С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Ивайла Николова, HRC International: Най-големият враг на кандидатите по време на интервю е притеснението

В момента търсим специалисти в хотелиерството и ресторантьорството на всички нива, коментира кариерният консултант Ивайла Николова
Share Tweet Share
Снимка

Единственото, което би ни спряло да наемем някого, е когато считаме, че кандидатът не би се вписал добре в екипа, казва Ивайла Николова.

[Личен архив] 

В поредицата "Моят идеален кандидат за работа" ви представяме изискванията на специалистите по подбор от утвърдени компании, работещи в България, към техните бъдещи служители. Днес ви срещаме с Ивайла Николова, кариерен консултант към международната компания за обмен и подбор на кадри в сферата на хотелиерството и ресторантьорството HRC International.

Какви кандидати търсите в момента и по какъв начин успявате да ги намерите?
- Кандидатите, които търсим в момента, са специалисти в хотелиерството и ресторантьорството на всички нива – като започнем от кухня, F&B професионалисти, както и хотелски обслужващ персонал. Работим с много партньори и университети от различни държави. Също така използваме различните социални мрежи, портали за търсене и предлагане на работа, специализиращи в сферата на туризма.

А от какви кандидати очаквате да имате нужда за в бъдеще?
- Все по-засилено е търсенето на квалифицирани шеф готвачи. Казвам квалифицирани, защото освен умения тази професия изисква и знания. Именно това дава предимство на кандидатите. Поради тази причина HRC International създаде своя собствена кулинарна академия - HRC Culinary Academy, тук в България. Резултатите са успешни и реализиращи се шеф готвачи от всички краища на света.

Какви са изискванията ви към CV-то и мотивационното писмо на кандидатите?
- CV-то следва да е ясно, добре структурирано и без излишна информация. Не изискваме мотивационно писмо от кандидатите, понеже това е нещо, което бихме искали да видим у кандидата по време на интервюто.

А какви CV-та и мотивационни писма бихте отхвърлили?
- Такива, които не отговарят на изискванията за позицията, за която се кандидатства. Но един кандидат никога не се отхвърля окончателно. Тъй като предлагаме позиции на различни нива, много често в подобни случаи профилът на кандидата му позволява да се квалифицира за друга позиция.

Как протича интервюто за работа във вашата компания?
- Първото интервю е разговор по телефона, който цели да научим повече за кандидата, какво кариерно развитие търси и съответно да преценим какво ние бихме могли да предложим. Тъй като кандидатите ни са от цял сват, второто интервю протича по Skype. Това е по-задълбочено интервю, където търсим да разберем повече за мотивацията на кандидата, дали предварително се е подготвил, като се е запознал с изискванията за позицията, дали е потърсил информация относно работодателя и т.н. В същото време това интервю има за цел да подготви кандидата за същинското интервю с работодател.

Имате ли изисквания към облеклото?
- Облеклото би следвало да е професионално и да отговаря на позицията, за която кандидатът има интерес.

Кое е по-важно за вас – квалификацията или характера на кандидата?
- И двете са еднакво важни. В сферата на туризма характерът и умението да общуваш с много и различни хора, което в същото време да ти дава удовлетворение, е много важно. В същото време професионалната подготовка дава увереност на кандидата. Ние търсим и оценяваме както психологическия профил на кандидата, така и професионалния.

Какви умения трябва да демонстрира кандидатът, за да ви впечатли?
- Това, което търсим в кандидатите, е да са приветливи, позитивни и открити, проактивни и отворени към нови идеи. Тези качества позволяват на кандидата да е лесно адаптивен и да се впише във всеки екип.

А какво в никакъв случай не трябва да прави по време на интервюто?
- Най-големият враг на кандидатите по време на интервю е притеснението. Затова се стремим да създадем неформална атмосфера по време на разговорa ни с тях. Това им позволява да се отпуснат и да се представят в своята най-добра светлина.

Какви въпросите задавате най-често и какви отговори очаквате да чуете?
- По време на интервютата се провеждат и ролеви игри, при които кандидатът се поставя в дадена ситуация, на която трябва да реагира и да вземе решение. Тук те трябва да проявят комбинативно мислене и умение за разрешаване на проблеми. Друг въпрос, който често задавам, е: "Защо един работодател би наел теб, а не някой друг?" За мен лично е важно отговорът да е различен от клишета, като "трудолюбив" и "работя добре в екип".

А какви въпроси очаквате да задава или да не задава кандидатът?
- Добро впечатление прави, когато кандидатът задава релевантни и добре обмислени въпроси. Това означава, че е отделил време, за да се подготви за интервюто.

Какво би ви спряло да наемете някого въпреки подходящото CV и доброто представяне на интервюто?
- В този случай единственото, което би ни спряло да наемем някого, е когато считаме, че кандидатът не би се вписал добре в екипа на въпросния работодател.

Кои са най-често срещаните грешки, които допускат кандидатите по време на интервюто?
- Най-честата грешка на кандидатите е да не са подготвени с предварително проучена информация за работодателя. Лошо впечатление прави и когато закъсняват за интервю.

Имате ли стажантска програма и как е организирана тя?
- Предоставят се възможности за стажантски програми с различна продължителност, предимно за офиса ни в Холандия. Отворени позиции има почти през цялата година за кандидати с образование в туризма, които търсят развитие в сферата.

Как оценявате работата и следите за развитието на кандидатите след наемането им?
- Следим развитието на всеки един наш кандидат, като държим постоянна връзка, както с работодателите, така и с кандидатите. Имаме програма, в която работодателите, с които работим, периодично оценяват работата на кандидатите ни. Обратната връзка е много важна, тъй като ни дава ценна информация за това какво е необходимо да подобрим в услугите си.

Имате ли инициативи за сплотяване на екипите и мотивиране на служителите в компанията? Какви?
Въпреки че офисите ни са пръснати по различни части на света (Холандия, България, Италия, САЩ, Китай), поддържаме екипа сплотен, като колеги от различните офиси споделят бизнес пътувания заедно. Също така организираме различни събирания, за да поддържаме мотивацията и отборния дух на екипа.

Имате ли HR инициативи, които бихте определили като иновативни?
- Да, такава например е "самоуправляващ се екип" (Holocracy). Това е и инициатива, която ангажира служителите най-много и им дава възможност сами да вземат решения, без да е необходимо да разчитат на одобрение от мениджъра си. Това в много случаи спестява време, създава прозрачност в работата, прави служителите по-отговорни, сплотени и по-отдадени на работата си.
Снимка

 

Karieri.bg вече е и във Viber. Следвайте ни, за да получавате първи информация за новите обяви за работа и стаж: http://chats.viber.com/karieri.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly