С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Продавайте със стил

Поглед през очите на клиента ще ви помогне да избегнете някои грешки
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Независимо дали работите в сферата на продажбите или не, със сигурност ви се налага да продавате - най-малкото своите идеи, това, колко сте компетентни, своя професионализъм по време на интервю за работа и т.н.

Обикновено в такива моменти всеки изхожда от личната си гледна точка и затрупва другата страна с информация. Но това дали е достатъчно?

В тази статия ще погледнем през очите на този, който седи от другата страна.

Кое е ключовото, от което той се интересува и как да продавате със стил?

Искате да се научите да говорите убедително и уверено? Запишете се за обучение по презентационни умения тук

Иска фактите – забравете за "напудрените слова" и за украсяването на истината. Колкото по-ясно кажете какво точно предлагате/продавате, толкова по-лесно ще е на другата страна да разбере за какво говорите.

Забравете за думите "честно казано". Това автоматично ще даде знак на отсрещната страна, че не всичко, което казвате е истина и ще подложи на съмнения цялостното ви предложение.

Иска причина. Защо му е на клиента да купува от вас? Дайте достатъчно добра причина за това. Това трябва да е продукт/услуга, от която той ще има реална полза и добавена стойност.

Иска доказателство. За да сте достатъчно убедителни, че си струва да ви се довери, дайте нещо безплатно. Само така може да покажете, че имате самочувствието, че това, което предлагате си струва.

Иска да знае, че сте спечелили и доверието на други. Тук е моментът да представите препоръки, референции и всякакъв тип подобна информация, с която да покажете, че може да ви се има доверие.

Четете още: 6 начина да превърнете скучния разговор в интересен

Иска да знае, че цената си струва. Ниската цена може да провокира недоверие, че продуктът не е достатъчно качествен, а твърде високата цена да е причина да се съмнява, че си заслужава парите. Важно е да посочите причините за ценообразуването, за да преодолеете възраженията и съмненията.

Иска да знае, че ще може да разчита на вас и след като се съгласи да купи. Ако работите в автомобилния сектор знаете, че за клиента следпродажбеното обслужване е ключова част от това да купи един автомобил. Колко ще струва, колко ще чака за резервни части, може ли да разчита на професионална и бърза реакция от сервиза и т.н. Същото правило важи за всеки един друг сектор. Например, ако продавате софтуер, ще има ли 24/7 поддръжка и бърза реакция.

Иска да знае може ли да ви има доверие. Ако не отговаряте на мейли, ако не връщате обаждания, ако закъснявате с обещания и срокове, имайте предвид, че това може да е повод някой да не иска да работи с вас, независимо колко добър е продуктът ви или колко висококвалифициран твърдите, че сте.

Иска да има позитивно изживяване. Хората обичат на купуват и се доверяват на тези, които ги карат да се чувстват добре. Старайте се комуникацията с вас и цялостното клиентско изживяване да е позитивно.

Четете още: Бий се или бягай: 3-те механизма на стреса

Иска да знае, че изборите му са правилни. Когато отидете при нов фризьор, често ставате свидетел на реплика от типа "леле, този преди мен как зле се е справил". Това е много грешен подход, нищо че се е опитал да изтъкне професионализма си върху гърба на някой друг. Усещането, което ще има клиентът в този момент, е, че фризьорът съди неговите решения, смята ги за неправилни и съответно мисли, че той прави грешни избори като цяло в живота си. Това е подход, който носи твърде много негативи, за да си го позволявате и вие. Затова се въздържайте да оплювате изборите на своя клиент, независимо от това какво мнение имате.

Иска да бъде изслушан. Когато клиента говорът, слушайте внимателно. Често хората изпадат в "транс", докато друг говори, защото са твърде заети да мислят за собствените си думи и отговор. Когато слушате внимателно ще разберете мотивите на другата страна да търси определена услуга и продукт. Това ще ви помогне много по-лесно да намерите нещо общо между неговите желания и предимствата на това, което вие предлагате.

Четете още: Емоционално нестабилен – как да го разпознаете

Иска да му се помогне, а не да му се продаде. Определянето на нуждите на клиента е основополагащо, за да знаете дали можете да отговорите на тях. Ако той търси космически кораб, а вие предлагате само ракети, най-вероятно няма да можете да достигнете до затваряне на сделката. С този малко краен пример искам да наблегна на това, че така няма да губите своето време и това на клиента. Задавайте информирани въпроси, слушайте активно и това може да направи чудеса с кариерното ви развитие.

Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly