С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Съвети за успешна мениджърска кариера през 2016 г.

Преди да си поставите новите цели, оценете не само себе си, но и потенциала на средата, в която се развивате, и хората, с които работите
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Всеки от нас е склонен да вижда себе си през розови очила. Колко често ви се е случвало да се изправите пред своя началник, колега или просто пред самия себе си и да поемате отговорност за действията и бездействията си, казвайки "Аз съм виновен за...". Рядко, нали, дори може би никога. Е, нека започнем да го правим от тази година.

За да подобряваме управляваните от нас хора и процеси, а и самите себе си, преди всичко трябва да сме наясно къде са слабите ни места. Ако не ги познавате и ако не си ги признавате на глас, ефектът ще е все едно да сте на диета, да сте изял един шоколад за деня и да не си признавате, че всъщност това е причината да не отслабвате.

Направете критичен анализ на изминалата година
Откъде да започнем? Добре е да видите какво сте си задали като цели в началото на 2015 г. и да определите вашите постижения и провали. Не забравяйте провалите. След личните цели направете същото и на ниво компанията, за която работите или притежавате. Ако сте успешен в неуспешна компания, това няма да свърши добре за вас, и обратното.

Вашият потенциал може да бъде развит само ако сте в правилната среда за това. Така че в допълнение на самоанализа от гледна точна на резултати е добре да прецените цялостната среда около вас, как се е променила, подобрила или влошила. Направете сравнение и с хората от вашия кръг, как те са се променили за последната година и къде сте вие.

Работата в амбициозна среда ражда амбиции и е здравословна за кариерно развитие. Освен това винаги е добре да имаш готина компания за ядене на шоколад, когато си на диета.

Поставете си цели и планирайте, но със стратегия
Сега дойде моментът отново да сложите розовите очила, защото когато човек планира и мечтае, трябва да бъде оптимист. Вече разбрахме, че не трябва да ядем шоколад, нека да видим какво ще е менюто през 2016 г.

Приблизително 50% от успеха се дължат на това да знаеш какво искаш да постигнеш, но останалите 50% са резултат от ефективни и премислени действия, които ще те отведат до желаната цел, а не просто разпилени и безсмислени усилия.

Ако досега не сте се интересували каква е стратегическата посока на компанията, какво предстои като дейности - примерно откриване на ново производство - време е да започнете да го правите, защото само така ще може да намерите своето място в организацията. Вашата лична кариера и развитие са пряко свързани с живота на компанията и много често търсените от вас възможности за промотиране са пред носа ви, но не ги осъзнавате.

Не чакайте да бъдете забелязани от отдел "Човешки ресурси" или от прекия ви ръководител, а активно следете какво се случва във фирмата и намерете своето правилно място, без да досаждате ежедневно. Помнете, че всяко нещо се прави с мярка. Като яденето на шоколад.


Поставете фокус върху работата с хора
Дотук говорихме за вас, за компанията и за тенденциите. Все неща, които са пред и над нас. Но нека да погледнем към екипа, който управлявате. Какво направихте за него през 2015 г.? Познавате ли добре всеки член на вашия екип и така както анализирахте своите силни и слаби страни, можете ли да направите същото за тях? Ако знаете, че някои хора са много добри в дадена област, защо да инвестирате време и усилия да ги обучавате в други сфери, които не им се удават и не са им интересни?

През 2016 г. отделете време да опознаете по-добре колегите си и да знаете на кого за какво може да разчитате. Това ще ви спести време, нерви и загуби.

Прекарвайте повече време в разговори с екипа си, индивидуално и като група. Времето с хората не е загубено. То ще ви развие като мениджър. А и не забравяйте, че екипът ви е вашето огледало и мениджърските ви умения се изграждат и развиват във времето, а не за кратко. Добрите умения за управление на хора са важна предпоставка за кариерно израстване.

Отделете време за самоусъвършенстване
Последните няколко години са доста динамични, а това означава, че всички ние трябва да са научим да следваме новото, по-ускорено темпо и да не лежим на стари лаври. Това, че 2015 г. е била много успешна за вас, не означава по подразбиране, че и 2016 г. ще бъде такава. Успехът досега ви дава много добра основа, но същевременно е и високо вдигната летва.

На колко обучения бяхте през 2015 г. и колко от тях бяха инициирани от вас самия или бяха по задължение? Колко книги прочетохте? Отделихте ли поне по 20 минути на ден, за да гледате някои от образователните клипове в интернет пространството? Или си казвате: аз имам добра позиция и съм много зает, нямам време и нужда от такива неща? Много сме заети и затова и не спортуваме...

За да промените всичко това, тази година започнете с малки стъпки, които да ви помогнат да подобрите слабите си страни. Освен професионално си развитие не забравяйте, че за кариерното ви израстване сте оценявани и като личности. Моля, не се превръщайте в един от онези хора, които освен за работата си нямат друга тема за разговор. На Балканите неформалните контакти и човешките взаимоотношения в повечето случаи са водещи и при избора на бизнес партньори, хубаво или лошо - това е факт. В крайна сметка сме хора и първо се преценяваме като такива.

Намерете време и за забавления
С работата и кариерата дотук. Чудесно е да бъдеш на висока позиция, на добра заплата и с големи амбиции. Но дали ще си щастлив? Щастието не идва от това, което пише на твоята визитка, а от моментите, в които се радваш заедно с екипа и приятели, празнуваш успеха и подаряваш време на себе си.

Благодарим ви за това, че прочетохте нашата статия, отделяйки от вашето време. А и вие самите не забравяйте през 2016 г. да благодарите по-често. На колегите - за постигнатите резултати. На ръководителя – за гласуваното доверие. На приятелите – за търпението. На семейството – че плащат цена за вашата кариера. На съдбата - за правилния момент и място, защото трябва и мъничко късмет, нали?
 
Снимка

 


Димитринка Гринко е изпълнителен директор, член на съвета на директорите на "Алфа Кол България". Притежава дългогодишен опит в сферата на събиране на просрочени вземания и кол център услуги. Своето професионално развитие започва през 2004 г. в "Джет Файнанс Интернешънъл" като агент събиране на вземания.През 2006 г. се присъединява към екипа на UniCredit Consumer Financing, част от UniCredit Group, а през 2009 г. заема позицията директор "Сайкъл Кредит България", част от ICAP Group. Гринко притежава бакалавърска степен по маркетинг и реклама от УНСС и магистърска степен по фирмен мениджмънт и контрол от Стопанската академия в Свищов. Тя е член на Асоциация на колекторските агенции в България, Българска асоциация за управление на хора и Българско дружество за връзки с обществеността и други.
 
Снимка

 Фотограф: Цветелина Белутова


Ирена Бушандрова е директор за България на международната компания в областта на подбора на ръководни кадри Pedersen&Partners от септември 2009 г. Тя има дългогодишен опит и в сектор финансови услуги. В продължение на 11 години е работила в ING Bank, където е отговаряла за кредитния портфейл на банката. Преди това в продължение на три години е била част от кредитния екип на Българо-американски инвестиционен фонд. Има магистърска степен по икономика от УНСС.
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly