С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

5 маркетинг принципа за стартъп компании

Какво е добре да знаете, когато изграждате маркетинговата стратегия на бъдещата ви компания
Share Tweet Share
Снимка

[pexels] 

Много хора са убедени, че в основата на стартъпите стоят крайно иновативни идеи и продукти, които никой никога не е виждал до този момент. Всъщност това невинаги е вярно и зад някои от тях може да се крие нещо далеч по-просто. Стартиращите компании на практика се градят върху решенията на сравнително често срещани проблеми, които обаче не са очевидни за всеки. И в този смисъл добрият предприемач не трябва да е толкова креативен и оригинално мислещ, колкото да е наблюдателен, за да забележи нужда или липса в обществото, която да запълни със своя продукт. След което да намери възможно най-подходящия начин да го представи на потенциалните си клиенти по атрактивен и запомнящ се начин. Ето и 5 принципа, до които стигнаха участниците в поредното менторско събитие от инициативата "Моята първа компания", организирана от "Джуниър ачийвмънт България" и "Кока-Кола ХБК България", и които е добре да имате предвид при изграждането на маркетинговата стратегия на вашия стартъп.

#1 Проучете проблема и намерете потребители
Ако сте се сетили за евентуален проблем, на чието решение вашата компания може да се посвети, направете проучване, за да разберете дали и други хора срещат същата трудност. Ако сте единствените, които са забелязали проблема, не е изключено да не намерите достатъчно потребители за бъдещия ви продукт. Главната причина, поради която толкова много стартъпи се провалят въпреки страхотните неща, които правят, е, че никой няма нужда от тях и в крайна сметка не ги ползва.

#2 Създайте MVP (от англ. Minimal Viable Product – минимален приложим продукт)
Когато развивате идея за стартъп, успехът ви никога не е гарантиран. Затова не залагайте на големи проекти още от началото, а създайте прототип и го покажете на потенциалните си клиенти. Това е най-добрият начин да получите обратна връзка и да разберете какво е психологическото влияние на предложението ви върху потребителите. А и по този начин ще се ориентирате не само дали е подходящо за пазара, но и коя е най-добрата форма, в която да го представите.

Още по темата: 5 стъпки за изграждане на стартъп екип

#3 Заложете на "партизанския маркетинг" (от англ. guerilla marketing)
Нормално е в началото да не разполагате с големи финансови ресурси. Затова не бързайте да се насочвате към традиционни маркетингови подходи, които в повечето случаи са подходящи за утвърдени и познати марки и продукти. Обърнете внимание на т.нар. "партизански маркетинг", който използва специализирани послания и нестандартни комуникационни канали вместо масовите, но твърде скъпи рекламни платформи. Така или иначе вашата цел като стартъп е да намерите възможно най-ефективния начин да накарате потенциалните ви клиенти да разберат за вашето предложение и да пожелаят да го тестват.

#4 Работете върху придобиването и активизирането на клиенти
След като вече сте привлекли вниманието на хората към продукта си, започнете да мислите как да ги превърнете в потребители. Покажете им какъв проблем може да разреши той и им обяснете как да го ползват. Задължително е да имате сайт, на който да се случва всичко това. А за да ги насочите към него, трябва да задействате всички възможни онлайн канали. Това включва социални мрежи (намерете най-подходящата според профила на клиентите и същността на компанията), електронна поща (т. нар. спам също е решение), блогове, оптимизация за търсачки (SEO), вайръл съдържание и т.н. С други думи, накарайте ги да кликат.

#5 Задръжте клиентите си
Както вие търсите лоялни потребители, така и потребителите ви очакват лоялно отношение от вас. Затова ако искате да ги задържите, не се разфокусирайте. Кръгът от потребители може да се разширява, но не и да се измества. В противен случай доверието към вас ще намалее, а с него и продажбите ви. Сегментирането е ключово за по-нататъшния ви маркетинг. Разделете потребителите на групи и покажете специално отношение към тях. Колкото по-често влизате в личен контакт с тях, толкова по-сигурни и обгрижени ще се чувстват те. Давайте им съвети, помагайте им да се ориентират, погрижете се за проблемите, за които ви съобщават, демонстрирайте им напредъка в бизнеса си, предлагайте им специални оферти за лоялни клиенти.
Още по темата: Какъв е твоят бранд?

Накратко, докажете, че не продажбите са важни за вас, а реалната полза и удовлетвореността от вашите услуги. Направете продукта си достъпен, говорете на разбираем език и се стремете да насочвате, а не да обърквате хората. Именно личното отношение ще ги накара да предпочетат вас пред други подобни компании и да се връщат многократно именно към вашия продукт.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly