С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Спас Сливков: Успяват адаптивните

Как да правим кариера? Съветите на Спас Сливков, мениджър на Prodavalnik.com и "Предприемач 2012" от NEXT GENERATION.
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Красимир Юскеселиев

Спас Сливков е мениджър на Prodavalnik.com, най-големият български сайт за безплатни обяви и онлайн търговия. Има бакалавърска степен по история на изкуството от Withrop University, САЩ, а кариерата си започва в българския офис на рекламната агенция Leo Burnett.

Приносът на Спас за успешното развитие на Prodavalnik.com му носи отличието "Предприемач 2012" от конкурса NEXT GENERATION, организиран от "Капитал" и Академията за висши мениджъри към Виенския университет по икономика и бизнес.

Спас сподели съветите си за кариерно развитие в рамките на неформална среща на професионалисти и студенти на тема "Как надградих висшето си образование...", организирана от Karieri.bg със съдействието на Междууниверситетския център за развитие на кариерата на УНСС.  Публикуваме част от лекцията онлайн.

Ясно е, че образованието ми няма почти нищо общо с управлението на сайт за електронна търговия. На теория студент от УНСС 3-ти курс би бил по-квалифициран по образование от мен, за да заеме сегашната ми позиция. Но както е казал Дарвин, оцеляват съществата, които най-добре успяват да се приспособят.

Затова, когато завърших, се замислих в какво ме бива, в какво имам познания и с какво би ми доставило удоволствие да се занимавам. Дадох си сметка, че съм достатъчно умен, образован и аналитично мислещ, за да се заема с някой неща. В същото време установих, че има професионални области, в които не мога да се развивам. Не ставам за художник и не искате да чуете как пея. Не бих могъл да съм счетоводител или финансов директор, защото нямам подходящо образование, а и тези позиции не ме привличат.

Движещата сила

С други думи, помислете как да комбинирате това, което можете като природни дадености, образование и опит и това, което ви вълнува. Ако не намерите тази страст, която да ви служи като пътеводител, ще бъдете много нещастни.

В моя случай си търсех работа, която да е креативна, би ми дала сигурност и добри доходи. И така реших да се занимавам с реклама.

Умения, а не хартии

Преди да си потърся работа в рекламна агенция, се записах на курс по маркетинг, за да имам поне малко образование, което да ме квалифицира за тази сфера. След това започнах да проучвам потенциалните работодатели и да кандидатствам много упорито.

Сега, от позицията на работодател, мога да кажа, че дипломата е последното нещо, което гледам в CV-тата. Това, което ме интересува, са уменията. Например, ако искате да работите в агенция, която се занимава с онлайн маркетинг, научете повече за Google AdWords и се явете на изпит по тяхната сертификационна програма. Разберете и как се правят банери. Така, когато кандидатствате за работа, ще има какво да "сложите на масата".

Бих посъветвал студентите и да намерят време да работят по време на обучението си. Добре е да работите в сфера, свързана с образованието ви, да пробвате различни неща, за да откриете какво ви харесва и да трупате опит.

Не учете твърде много

Забелязвам, че много от младите хора записват магистратури веднага, след като завършат бакалавърска степен. Това за мен е извинение да не си намерят работа. В крайна сметка от университетите излизат хора, които са много образовани, а нямат нито един ден реален опит. Би следвало да правите магистратура, когато сте натрупали малко опит и сте стигнали до момента, когато усещате, че имате нужда да обогатите теоретичните си познания.

Пишете мотивационни писма

Като работодател мe впечатлява, когато човек направи нещо, което не се очаква от него. Например, да изпрати мотивационно писмо, дори и да не се изисква. Затова, научете се как се пишат мотивационни писма и не пропускайте да ги включвате в кандидатурите си за работа. Това е вашият шанс да се отличите. Напишете текста лично и със страст, разбира се в рамките на бизнес етикета.

Избирайте къде да кандидатствате

Няма смисъл да кандидатствате за дадена позиция, ако не отговаряте на изискванията. Ако се изискват 3 години опит в дадена сфера и вие го нямате, не си губете времето да пращате автобиография. Шейсет до 70% от CV-тата, които получаваме са на хора, които не отговарят на посочените изисквания. Тези автобиографии отиват директно в кошчето.

Разбира се, има позиции, за които не се изисква опит в специфична сфера или работодателят знае, че е много трудно да се намери човек с точно такъв стаж. Например, когато търсехме човек с онлайн маркетинг опит, знаехме, че ще е трудно да намерим подходящ кандидат, защото това е много нова сфера на развитие. В подобни ситуации се отличават проактивните хора, тези които докажат, че имат желание да се развиват и да се учат.

HR and Leadership Forum: Management 4.0

24 октомври 2018 г.

Повече подробности на capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



Акценти в програмата:

  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

 
Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly