С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Защо служителите напускат стартъпите?

Преглед на любопитни теми за кариерно развитие, публикувани през изминалата седмица в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Мотивация и развитие

Защо нагласата е по-важна от коефициента на интелигентност? Много хора все още вярват, че успехът е предназначен само за надарените с мозък. Напук на това популярно мнение ново проучване, представено от Huffington Post доказва, че всъщност нагласата на човека е много по-важна от неговoто IQ. Според него има две категории хора - с фиксиран начин на мислене и с мислене, насочено към растеж. При първия случай хората смятат, че са такива, каквито са и няма как да се променят. Тогава те изпитват проблеми с предизвикателствата, защото това, което им изглежда непосилно, ги кара да се чувстват безнадеждни и претоварени. Хората с мислене, насочено към растеж, вярват, че могат да се усъвършенстват с цената на усилия. Те често постигат по-високи резултати от другата категория хора, дори и да са с по-нисък интелектуален потенциал, защото се възползват от предизвикателствата и ги приемат като възможност да научат нещо ново. 

3 нови истини за поколението Y и техните кариери. Често преставителите на т.нар. поколение Y - или родените през 80-те и началото на 90-те на миналия век - са представяни като хора, които искат повече, отколкото заслужават и нямат желание да работят, за да го получат. От Entrepreneur оспорват този начин на мислене. Времената са много променени, затова и поведението на сегашното поколение е твърде различно спрямо това на предходните и е трудно да бъде разбрано от тях, твърди сайта. Днес човек не може просто да завърши училище, да получи диплома за висше образование и веднага след това да си намери работа, която да му дава сигурност през следващите 40 години. Не може да очаква големите компании да се грижат за него, да му предлагат допълнителни придобивки и да осигуряват пенсията му. Даже не може да очаква, че автобиографията му ще бъде прочетена, след като я е изпратил за кандидатстване по отворена позиция. Приоритетите са изместени. Висшето образование вече не е толкова ключово, защото има все по-малко неща, които да не можете да научите сами от практиката. Вместо това се посветете на развиването на по-приложими и практични умения от преподаваните в университета.

Самоусъвършенстване

3 съвета, които да ви помогнат да си свършите работата, докато пътувате. Понякога сте затрупани с толкова много работа, че си обещавате предстоящото ви пътуване да не ви попречи да я свършите. На всички ни се е случвало, но малко от нас са били успешни в тези си намерения. За съжаление понякога пътуването се оказва далеч по-изморително дори от работата ни, а не заслужената почивка, на която сме се надявали. Така че ако искате да съчетаете двете неща, трябва да организирате времето си предварително и да решите точно кога, какво ще правите. Според Career Addict първата стъпка е да си изготвите маршрут и график с неща, които задължително искате да направите. Възползвайте се от "паузите" в пътуването като престой на летището или дългото време, прекарано на седалката в автобуса. Подгответе материалите и устройствата, които ще ви трябват за работа. Бъдете сигурен, че батерията на лаптопа ви няма да падне точно преди да сте си изпратили материала. Изберете да свършите малките и лесни неща, които сте свикнали да правите автоматично. Така, когато се върнете, ще можете да се концентрирате само върху сериозните проекти.
 
Предприемачество

5 метрики за подбор на служители, които да следят предприемачите (и не само). Дори и добре подготвените стартъпи с изключително иновативни идеи изпитват трудности при намирането на правилните хора, които да доведат идеята до реализация. Затова дори и стартиращите компании трябва да имат правилна стратегия за наемане на служители. Според Forbes за целта ще ви е от помощ да следите няколко основни показателя. Които всъщност е добре да отчитате, дори и да сте извън стартъп средите. Обърнете внимание на дела на хората, които каните на интервю от общия брой получени автобиографии. Така например определете кой е бил каналът, който сте използвали, за да стигнете до повече качествени кандидатури и не си губете времето с другите, а заложете на него, докато действа. Препоръчително е още на етапа на създаване и развитие на компанията проактивно да се оптивате да се свързвате с потенциални нови служители и през LinkedIn. Тук метриката, която да следите е броят на отговорите и проявения интерес спрямо изпратените запитвания. Тя ще ви покаже и дали сте на прав път с бизнес идеята ви и дали хората са склонни да се обвържат с вас ако не сега, то на по-късен етап. Обърнете вниамание и на статистиката, свързана с брой проведени интервюта към брой реални назначения. Идеалното съотношение е 4 към 1, т.е. да сте стигнали до назначение след 4 интервюта, повече са само загуба на време и продуктивност. Отчетете и колко от кандидатите, на които реално сте предложили работа са приели. Ако получавате над 90% откази, е време да се замислите дали не бъркате някъде. Оценете и колко време ви е отнел целият процес по подбор. Естествено най-добрият вариант е да сте се справили без много усилия и загуба на време. Но за целта е важно да обърнете внимание и на останалите показатели, посочени по-горе.

5 причини, поради които служителите напускат стартъпите. Стартиращите компании са силно уязвими, ако някой от служителите им напусне, особено в началото на дейността на компанията, когато екипът е свит до минимум. Това директно означава, че голяма част от работата може да остане блокирана и това да попречи на развитието на бизнеса на организацията. Именно заради това е важно да познавате добре причините, поради които служителите може да напуснат. От Inc. определят 5 от тях. Може би водещата в списъка е липсата на вяра в потенциала на стартъпа. За да противодействате на тази тенденция, накарайте служителите си да видят нещата през вашите очи и да се почувстват активна част от реализацията на идеята. Добро решение в тази посока е и да им предложите акции или процент от компанията. Друг проблем може да се окаже претоварването и прекаленото напрежение в началото. За да не стане това повод за напускането на някои служители, опитвайте се да ги разтоварвате - предлагайте им да си вземат отпуск или повече почивки, както и да прекарват повече време извън офиса. Тъй като работите с малко на брой хора, е много вероятно да се сблъскате лице в лице с вижданията на служителите си и те да не съвпадат с вашите. Това също може да стане повод за конфликт, който да доведе до намаляването на екипа ви. За да не го допуснете, още при подбора на кадри трябва да заявите ясно своите ценности и идеи, а също и да търсите възможности за обратна връзка от служителите ви, съветват от Inc. Разбира се винаги може да става въпрос за лична криза и нужда от промяна или просто по-добро предложение. 

Бонус от "Кариери"

Край, напускам. Човек, колкото и хубава работа да има, идва момент, в който трябва я напусне. Още от първия си работен ден служителят трябва да приеме, че колкото и добре да се справя, работата му може да е толкова временна, колкото и студентските почасови трудови дейности като продавач във верига за бързо хранене или детегледач/ка. Да градиш добре служебното си израстване в съвременните условия означава да си в състояние да взимаш бързи решения и да следваш правилата на пазара. Така че колкото по-рано се разделите с илюзията, че четири десетилетия след първия ви работен ден побелелите колеги и новопостъпилото младо попълнение ще ви изпраща в пенсия с банкет, благодарствени адреси и кошница с цветя, толкова по-свободно ще се чувствате на работното си място. Шансът да започнеш трудовия си стаж в една компания, в която и да се пенсионираш, звучи като описание на мила, социалистическа служба от не толкова далечното минало. В седмичната тема на "Кариери" на страниците на в. "Капитал" можете да прочетете повече за сигналите, които ви казват, че е време да се разделите със сегашния си работодател, и как да го направите със стил.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly