С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: За разликата между професионалиста и аматьора

Преглед на любопитни теми за кариерно развитие, публикувани през изминалата седмица в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Самоусъвършенстване

Каква е разликата между професионалиста и аматьора? Може би обичате да правите сладкиши в свободното си време и всичките ви познати ви заливат с комплименти за сладкарските ви умения. Или пък имате блог и се чудите дали не можете да го превърнете в реален източник на доходи. А може би се занимавате с коучинг на свободна практика и обмисляте да го превърнете в постоянна работа. Според Inc. няма конкретна стратегия как да превърнете хобито си в професия. Най-важното, за да започнете да работите в тази насока не е изготвянето на бизнес план или инвестирането на някакъв начален капитал в новото начинание, а по-скоро промяна в начина на мислене. Трябва да започнете да се възприемата не като аматьор, а като професионалист. И това няма нищо общо с получаването на първото заплащане или някакъв друг вид обществени признание на уменията ви. Никой друг не може да ви направи професионалист освен самите вие. Професионалното отношение към работата ви ще е първото нещо, което ще трябва да демонстрирате, преди да стигнете до какъвто и да е успех.

5 начина да повдигнете самочувствието си в професионален план. Невинаги е лесно да превърнете негативизма на другите в позитивна възможност да повдигнете своето самочувствие. Винаги когато преследвате някаква мечта, независимо става дума за бизнес, връзка или просто да се запишете на уроци по нещо, хората ще ви дават мнението си, дори и да не сте го искали. Положителните коментари потвърждават вашите решения като правилни. Отрицателните забележки са способни да разклатят вашите убеждения и да сринат ентусиазма ви. Но какво да правите, за да не позволявате на негативизма да ви спира по пътя към успеха? Джоан Моран дава 5 отговора на този въпрос за Huffington Post, през призмата на нейния опит след решението й да стане учител. Първото нещо е да се фокусирате върху приемането на всяко едно мнение. Независимо дали е положително или не, то може да ви е от полза, а ако навлезете в ненужни спорове, това само ще ви коства енергия и време. Следващото е да помислите върху успехите си. Със сигурност имате много такива, въпросът е да си дадете сметка за тях и да оцените собствените си заслуги в ситуациите. Фокусирайте се върху това, от което сте горди, върху самоуважението и върху това да "разпръсквате" позитивизъм, изрежда още тя.

Кариерно развитие

Как да превърнете сегашната си работа в работата-мечта. Когато приехте сегашната си работа, имахте чувството, че това е добра стъпка в кариерата ви, но все пак не е работата-мечта. Може би още не сте били напълно готов за нея или пък сте имали нужда от нещо временно, докато я откриете. А всъщност има начин именно сегашната ви позиция да се превърне в това, което искрено желете, при това с малко усилие. Ако сте в сфера, която харесвате, но самата работа не ви удовлетворява напълно, Fast Company ви предлага 7 неща, които да направите, за да промените това. Бъдете човека с идеите. Приемете като част от отговорностите си да предлагате креативни и конкструктивни решения на проблемите в работата. Правете неща, които не се включват в длъжностната ви характеристика. Накарайте мениджърът да ви вижда в ролята, която искате да изпълнявате, са част от съветите им. 

5 съвета да си намерите по-лесно работа на непълен работен ден. Има много причини, поради които да искате да си намерите работа на непълен работен ден - нормалната заетост ви идва в повече, имате друг допълнителен ангажимент като майчинство, университет или още една работа и т.н. Ако сте решили, че това е вашата форма на заетост, от Career Addict дават и няколко съветва, с които да ви помогнат при търсенето. На първо място трябва да знаете къде да гледате. Най-често възможности за непълна заетост има в следните сектори: хотелиерство, кол-центрове, търговия на дребно, здравеопазване, доставки, образование. Трябва да знаете също кога да търсите. Обикновено най-добрият период са ваканциите, защото тогава освен че много служители излизат в отпуск, се отварят и допълнителни позиции. Най-важното е, когато се опитвате да си намерите такава работа, да не се притеснявате да се свържете директно с работодатели и да питате лично за свободни позиции. Тогава ще получите най-бърз и категоричен отговор и ще си спестите много време. 

Човешки ресурси

4-те правила за подбор на кадри в Google. Всяка година Google получава повече от два милиона кандидатури за работа от цял свят и наема само няколко хиляди от проявилите интерес към позициите. Процесът на подбор тече около шест седмици, а кандидатът трябва да бъде одобрен освен от потенциалния му шеф и колеги, също и от комисия по назначенията. В момента технологичният гигант разполага с повече от 60 хиляди служители, за които може да се твърди, че са едни от най-добрите специалисти в света. Отговорникът за тези процеси в Google - Ласло Бок, споделя пред Business Insider, че има четири прости правила при назначаването на хора, които могат да се приложат и в най-малката организация. Задайте висок стандарт за бъдещите си служители, като поставите високи изисквания и по този начин още преди интервюто, ще сте успели да отсеете подходящите. Търсете кандидатите си сами. Само хората в компанията могат да знаят реално от какви кадри имате нужда. Подгответе повече от един човек, който да прави интервютата с кандидатите, за да е обективна крайната оценка. И в допълнение - предложете на потенциалните си служители причина да работят при вас.  

Мениджмънт

Как да направите ангажираността основен приоритет на служителите си. От това дали един бизнес ще успее или не да ангажира служителите си, зависи до голяма степен и неговия успех. От Entrepreneur дават няколко насоки как да се справите с това предизвикателство. Превърнете ангажираността на служителите в постоянна задача, върху която трябва да работите с вашия екип, гласи един от съветите. Проучванията веднъж в годината, колкото да отбиете номера, няма да свършат работа. Също така не прехвърляйте проблемите просто към отдел "Човешки ресурси", това показва липса на ангажираност и от ваша страна като мениджър. Покажете на служителите, че тяхната ангажираност е важна за вас, като обръщате внимание на техните предложения и приемате поне част от тях. Доказано е, че това е ключов фактор за успеха на една огранизация, подчертават от изданието. 

Бонус от "Кариери"

Изкуството да прехвърлиш топката. По време на голф турнир в канадския град Уинипег преди няколко години състезателят Чан Сонг се изправя пред една от онези дилеми, които ще предопределят не само хода на мача, но до голяма степен и на кариерата му. Той се готви да удари 18-ата и последна дупка на голф игрището, когато забелязва, че феъруей полето пред него прави лек наклон наляво. Чан предпочита да не рискува. Стратегията му е да се прицели право напред и след това с къс удар да насочи топката към грийн зоната. Помощникът му обаче го съветва да стреля, следвайки траекторията на терена, така че да приземи топката възможно най-близо до дупката. Чан решава да го послуша, но се прицелва неточно, след което му трябват два допълнителни удара, за да завърши етапа. В крайна сметка играчът е отстранен от състезанието и губи възможността да участва в следващия турнир за купата. Но вместо да уволни на секундата асистента си, поема отговорността за провала изцяло върху себе си и категорично заявява, че ако можеше да се върне назад, отново би последвал съвета му, понеже му има пълно доверие. 

Подобно на Чан Сонг рано или късно всеки мениджър се сблъсква с трудното решение дали да разчита на хората около себе си, или да действа напълно сам. Ако избере първия вариант, може да се окаже, че е направил погрешна преценка и се е доверил на неподходящите хора, но ако тръгне по втория път, нищо чудно в един момент да бъде затрупан от безброй задачи, без да може да доведе докрай нито една. Повече по въпроса как да делегираме и защо това умение е важно, четете в седмичната тема на "Кариери" на страниците на в. "Капитал". 


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly