С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

За интровертите с любов

Девет техники за по-добро представяне по време на работни срещи, ако имате притеснения в общуването в групи
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Изпитвате ли дискомфорт, когато ви предстои среща в офиса, седмична оперативка, общо обсъждане и т.н.? Определяте ли себе си като по-затворен човек и интроверт?

Не се тревожете. Това не е нещо лошо. Но ако искате да не ви пречи на представянето по време на работни срещи, запознайте се по-добре с основните характеристики на интровертността и се опитайте да прилагате, ако не всички, то поне някой от съветите, които ви предлагаме.

Какво означава да си интроверт?
Първо да подчертаем, че интровертността в никакъв случай не трябва да бъде пречка да се развивате успешно в професионален план. Просто това са хора с по-различни нужни и подход в общуването. Интровертите се различават от екстровертите по няколко основни точки:

-
харесват тихи и уединени места, където могат да се концентрират
- чувстват комфорт да работят по един проект за по-дълъг период от време без прекъсване
- вникват във фактите и идеите, които стоят зад работата, която вършат
- обмислят внимателно всяка своя стъпка, преди да пристъпят към действие
- смятат телефонните обаждания за разсейващи и гледат на тях като на нещо досадно и ненужно. Много повече
- предпочитат кореспонденцията чрез и-мейли
- обичат да развиват идеите си, чрез задълбочен размисъл в уединение
- предпочитат да работят самостоятелно или да са в екип от малка група хора.

Това да сте интроверт в никакъв случай не е нещо, което да ви притеснява и да ви кара да се чувствате неудобно в кожата си. Това просто означава, че вие не предприемате необмислени стъпки и се вслушвате повече в своя вътрешен глас, отколкото да действате импулсивно и необмислено. Вие сте много добър слушател, а това не е пасивна дейност и е сред ключовите елементи да разбирате добре хората.

Съвети за интроверти и не само
Ако се припознавате в описанието по-горе, но все още не сте открили начина как да превърнете минусите си в плюсове и плюсовете в още по-големи плюсове, то съветите по-долу ще ви помогнат да се подготвите по-добре за следващата ви среща. Всъщност те биха били от полза и за всеки, който работи в екип, така че четете внимателно, а във форума можете да споделите вашият личен подход за подготовка преди групови срещи и дискусии.

#1 Формулирайте изказванията си предварително
Характерна черта на интровертите е предварителното обмисляне и проучване на всички възможни варианти за действие. Всъщност, това е част от общата тенденция да мислите по-ясно и да работите по-добре, когато е тихо и сте сами. Екстровертите могат да мислят по-ефективно, докато са част от дискусия и идеите им идват на момента.

Като интроверт можете да използвате това знание, за да се подготвите преди да влезете в среща. Запазете ранните часове на деня за обмисляне темата, която предстои да се обсъди. Прегледайте на спокойствие данните, подгответе някои мисли и идеи. Това ще ви помогне да добиете увереност.

#2 Пийте билков чай
Не пийте голямо количество кафе преди среща с надеждата това да ви направи по-ефективни и енергични. Резултатът ще е обратен - ще изострите нервната си система излишно и ще се разтреперите. Вместо това, отделете няколко минутки за себе си в уединение с чаша чай, дишайте дълбоко, обмислете важните за вас точки. Това ще ви презареди със спокойствие и увереност.

# 3 Бъдете първи в заседателната зала
Като се появите първи на срещата, това ще повиши доверието на колегите към вас. Освен това ще можете да изберете подходящо място за сядане. Всеки колега, който дойде, ще ви поздрави лице в лице и това ще ви помогне да се климатизирате към обстановката поетапно, а не шоково, когато вече всички са в стаята.

#4 Използвайте езика на тялото
Срещата в офиса едва е започнала, a вие вече сте се навели глава, ръцете ви са скрити под масата, краката ви са плътно един до друг, стараете се буквално да се "слеете с обстановката" и да сте невидими... Знаете ли, че с този език на тялото повишавате допълнително кортизола (хормонът на стреса) в тялото си и се чувствате още по-притеснени? Освен, че тялото ви крещи "не говорете с мен" и самите вие се чувствате зле. Променете това, като се изправите на стола си, вдигнете глава, оглеждайте помещението и хората, с които сте в стая. Отделете две минути преди срещата, като стоите в изправена поза с ръце на хълбоците. Това ще увеличи тестостерона в тялото ви и ще ви направи много по-уверени в представянето ви.

#5 Говорете първи
Изготвили сте подробен доклад, интрiгуваща презентация или сте събрали в екселски файл ценна и важна информация? Не допускайте това да остане незабелязано от вашите колеги. Не е нужно да сте екстроверт, за да го направите - достатъчно е да използвате проактивни техники, които са съобразени с вашия ритъм.

Какво означава това? Най-общо казано този, който говори пръв, той оформя рамката на срещата и задава тона. Можете да добиете увереност за работата си, като я представите в самото начало и оставите на колегите си да развият идеите ви след вас. Така ще имате възможност да се изкажете преди екстровертите да са нахвърлили купища идеи и няма да загубите фокус. След като говорите първи, ще можете да се отдадете на наблюдение и анализ на всичко, което се случва и ще сте спокойни, че вече сте казали, каквото имате.

#6 Говорете със свое темпо
Възможно е докато говорите, останалите ви колеги да ви прекъсват с редица въпроси, които могат да ви разфокусират и като цяло да насочат разговора в съвсем друга посока. Не се чувствайте длъжни да следвате чуждо темпо и да бързате. Помолете въпросите да се задават, след като приключите. Запазете си правото да отговорите на по-късен етап на тези въпроси, за които ви е необходимо време да обмиsлите или да проверите информацията допълнително .

#7 Обобщете
Проявете инициативност да направите заключението от срещата, особено, ако вие сте задали рамката в началото. Като интроверт имате нагласата да забелязвате възможните точки за анализ, които да бъдат задача за след срещата. Вие можете да вникнете в евентуалните затруднения, които могат да възникнат и като цяло сте тези, които ги предотвратяват.

#8 След срещата
След финала на срещата изпратете на присъстващите ключовите теми, които са поставени като задачи или бъдещи обсъждания. Допълнете със свои идеи, които впоследствие са ви хрумнали и сте осмислили и анализирали на спокойствие. Ако пък ваш колега е направил предложение, което ви е направило впечатление, след края на срещата разговаряйте с него на четири очи и дайте и своите предложения как идеята да се развие.

#9 Имали сте успех?
Изпитвате задоволство след успехите, които сте постигнали? Не спирайте до там, защото практиката създава съвършенството. Тренирайте тeхниките, с които ви запознахме и създавайте нови практики, които намирате за работещи и ви помагат да разкрият най-доброто от вас и ви създават усещане за комфорт.

Ина Иванова е съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на социалната динамика, невербалното поведение, изграждането на имидж, развитието на умения за водене на преговори и т.н.
Има опит в сферата на рекламата, продажбите и корпоративните обучения. В момента е личен съветник по невербална комуникация на политици и хора, занимаващи се с различни бизнес дейности.


HR and Leadership Forum: Management 4.0

24 октомври 2018 г.

Повече подробности на capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



Акценти в програмата:

  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

 
Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly