правила за поведение на работа:

Първо правило – винаги закъснявайте. Системни закъснения за работа и работни срещи са приемливи. Не спазвайте уговорки с колеги и клиенти, защото това е сигурен начин да изнервите екипа, с който работите и да спечелите "черни точки" в очите на прекия си ръководител. По този начин непременно ще намалите вероятността да се озовете в списъка на предложените за повишение.

Ако искате да си спестите по- висока позиция и заплата, освен закъсненията за пристигане на работното място започнете да закъснявате и с крайните срокове при изпълнение на поставените задачи. Това, че важен проект за клиен трябва да е приключен до този петък не означава, че той не може да бъде свършен другата сряда. Защо пък да си даваме зор, работата няма за избяга.

Второ правило - губете си времето, най-вече работното време, разбира се! Ето няколко начина за това:
- пийте по- често кафе в кухнята или на терасата на офиса
- пушете цигари на всеки половин час и то пред погледа на шефа
- проверявайте всички социални мрежи поне веднъж на час за това как вашите приятели прекарват свободното си време
- и най вече "поствайте" в какво настроение сте в момента и какво правите. Например: " Сега седя и си пуша цигарата много ме мързи ... искам да си ходя, ама шефът ме гледа през стъклото"

Не мислете, че ние работодателите не следим и постовете
ви в социалните мрежи. Както вие, така и ние се развиваме и нашите HR отдели имат ресурси да виждат вашата активност в мрежата. Така че, когато публикувате мнение или състояние в социалните мрежи, имайте предвид, че всичко това се вижда. Имайте уважение към себе си, към работата, която вършите и към работодателя си. Ако не ви харесва работата, екипът, шефът – просто напуснете, не се насилвайте и не се измъчвайте!

Обядът - този така свещен ритуал за всеки от нас! Задължително закъснейте и след обедната почивка. Ако колегите и ръководителят ви е пропуснал сутрешното ви закъснение, дайте им шанс да се поправят, като видят, че вместо в 13:00 се връщате в 13:45 ч. Все пак само един час за хранене - какво си мислят всички тези досадни хора, които изготвят правилата за работа?

Ако всичко това не дава резултат и все още има шанс да се изкачите на следващото стъпало в професионалната йерархия, то не забравяйте Трето правило - особено важно е да се оправдавате с обстоятелствата и външните фактори.

Вие се справяте винаги отлично с работата, но клиентите не искат да купят вашите продукти, защото те са с лошо качество; резултатите в счетоводния баланс са грешни защото Excel не ги е сметнал правилно; колегите ви са саботирали дейността ви и няма как да се справите със сроковете; шефът не разбира от вашата работа и има прекалено високи очаквания за малкото пари, които ви плаща като заплата.

Вярваме, че всеки от вас е уловил иронията в горните редове. Първата месторабота и първите една-две години от трудовия стаж са като първите 7 години при едно дете. Това е периодът, в които се изграждат трудовите навици, човек си дава сметка какво иска да прави и трябва да начертаете своя собствен план за бъдещо развитие.

"Имам цел, искам да я постигна и ще намеря начин да го направя" - това са трите движещи сили на всеки прогрес.
Накрая не на шега:
-
вярвайте в себе си
-
бъдете търпеливи и последователни
-
четете и учете постоянно
-
задавайте въпроси
-
правете грешки и се учете от тях.

Разбира се монетата има две страни. Освен това, което очакваме от младите хора като качества и усилия, изключително важно е какво им даваме ние като знания и умения. Често в забързаното си ежедневие и особено сега, когато ситуацията на пазара е сложна, ние забравяме да обръщаме внимание на персонала и колегите си, а най-важните активи, с които разполага всяка една фирма, са служителите. Хората са тези, които правят нещата да се случват и носят успехите или неуспехите. Добрите лидери знаят това и се фокусират в работната атмосфера и развитието на служителите си, защото по този начин директно влияят върху резултатите на фирмата като цяло.

Снимка

 


Димитринка Гринко е изпълнителен директор, член на съвета на директорите на "Алфа Кол България". Притежава дългогодишен опит в сферата на събиране на просрочени вземания и кол център услуги. Своето професионално развитие започва през 2004 г. в "Джет Файнанс Интернешънъл" като агент събиране на вземания.През 2006 г. се присъединява към екипа на UniCredit Consumer Financing, част от UniCredit Group, а през 2009 г. заема позицията директор "Сайкъл Кредит България", част от ICAP Group. Гринко притежава бакалавърска степен по маркетинг и реклама от УНСС и магистърска степен по фирмен мениджмънт и контрол от Стопанската академия в Свищов. Тя е член на Асоциация на колекторските агенции в България, Българска асоциация за управление на хора и Българско дружество за връзки с обществеността и други.
Снимка

[Личен архив] 


Ирена Бушандрова е директор за България на международната компания в областта на подбора на ръководни кадри Pedersen&Partners от септември 2009 г. Тя има дългогодишен опит и в сектор финансови услуги. В продължение на 11 години е работила в ING Bank, където е отговаряла за кредитния портфейл на банката. Преди това в продължение на три години е била част от кредитния екип на Българо-американски инвестиционен фонд. Има магистърска степен по икономика от УНСС.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly