С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Начините, по които кандидатите за работа се представят, стават все по-шарени и това е добре

Филип Анастасиу, HR директор на "Метро България", пред "Кариери"
Share Tweet Share
Снимка

["Метро България"] 

В поредицата "Моят идеален кандидат за работа" ви представяме изискванията на специалистите по подбор от утвърдени компании, работещи в България, към техните бъдещи служители. Днес ви срещаме с Филип Анастасиу, HR директор на компанията за търговия на едро "Метро България", която наскоро получи отличието "Най-добър работодател за България 2018" от международната сертификационна компания Top Employers Institute.

Какви кандидати търсите в момента и по какъв начин успявате да ги намерите?
- Имаме голямо разнообразие на длъжностите. Нашият модел на търговия се различава много от страна в страна и за разлика от други търговски вериги имаме много малко дейности, които се диктуват централно. Страните имат голяма свобода да определят стратегията. Това означава повече креативна работа в страната и възможности за реализация за всякакъв тип хора.

А от какви кандидати очаквате да имате нужда за в бъдеще?
- В бъдеще нашият сектор ще става още по-конкурентен, клиентите още по-взискателни, така че при нас винаги ще се търсят предприемчиви хора, които са готови да поемат отговорност и да намират нови начини да отговарят на нуждите на пазара.

Какви са изискванията ви към CV-то и мотивационното писмо на кандидатите?
- Нямаме формални изисквания. Начините, по които кандидатите се представят, стават все по-шарени и това е добре. В крайна сметка всеки иска да покаже своята индивидуалност. За нас е важно да можем да получим някаква информация за кандидатите от техните CV-та. Когато тази информация е налице, няма значение каква е формата. Виждал съм CV-та, написани в стандартната форма на Европейския съюз, в които има много детайлна информация за формата и адреса на управление на предишния им работодател, както и конкретните дати на които е започнал и приключил работа, но пък няма никаква информация какво е работил човека. Такова CV не помага много, въпреки че е в съвсем официална форма.

Как протича интервюто за работа във вашата компания?
- Интервютата при нас са доста различни в зависимост от длъжността. Има позиции, за които се изискват например конкретни умения и там процесът включва различни тестове. Понякога даваме практически задачи на кандидатите, които те представят и обсъждат с бъдещия си ръководител по време на интервюто. В някои редки случаи правим и центрове за оценка.

В общия случай кандидатите минават през едно или две интервюта с колега от "Човешки ресурси" и бъдещия им ръководител, като в някаква част от процеса може да направят и тест. Винаги ги предупреждаваме за всеки конкурс отделно през какво ще минат.

Имате ли изисквания към облеклото?
- Не. В магазините имаме униформи така или иначе, а в централния офис нямаме дрес код. Вярваме, че, ако казваме на хората какво да обличат, въпрос на време е да започнем да им казваме и какво да мислят. А това вече е нещо, което е много опасно за всяка организация.

Кое е по-важно за вас – квалификацията или характерът на кандидата?
- Характерът. Ние инвестираме доста в обучението на хората и вярваме, че можем да помогнем на колегите си да научат това, което им е необходимо, за да си вършат работата.

Какви умения трябва да демонстрира той/тя, за да ви впечатли?
- Не бих могъл да обобщя. Аз лично запомням индивидуалностите. Хората, които по някакъв начин се отличават от другите, независимо по какъв начин.

А какви въпроси очаквате да задава или да не задава кандидатът?
- Няма неподходящи въпроси, стига да са свързани с работата, разбира се. Скептичен съм единствено, когато хората нямат въпроси. Ако обмисляш да се обвържеш с една компания за определено време, не може да нямаш въпроси.

Какви са възможностите за кариерно развитие, които предоставяте във вашата компания?
- Близо половината от назначенията на ръководни позиции са вътрешни и са резултат от кариерното планиране в организацията. Ние държим много на здравословния баланс между повишения и назначения отвън, защото новите хора носят нови умения, а вътрешните хора заздравяват културата и идентичността на компанията. Имаме много процеси за идентифициране на хората с потенциал и развиване на уменията, които са им необходими, за да реализират кариерното си израстване.

Имате ли стажантска програма и как е организирана тя?
- Имаме стажантска програма, която е с продължителност 6 месеца и дава съвсем реални отговорности на стажантите. Натоварването не е малко, но в края на стажа си те знаят дали биха искали да работят тази работа, а ние знаем дали бихме искали да работим с тях. Почти винаги стажовете приключват с назначение.

Имате ли HR инициативи, които бихте определили като иновативни?
- HR практиките са толкова разнообразни, колкото и компаниите. Каквото и да посоча, вероятно то вече съществува и някъде другаде по света. Надали е случайно обаче, че през тази година "Метро България" стана една от едва петте компании в страната, сертифицирана като Top Employer от Top Employers Institute. Това със сигурност е и оценка за нашите инициативи. Освен това е и предизвикателство за нас да отговорим на очакванията за ниво на работа в една компания, която се нарича Top Employer.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly