С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Собствен бизнес по време на криза

Онези, които имат свои идеи и смелост да ги осъществят, биха могли да извлекат и ползи от настоящите трудности
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Юлия Лазарова

Когато сме настроени да виждаме и чуваме само лошото около себе си, пропускаме да забележим, че животът не е само черен. Така е и с кризата. Специалистите не спират да повтарят, че онези, които имат идеи и смелост да ги осъществяват, биха могли да извлекат и ползи от настоящите трудности. Например, като започнат свой бизнес. Само през февруари французите, предприели тази стъпка, са над 44 хил., или с 42% повече в сравнение със същия период на миналата година. Електронното издание Journal du Net предлага няколко добри причини да последваме техния пример напук на стагнацията.

1. По-евтин офис и реклама. По-ниските цени на офисите са безспорно добра новина за всеки начинаещ предприемач. Ако се възползва и от изгодните оферти на рекламните агенции, той може да разчита, че ще намали значително основните си разходни пера.

2. Свободни специалисти на пазара. Можете да се възползвате от това, че другите компании уволняват или затварят, за да привлечете квалифицирани служители. Твърде е възможно те да приемат офертата ви, при това при изключително благоприятни за вас условия. Новите ви служители ще са силно мотивирани и доволни, че изобщо са намерили работа. Подобен успех ви е гарантиран и ако предпочитанията ви са насочени към току-що завършилите студенти.

3. Оборудване на ниски цени. Предприятията, които прекратяват дейността си, търсят начин да се отърват от техника и офис обзавеждане. Това може да ви помогне да се оборудвате и дори да си купите кола за минимална сума.

4. Роднини и приятели със свободни пари. В момента е доста трудно да получите банков кредит. Затова пък приятели и близки вероятно ще видят във вашето начинание възможност да вложат свободните си пари, вместо да ги държат под дюшека, докато възвърнат доверието си в банките и борсите.

5. Компании за продан. Кризата плаши не само хората на наемния труд, но и собствениците на компании. Някои са дотолкова стреснати, че са готови да продават на всяка цена, преди да е станало твърде късно. Така че моментът е много подходящ за покупка на бизнес, стига да имате енергията да го развивате.

6. Без конкуренция. Тъй като онези, които ще се решат да правят бизнес в такъв период, не са много, това ще ви гарантира по-малка конкуренция и съответно по-лесни първи стъпки. Когато започнат да се появяват и други, ще им се наложи да ви догонват.

7. Изберете вашата пазарна ниша. Факт е, че някои сектори се чувстват доста добре въпреки общата стагнация. Сред тях са онези, които задоволяват потребности от първа необходимост като производството и търговията с храни, а също услугите в сферата на здравеопазването, енергетиката, телекомуникациите. Има и такива, чийто възход се дължи именно на кризата - например оказионната търговия, зеленият бизнес и всичко, свързано с редуциране на разходи и реализиране на икономии.

8. Големите компании имат нужда от вас. Това не е шега. Във време на бюджетни ограничения много от тях не могат да се развиват с вътрешни ресурси и често са готови да търсят франчайз партньори. Тяхното предимството е, че са малки и гъвкави. Освен това в смутни времена те са по-склонни да избират нови доставчици на стоки и услуги, които биха им дали възможности да оптимизират разходи.   

9. Родени в криза. Много от големите компании всъщност са създадени в периоди на криза и това доказват, че формулата работи. Освен Microsoft и Apple, можем да споменем още Procter & Gamble, Disney, McDonald's, General Electric и Johnson & Johnson. Звучи окуражаващо, нали?

10. Тест за жизнеспособност. Трудностите ще ви помогнат да създадете здрави основи на вашия бизнес и ще ви научат да залагате на високата ефективност, което не винаги се случва, ако пазарът е в разцвет. Освен това липсата на пари е майка на креативността. Ако вашата компания успее да оцелее, нищо няма да може де спре възхода ви, когато положението се оправи.

11. Медиениен интерес. Телевизиите и вестниците обичат хубавите истории за хора, които вървят срещу течението. За вас пък това ще бъде съвсем безплатна и своевременна публичност. И възможност да изградите прекрасен имидж за пред клиенти и партньори.  

12. Имате ли друг избор? Ако сте жертва на кризата и изпитвате трудности да си намерите нов работодател, може би идеята да работите за себе си е най-добрата спасителна възможност. Във всеки случай е далеч по-обогатяваща, отколкото да се наредите на опашката за социални помощи.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly