С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

8 по-малко известни техники за търсене на работа

Съкратените мениджъри на средно ниво изпитват особено големи трудности да намерят нова реализация
Share Tweet Share

Мениджъри на средно ниво, останали без работа, изпитват особено големи трудности да намерят нова реализация. Причината е, че информацията за позициите, които са подходящи за тяхната квалификация и опит често не достигат до страниците с обяви на печатните или онлайн медии. Кандидатите за тях обикновено се търсят по други канали - вътрешнофирмена мобилност, лични контакти, лов на глави... Все пак ако сте достатъчно активни, успехът може да ви се усмихне. Поне така смятат френски специалисти, цитирани от електронното издание Journal du Net. Някои от техниките, които те предлагат са почти непознати или трудно приложими при български условия. Други обаче са доста интересни и биха могли най-малкото да дадат полезни идеи.

1. Контактите по време на път

Колко пъти ви се е случвало да използвате времето, докато пътувате, за да се изолирате от обкръжаващия свят с интересна книга, списание или слушалки в ушите. От професионална гледна точка обаче това не е правилната тактика. Френските кариерни специалисти препоръчват да се възползвате от часовете, прекарани в самолети и влакове, за да градите полезни контакти. Някои превозвачи във Франция (TGV Rezo или Bluenity d'Air France-KLM ) дори създават улеснения в това отношение, като дават възможност на пътниците да разберат кой ще е съседът им по седалка.

Въпреки тези трикове, подобни срещи често са плод на случайността. Ако пиленцето кацне на рамото обаче, добре е да не го изпускате. За целта разменете контакти с човека, който представлява професионален интерес за Вас. Не забравяйте да споменете, че сте отворен за нови кариерни възможности и предложете да изпратите CV. И наистина го направете при първа възможност.

2. Професионалните форуми

Конференции, изложения, салони - това са местата, където със сигурност ще направите много нови и полезни познанства във вашата професионална област. Запознанствата се завръзват най-лесно, ако проявите здравословен интерес към предлаганите от събеседника ви продукти и услуги. Позволено е също да демонстрирате познания в дадена област, за да привлечете вниманието на присъстващите експерти. Ако пък искате да създадете контакт с лектора на някакво събитие, изчакайте да мине представянето му и след това го заговорете, като не пропуснете да отбележите какво в неговото изказване ви е направило впечатление. Правилната тактика изисква да не прекалявате нито с критиката, нито с ласкателствата. При всички случаи обаче най-важното е да съумеете да уговорите начин и възможност за следваща среща, преди да се сбогувате.

3. Мрежата в "мрежата"

Интернет може да е прекрасна витрина, при условие, че успеете да я използвате във ваша полза. Добре е да сте наясно например какво ще покаже Google, когато въведете името си. Резултатите от търсенето не бива да издават прекалено преплитане между личен и професионален живот.

Интернет-проактивните хора поддържат имиджа си на експерти, като създават собствен блог например. Ако ежедневното обновяване на "електронния дневник" обаче ви се струва непосилна задача, бихте могли да се ограничите с участие в дискусиите и форумите. Условието е да давате интересни професионални коментари и разбира се да се подписвате с името си. Възможността да създадете уеб страница, която да представя вашия опит и постижения също не е за пренебрегване. В такъв случай е добре да посочите електронен адрес, на който да бъдете открит.

4. Близки и далечни

Не ограничавайте познанствата си само с бивши съученици, състуденти и колеги. Място в професионалната ви мрежа могат да намерят познатите от фитнеса, басейна или тенис корта, съседите, родителите на съучениците на децата ви... списъкът може да се продължи. Не се знае кой от тези хора ще направи желаното предложение.

5. "Не" не е "никога"

Ако са ви повикали на интервю в дадена компания, но за съжаление нещата са приключили дотук, не приемайте драматично неуспеха си. Специалистите съветват да не забравяте, че "не" не означава "никога". Напротив. Използвайте възможността да създадете контакт с експерта по подбора, без да бъдете прекалено настойчив. Той може да стане част от бизнес контактите ви и при следваща възможност да помисли за вас.

6. Работна ваканция

Може би ви се струва, че лятото е мъртъв сезон, когато е по-добре да се почива, отколкото да се работи. Френските експерти обаче съветват да не пропускате "топлата" възможност да подготвите професионалното си бъдеще. Аргументите са, че именно през лятото хората са по-малко ангажирани и съответно по-достъпни и отворени за обмен. Вие също. Възползвайте се да поосвежите забравени познанства, да поканите на обяд хора, за които преди не ви е оставало време. Ако пък сте без работа, възможно е точно през отпускарските месеци да имате късмета да приемете пост по заместване, който да открие нови перспективи.

7. Знаете ли какво е job dating

Среща с максимум специалисти по подбор за минимум време. Експериментът, известен като job dating или speed-networking, се провежда за първи път във Франция през 2002 г. Оттогава необичайният подход печели все повече почитатели и в момента дори има агенции, които се занимават професионално с организирането на подобни мрежи. В блиц интервютата за работа от двете страни на масата седят кандидат и работодател или поне негов представител. Търсещите работа се представят в рамките на няколко минути, оставят визитка и преминават при следващия по ред. Така в рамките на около един час се срещат равен брой работодатели и кандидати. В края на сесията се решава дали, кой и с кого ще има нов, по-задълбочен контакт.

8. Агресивен маркетинг

Отвъд Атлантика отчаяните прибягват и до по-драстични подходи в търсене на работа. Да отпечаташ автобиографията си върху фланелка или да я раздаваш под формата на флайъри може и да звучи твърде американско, и трудно ще се впише в родната действителност. Все пак проявата на креативност може да се окаже печеливш ход. Важното е да запазите мярката и да изберерте подхода, съответстващ на вашата личност, за да не се окаже, че продавате имидж, който не отговаря на действителността.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly