С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Отговор на казус: Работа без цели

Какво да правим, когато прекият ни ръководител не ни поставя конкретни цели
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay] 

Преди известно време на редакционния имейл karieri@karieri.bg получихме писмо от анонимен читател. В него той разказва за проблем с прекия си ръководител. Уточнява, че се справя адекватно със служебните си задължения и се стреми да работи съвестно, но не успява да накара шефа си да му постави конкретни цели, които да постигне.

Споделихме казуса му в социалните мрежи на "Кариери", за да получим мнения от други читатели на база личен опит и наблюдения. Обърнахме се и към специалист от сферата на човешките ресурси – Слава Кръстева, която работи като HR мениджър на Фондация "За нашите деца" и е активен член на Българската асоциация за управление на хора. Ето и експертния отговор, който тя предостави по темата.

Отговорността е на всички участници

Снимка

 

Работата без цели е разхищение на усилията и води до загуби в организацията. Ако мениджмънтът не фокусира вниманието, не синхронизира дейността на служителите и не предоставя навременна обратна връзка за качеството на работа и сферите на подобрение, определено екипът на компанията не "тича в една писта". Това е белег за етапа на организационно развитие. Много компании се разрастват бързо, назначават служители и нови мениджъри и практиките и компетенциите по управление на хората догонват темпото на растеж.

Това е явление, което може да говори за проблеми от различно естество в компанията – индивидуална особеност, липса на компетенции, недостиг на ресурси от хора или време или да е системен проблем. Ако организацията не е въвела практики за управление на служителите, а се разчита всеки мениджър да управлява по свои възгледи, това вероятно е нормалното управление за вашия мениджър. Някои хора са много автономни и не се нуждаят от регулярна обратна връзка, познават добре работата и очакват от околните да работят по този начин. Когато компанията не е въвела формални системи за работа, вероятността някой да промени обичайния за него начин на работа, защото друг служител има такива потребности, е пренебрежимо малка. Обикновено мениджърите назначават и задържат служители, които импонират на стила им.

В случай че в компанията има въведени конкретни практики за запознаване на служителите с целите на организацията, за договаряне на екипни и индивидуални цели, очевидно конкретният мениджър не се придържа към тях по някаква причина. В този случай трябва да има и механизъм за информиране и вземане на отношение от друга длъжност – HR или друг ръководител.

Какво можем да направим
Това, че сте говорил с мениджъра е конструктивна първа стъпка. Поне за него е ясно, че не се чувствате уверен и нямате перспектива. Изчакайте. Този апел трябва да е знак за всеки мениджър. Може да няма готов отговор в момента, но да обмисли подхода си и в следващ момент да предприеме действия.

Информирайте се каква е практиката на компанията. Разговаряйте с HR или с други колеги и ръководители. Ако това се приема за нормална практика и се прилага в цялата организация. Процесът на промяна ще е продължителен и е въпрос на визия и решение на топ мениджмънта. Вашият мениджър може да адаптира подхода си специално към вас, но това зависи от неговите убеждения и умения.

Дайте си време, за да установите дали има воля за изграждане на синхрон, с който ще работите по-добре. Установете дали мениджърът се интересува от това какво ви е необходимо да знаете, да получавате като обратна връзка. Ако той няма интерес, много е вероятно да започне да гледа на тази потребност като на каприз или мрънкане.

След като сте сигурен, че сте направил това, което зависи от вас, обмислете отново ситуацията. Отговорете си на въпроса "Има ли положителна промяна?". Ако "да", продължете диалога с вашия мениджър. Имайте предвид, че отговорността за ползотворна комуникация е и на двете страни, резултатът зависи от усилията и на двамата. Ако си отговорите с "не", преосмислете въпросите "Защо работя тук?" и "Това ли е подходящата среда за професионално развитие и реализация на уменията ми?".

Разгледайте и други читателски казуси и техните решения в рубриката "Казуси" на Karieri.bg. А ако и вие имате въпрос, на който търсите решение, пишете ни на karieri@karieri.bg, за да ви помогнем в търсенето на отговора.
Снимка

 

Karieri.bg вече е и във Viber. Следвайте ни, за да получавате първи информация за новите обяви за работа и стаж: http://chats.viber.com/karieri.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly