С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Елена Ватрачка: Търсим активни хора с отношение към клиента и бизнеса

За да посрещнем предизвикателствата на бизнеса в следващите години, със сигурност ще имаме нужда от силни лидери и мениджъри, които да управляват процесите
Share Tweet Share

За поредна година консултантската компания Aon Hewitt отличи най-добрите работодатели в България на база проучването си за удовлетвореността на служителите. През тази седмица ще ви запознаем с представители на наградените, които ще споделят своите практики в управлението на човешките ресурси и мотивирането на служителите, отредили им челните места в класацията.

Производителят на електроника "Шнайдер електрик" зае трето място в категорията "Средни и големи компании", а политиките на компанията представя пред "Кариери" Елена Ватрачка – мениджър "Човешки ресурси" в глобалния завод на "Шнайдер електрик" в с. Радиново, България.

Какви умения цените в служителите си?
Зависи от конкретната позиция, но най-общо всеки, който има ориентация към клиента и бизнеса, проактивен е и има енергията да кара нещата да се случват, е добре дошъл.

Как задържате и мoтивирате служителите си?
Ежедневно работим за това да създаваме и поддържаме силна фирмена култура, базирана на споделени ценности. От концепция за цялостно възнаграждение, през устойчивата вътрешна комуникация (закуски с топ мениджмънта, месечни информцаионни срещи, комуникационнни табла, фокус групи и планове за действие), до включване на служителите и признание (създаване на екип по ангажираността; създаване на програма за признание приноса на нашите служители – Star of the month и инициативи за повишаване на здравето и безопасността - Healthy lifestyle + Health and Safety@Work). И не на последно място програми за развитие и учене.

Какви нови практики за управление на човешките ресурси въведохте през изминалата година?
Акцент в управлението на хората през последните две години е концепцията "Цялостен професионален опит" или "Total Employee Experience", която представя професионалното развитие на всеки в компанията през призмата на различни етапи (Избор, Начало, Реализация, Оценяване, Признание, Развитие, Ново начало). На всеки един от тези етапи имаме разработени инструменти, които по най-подходящия начин да стимулират развитието на служителите.

Конкретна практика, която въведохме тази година е инициативата I learn@Schneider Electric. Тази инициатива се изразява в гарантиран достъп до обучение на всеки един служител в компанията и гарантирано време за обучение. Така на разположение на служителите има разработени от компанията ресурси (онлайн платформи за обучение, академии, различни материали), които са безплатни и дават възможност за саморазвитие.

Какво още ви предстои да направите в тази насока?
Предстои да продължим да развиваме практиката I learn@SE, като надградим офератата и се фокусираме върху индивидуалните планове за развитие на служителите. Това е свързано и с процеса за управление на талантите и разработването на индивидуални планове за развитие на ключовите таланти според концепцията 3Е (Experience, Education, Exposure).

Кои са професиите на бъдещето, от които мислите, че вашата компания ще има нужда?
В България сме представени от две единици – търговска и производствена. Основните позиции, които сме търсили досега, но и в бъдеще са търговски и индустриални инженери. За да посрещнем предизвикателствата на бизнеса в следващите години, със сигурност ще имаме нужда от силни лидери и мениджъри, които да управляват процесите. Другото, което неизменно ще бъде необходимо, са специалисти с познания в областта на управлението на данни. Дигитализацията е една от най-големите възможностти, но и предизвикателства пред нашата компания в идните години и със сигурност ще рефлектира върху начина, по който ще работим в бъдеще, и специалистите, от които ще имаме нужда.

Елена Ватрачка стартира кариерата си в "Шнайдер електрик България" през 2011 г. като мениджър "Човешки ресурси" за търговските офиси на компанията в България, Албания, Македония и Косово. От септемрви 2014 г. е мениджър "Човешки ресурси" в глобалния завод на "Шнайдер електрик" в с. Радиново, България. Преди да се присъедини към компанията Ватрачка е работила в "Арева". Завършила е Софийски университет "Св. Климент Охридски" със специалност "Психология" и е магистър по "Трудова и организационна психология".
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: Facebook; Twitter; LinkedIn; Google+; Pinterest. 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly