С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Google "Дигитален гараж" тръгна из България, за да обучи 15 хил. души

Инициативата ще обиколи 40 града, за да запознае малките и средни предприемачи защо е важно онлайн присъствието за успешното развитие на всеки един бизнес
Share Tweet Share
Снимка

"По данни на различни агенции българските производители и предприемачи са на едно от последните места в Европа по онлайн присъствие и това е причината Google да стартира тази програма и у нас", казва Ели Драганова, мениджър проекти в SoftUni и координатор на инициативата "Дигитален гараж" на Google

 Фотограф: Цветелина Белутова

През 2015 година Google обявява старта на своята програма "Дигитален гараж" – безплатна онлайн платформа за обучения на малки и средни компании и хора с интерес в областта на дигиталния маркетинг. Наборът от видео уроци е разнообразен – от това как да изградим ефективно онлайн присъствие, маркетинг в социалните медии и анализ до меки умения и съвети за добра автобиография.

При завършване на целия онлайн курс, участниците получат сертификат от Google и IAB Europe. Онлайн курсът се състои от 89 урока, които са разделени в 23 теми. Всяка тема включва няколко видеоклипа, в които лектори говорят и споделят своя опит как се използват дигиталните умения за развиване на онлайн бизнес.

От май 2018 година се подема инициатива в партньорство със SoftUni с лекции на живо - успоредно с онлайн обучението. От септември месец тази година стартира втората част на инициативата, която ще продължи до края на ноември, а организаторите планират да бъдат обиколени 40 града в цялата страна и да бъдат обучени 15 000 души.

За да ви разкажем повече за "Дигиталния гараж" на Google, предстоящата обиколка из цяла България, резултатите и целите на програмата, разговаряме с Ели Драганова - мениджър проекти към SoftUni и един от координаторите на инициативата в България.

- Разкажи ни повече за "Дигиталния гараж" на Google и за инициативата, която стартирате през септември?
"Дигитален гараж" на Google е програма, е програма за придобиване на дигитални умения, която е стартирала в Европа преди около 4 години. В началото е само платформа с кратки видеа на различни теми. Там човек може спрямо своите нужди да подбере правилните видеа и информация, за да получи знанията, които са му нужни. Програмата у нас се изпълнява с партньорството на SoftUni, които предоставят обучени и одобрени от Google лектори и организират безплатните семинари из страната. Хубаво е, че всички видеа от 2016 година насам в платформата са на български език.

Инициативата стартира под този си вид – с лекции и семинари, в България през май 2016 година, а от септември стартира втората ѝ част, която ще продължи до ноември. Планираме да обиколим 40 града в България, а целта ни е да обучим 15 000 души на дигитални компетенции. Програмата е насочена към малкия и среден бизнес, но в същото време се включват доста млади хора, които искат да поставят основите на знанията си на дигитални умения.

- А по какъв начин самите онлайн уроци могат да подпомогнат един предприемач в своето начинание?
Всеки, които започне уроци с платформата "Дигитален гараж", още от началото пише с каква цел иска да придобие тези знания – дали има бизнес, дали има уебсайт и желае да го промотира, а след това самата програма подбира подходящите видеа и уроци за него. Те са над 70 общо, а темите са най-разнообразни – като се почне от създаване на план за маркетинг, имейл маркетинг, soft skills, подобряване на CV и се стигне до online security. След като един урок се премине, може да се премине на следващата тема и така докрай, когато стигате до обобщаващ тест. Ако човек мине този тест, получава сертификат от Google "Дигитален гараж", който се равнява на основни (basic level) познания.

- Има ли общи уроци, или всичките са специализирани в зависимост от потребителя?
Самото обучение почва с по-общи уроци, но има някои по-нужни за определен тип бизнес потребители. Ако бизнесът ни обхваща повече имейл кампании, то задължително програмата ще ни накара да преминем през този урок, а друг ще пропуснем.

- Има ли сфера в бизнеса, която уроците не засягат?
Не бих казала. В случая не се обръща внимание на конкретни сфери, а по-скоро на инструментите за позициониране на бизнеса онлайн, какъвто и да било той. Говори се и какво ще ни донесе всеки един инструмент, получаваме информация и за самите анализи. Уроците са приложими на практика във всяка сфера. В зависимост какво искаме да изградим като онлайн присъствие.

- Споменахте онлайн присъствие, защо то е толкова важно за малките и средните предприятия?
Според статистиката българските и европейските потребители са постоянно онлайн. Тази онлайн революция продължава и процентът ще нараства все повече. У нас 70% от хората използват интернет за лични цели, а 48% пазаруват онлайн. Много от тези хора пазаруват онлайн, а в същото време бизнесите, които нямат никакво онлайн присъствие, губят много клиенти. Ако самият бизнес няма уебсайт или страница, хората много по-трудно ги намират.

По данни на различни агенции българските производители и предприемачи са на едно от последните места в Европа по онлайн присъствие и това е причината Google да стартира тази програма и у нас.

- А какво е общото между семинарите, които се организират в 40 български града, с онлайн обучението?
Семинарите са по-скоро за популяризиране на различните онлайн инструменти, тъй като по съдържание са различни от това, което е на платформата. Самите лекции са по час, час и половина. Целта им е да се премине през различните инструменти, да се обсъди защо е важно да сме онлайн, да се покаже тази статистика и хората да се убедят, че наистина има смисъл да преминат през "Дигиталния гараж".

- Как става записването за семинарите и за онлайн обученията на "Дигитален гараж" отделно?
Записването става много лесно. Като влезете в страницата на "Дигитален Гараж" на Google, отивате на "Семинари и коучинг, избирате града от падащото меню и то ни изписва кога и къде точно ще се проведе лекцията. Кликваме "Регистрирай се". Записването за онлайн обученията пък става с натискането на бутон "Започнете да учите" и там също следва попълването на кратък формуляр, за да информирате платформата какво точно искате да научите.
Ако хората не се притесняват и наистина искат да минат обученията бързо, могат да го направят съвсем спокойно за 2-3 дни. Самите видеа са кратки, за да не дават излишна информация. Самата платформа е гъвкава и дори и да прекъснем, след определено време може пак да продължим от същото място.

- След успешното завършване на онлайн обучението се получава сертификат от Google. Какво точно представлява той, има ли стойност и къде може да го използваме?
За да получим този сертификат, трябва да сме преминали през всички онлайн уроци и да сме попълнили изпита накрая вярно. Той показва, че имаме основните познания по дигитален маркетинг и можем да го добавим към своята автобиография при кандидатстване за работа.

Какъв е интересът към инициативата в България? Има ли данни колко хора са преминали през онлайн обучението?
В България по платформата са обучени 30 000 души, което е една добра цифра. Само от стартирането на кампанията с лекции и семинари, която тръгва от средата на май 2018 г., са обучени 4000 души. В Европа са обучени над 3 млн. души. Статистиката показва, че от хората, които са преминали обучението в България, 37% притежават собствен бизнес, 87% са с малки компании, а 23% са търсещи работа и студенти. 67% от българите пък са минали през обучението, за да търсят нови знания.

"Дигиталният гараж" на Google е подходящ за преквалификация определено. Ако човек реши да се занимава с това, може да стартира с видео уроците, за да има обща представа за голямата част от нещата. Вече с курсове и други обучения може да се специализира.

- Кой ще води обучението по време на обиколките в България?
Самите лектори са курсисти на SoftUni и са избрани през програмата "Train the trainers". Минали са през подбор и са избрани най-добрите. Всички лектори са 12 на брой и са разделени на три екипа. Екип "Север", екип "Юг" и екип за София. Екип "Север" и екип "Юг" всяка седмица сменят града и правят презентация за обучението. Проектът се планира да е до средата на ноември, но има и вариант да се продължи до декември месец.
Ако се види, че има интерес към инициативата, Google възнамерява да я направят и догодина и отново да бъдат обиколени много български градове.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly