С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да включваме емоция в комуникацията с околните

За да въздействаме на хората трябва да ги накараме да се чувстват важни
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Замисляли ли сте се дали въздействате на емоционално ниво на хората, с които разговаряте? Ако искате да бъдете запомнящи се, трябва да знаете как да го правите.

Ще разгледаме няколко интересни научни открития и изследвания. От тях ще изведем някои изводи, за да се разбират процесите по-ясно. Ето и първото правило:

Ние биваме привличани от хора, които ни привличат емоционално.

Водещия психолог Джон Дюи посочва кои са най-фундаменталните аспекти на човека. В своите изследвания той открива кое е това, което всеки човек на света желае.

Да се чувства значим. Дълбоко в себе си, всеки на тази планета иска да се почувства приет.

След като са осигурени базовите нужди като храна и подслон, всичко, което хората искат, е да бъдат ценени. (Четете още тук: Как да превърнете скучния разговор в интересен.)

Това ни помага да разберем какво хората намират за привлекателно. Въздействаме емоционално на този, на когото успеем да удовлетворим желанието да се чувства важен.

Ето психологията зад всичко казано до момента: ако можете да накарате някого да се чувства важен, оценявайки неговото мнение, време или чувства, ще бъдете привлекателен за него.

Предизвиквам ви да опитате нещо ново. Следващия път, когато сте на събитие или с приятел, подхождайте към всички разговори с една цел: накарайте всеки, с когото говорите, да се чувствате ценен.

Опитайте с вербална атрактивност:

- Задавайте въпроси за това, което е важно за другия събеседник.
- Интересувайте се в дълбочина, като задавате въпроси започващи с "Защо" и "Как".

Пример: "Как реши да се занимаваш с този тип дейност?"
"Защо според теб това е така?"

- Избягвайте да питате редовните въпроси, които започват с "Какво" и "Кога".

Пример: "Кога реши, че това ще е твоята професия?"
"Какво мислиш да правиш оттук нататък с тази специалност?"

- Демонстрирайте пълна ангажираност. Това означава да не проверявате телефона си през няколко минути или да търсите начин да отидете до тоалетната, за да видите новите си съобщения. Спрете! Със сигурност ангажирането ще помогне и на двамата да се почувствате по-заинтригувани и всеки ще вижда другия като интересен за разговор човек.

Можете да бъдете атрактивни събеседници и компания за другите чрез езика на тялото. Знаете колко много се отразяват невербалните послания, които отправяме към останалите. Изследвания са доказали, че по-голямата част от нашата комуникация е именно невербална, като според проучванията представлява минимум 60%. А това е много! Особено когато знаем, че може да достигне цели 93% и да остави само 7% за вербално изразеното.

Как да бъдете невербално атрактивни за околните? (Повече за невербалното общуване четете тук: Въведение в невербалната комуникация.)

Дръжте пръстите на краката си насочени към този, с когото разговаряте. Нашият мозък "сканира" това колко някой е ангажирал вниманието си върху нас, като отчита накъде са насочени краката му. Така мозъкът ни прави оценка на интереса на останалите към нас. Така че, когато искате да накарате някой да се чувства ценен и да изразите уважение към него, дръжте краката си в посока към него, докато говори. Така той ще оцени подсъзнателно вашия интерес и самите вие ще станете по-интересни за него.

Невербалното ви послание ще им каже: "Аз съм с теб! Чувам те! Продължавай!"

А това е най-големия комплимент, който можете да направите на някого. (Още за невербалното влияние четете тук: Отразяването или как може да влияем на хората.)

Използвайте тройно кимване

Проучванията показват, че хората ще говорят 3 до 4 пъти по-дълго, ако направите три последователни бавни кимвания, когато приключат с говоренето. Това е като невербален пунктуационен знак, означаващ многоточие (). Така че, когато някой завърши изявлението си, погледнете го в очите и кимнете три пъти, сякаш казвате "Продължавай!". Той в повечето случаи ще продължи и ще имате много по-дълбок разговор. Ако не се получава, отпийте от чашата си и продължете със следващия си въпрос.

Ако опитате дори една от тези техники, които целят да накарате другите да се чувстват важни, ето какво ще се случи:

1) Ще бъдете изумени колко по-интересни ще станат разговорите ви.

2) Въпреки че този подход е като цяло за изразяване на внимание и уважение към другите, страхотният страничен ефект е, че другите ще ви запомнят.

3) Хората ще ви изненадат. Когато наистина ни е грижа и задаваме правилните въпроси, тази емоционална връзка ще помогне на хората да ви имат повече доверие и да са по-открити към вас.

Най-ценното на това да демонстрираме, че ценим другите, е, че това е най-лекият и естествен начин да комуникираме. Защо да не показваме на тези, които харесваме и уважаваме, че е така? Всеки от нас обича да е харесван, колкото повече хора харесвате, толкова повече ще симпатизират и на вас. В случай, че харесвате малко хора, това само трябва да ви стимулира повече да им го покажете. Всичко това може да има страхотно приложение, както в професионален, така и в личен аспект от живота.

Ако искате да научите каква е разликата във функцията на мозъка между половете, четете тук.

Последвайте страницата на "Наука за хората" във Facebook и ме добавете в LinkedIn за още интересни съвети!

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективото общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение Science of People, LLC в САЩ. Ина е единственият техен представител за територията на България и Източна Европа.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly