С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

PR, маркетинг и реклама са различни професионални сфери

Кандидатите възприемат "PR, маркетинг, реклама" просто като синоним на динамична и креативна работа в млад екип с възможности за развитие
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: (cc) achichi via Flickr

Какви са възможностите за развитие в сферата на PR, маркетинга и рекламата.

Ани
 
Когато публикуваме обява за подобен тип специалист, обикновено получаваме трицифрен брой биографии за отрицателно време. А на кариерни изложения всеки втори от проявилите интерес към нашия щанд изявява желание да работи в сферата на "PR, маркетинг, реклама". Опитът ни кара да мислим, че тези кандидати за работа всъщност нямат представа какво искат да правят. Те възприемат "PR, маркетинг, реклама" просто като синоним на динамична и креативна работа в млад екип с възможности за развитие.

Няма дефинирана сфера "PR, маркетинг, реклама". Маркетингът е свързан с продажби, проучване на пазара и конкуренцията, на потребителските нагласи. Той често предполага рутина, свързана с много телефонни обаждания, търсене на информация, попълване на екселски таблици и прочее административни битовизми. Специалистът по PR организира събития, осъществява комуникация с медиите, връзка с клиентите и доставчиците, координира много хора. Тази работа е доста напрегната. Рекламата не е само изготвяне на самия рекламен материал, а отново е в по-голямата си част административна и координаторска работа, свързана преди всичко с продажби и намиране на клиенти за съответния рекламен носител или среда.
Стартовата позиция в която и да било от тези области е административна, а не творческа и отговорна и ако нямате ясна представа какво точно представлява съответната професия и какво точно бихте искали да правите в нея, възможно е бързо да се разочаровате.

Ето защо проучете много внимателно сферата, в която искате да се развивате, изяснете за себе си как виждате задълженията си и всекидневието си там. Бъдете наясно с това, което можете, и с това, което искате да научите. После подберете компании, които представляват интерес за вас.

Разгледайте профилите им, проверете мненията за тях в интернет, следете техните отворени позиции и се представете по подходящ начин. Най-добре потърсете съвет и от човек, който вече работи в такава среда. Той може да ви даде и други контакти в интересуващия ви бранш. Сред десетките кандидати за една позиция най-добрият начин да ви забележат е чрез вече установени контакти.

*Поля Дачева е мениджър "Подбор" в Adecco Bulgaria

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly