С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Как да противоречите на някого с повече власт?

Преглед на любопитни теми за кариерно развитие, публикувани през изминалата седмица в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Работно време

7 неволни грешки, които могат да доведат до вашето уволнение. Има толкова много неща, които могат да направят така, че някой добър, здраво работещ професионалист да бъде уволнен. В повечето случаи причината може да се дължи на неволни грешки. Един от основните проблеми в това отношение се оказва неправилното използване на технологиите на работното място – дали прекарвате прекалено много време в социалните мрежи вместо да работите, ще публикувате нещо неподходящо във Facebook или ще използвате ресурсите на компанията за свои цели. Но според Huffington Post това далече не е единственият начин, по който можете да се подхлъзнете и да загубите работата си. Даването на твърде много обещания и неспособността да се справяте с тях води до разминаване между вашите очаквания и тези на шефа ви. Ако се съгласявате със срокове или задачи, за които предварително знаете, че са трудно постижими за вас, оставяте впечатлението, че сте неподходящи за конкретната позиция.

Как да противоречите на някого с повече власт? Шефът ви предлага ново начинание, което според вас няма да сработи. Ваш по-старши колега поставя срок за даден проект, който звучи нереалистично. Как тогава да покажете, че не сте съгласни с предложението и да прецените дали си заслужава да надигате глас? Експертите от Harvard Business Review твърдят, че е естествена човешка реакция да не искаме да се противопоставяме на по-висшестоящите, за да запазим благосъстоянието си.

Първото нещо, което всички ние правим в такъв случай, е да се сетим за най-лошите варианти, които са пред нас, в случай че споделим мнението си. Трябва обаче да се замислите и за рисковете, които съществуват, ако не го направите. След като прецените кое би довело до по-лоши последствия – да се изкажете по проблема или да замълчите, следващата стъпка е да изчакате въпросната ситуация да се изясни. Така ще можете да добиете по-добра представа какви са нагласите на останалите от екипа по следния въпрос. Ако се окаже, че повечето от колегите ви също не са съгласни с предложението, то тогава трябва
да проведете личен разговор с по-висшестоящия от вас и да му представите своите аргументи против.

Самоуправление

Признаци, че прегаряте от работа и как да го избегнете. Дори и най-хубавата работа може да доведе до претоварване. Колкото по-усилено работите и колкото по-мотивирани сте да успеете, толкова по-голям е шансът напрежението да ви дойде в повече. Тъй като технологиите в днешни дни размиват границите между работата и личния живот, претоварването става все по-често срещан проблем. Сред очевидните признаци, че сте се претоварили, са здравословни проблеми, скандали с колегите, непрекъсната умора, негативно отношение към всичко. Този блог пост в LinkedIn не само ви посочва симптомите на "прегарянето", но и ви дава някои насоки как да се преборите с него. Най-добрата стратегия е да намерите начин да се откъснете от работата си. Трябва да откриете копчето за изключване на режим "работа" и да го натискате навреме, защото дори и машините не са способни да работят 24/7.

6 начина, по които да гледате на парите, за да имате по-здравословно финансово бъдеще. Нагласата ви към парите може има огромно влияние върху вашия професионален успех. Каква е ролята на парите в живота ви през следващите няколко години? Как ще балансирате между инвестирането, харченето и пестенето? Подобни въпроси са определящи за начина ви на мислене по отношение на парите. От Lifehacк предлагат 6 начина, по които да погледнете на парите, за да сте по-успешни в бъдеще. Преди всичко парите са инструментът, а не целта. Когато формулирате ясни цели в живота си, ще видите как правилното използване на спестяванията ви ще е нещото, което ще ви приближи до тях. Важно е да мислите в перспектива и да можете да виждате цялостната картина. Това, което правите с парите си сега, ще има огромен ефект върху живота ви след 5, 10 или дори 50 години. Затова периодично трябва да проверявате дали ежедневните ви финансови действия не ви отклоняват от пътя към бъдещите ви цели.

Мениджмънт

6 признака, че имате потенциала да станете мениджър. Някои хора са родени лидери, но това не значи, че за всеки от тях е отреден мениджърският стол. Много малка част от служителите смятат, че мениджърската позиция е крачка напред в кариерата им. Затова компаниите трябва да обръщат внимание на личните качества на служителите си - да знаят кой от тях има потенциала да ръководи хора и да могат да го мотивират, за да поеме тази отговорност. От Fast Company дават повече яснота върху някои от признаците, по които могат да се познаят бъдещите мениджъри. Не можете да бъдете лидери, освен ако хората не са готови да ви последват. А за да имате последователи, трябва да умеете да създавате взаимоотношения между тях и да ги развивате. Важно е да сте отзивчиви. Хората търсят не просто някого, когото да следват, а човек, на когото да се опрат, да се обърнат към него при проблем. Този човек трябва също така да има поглед върху цялостната картина. За да си мениджър, трябва да виждаш как различните елементи на организацията си взаимодействат и как промяната в един аспект ще се отрази и на другите.

Хората не са ресурси. Остарялото виждане, че хората са ресурси, вече не е приложимо. Ресурсите – пари, акции и други активи – са ограничени и имат срок на годност. Човешките способности и идеи обаче са безкрайни. Хората революционизират пазарите, а материалните активи са средство за постигането на тази цел. Парите без хората са безполезни. Както от Swith and Shift потвърждават, много изпълнителни директори и мениджъри все още трудно стигат до този извод. Повечето преследват краткосрочната печалба, използвайки ограничените ресурси. Те обаче губят контрола и не могат да се справят с решенията, когато служителите им напускат, защото са се отнасяли с тях като с ресурси. Затова и организациите, които не просто използват служителите си, а си сътрудничат с тях, виждат по-голяма ангажираност от тяхна страна. Компаниите трябва да намират начин да работят така, че идеите на служителите им да се превръщат в реална полза.

Бонус от "Кариери"

Как да приобщим новия колега? В предишното издание на HR колонката на "Кариери" обяснихме защо темата с приобщаването на новия колега е важна за всяка организация. Обърнахме внимание на това, че процесът трябва да започне още преди кандидатстването за свободна позиция – с изграждането на работодателската марка и с мисълта какво и как може да се направи, така че кандидатът да има усещането за "преживяване" дори и в рамките на подбора. Сега продължаваме със следващите важни стъпки на етапите, в които вече предлагате работа, посрещате колегата и той вече става ефективна част от екипа на компанията.

Започнете още преди първия работен ден. Харесали сте кандидат и искате да му предложите позицията. Това е чудесно, само бъдете внимателни, когато му отправяте офертата. Уверете се, че сте взели предвид всички важни за човека фактори и въпроси, включили сте ги в предложението до него или ако не, сте обяснили защо. И не забравяйте да започнете да интегрирате човека към компанията веднага след като той приеме офертата ви.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly