С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Христина Кънчева: Заплатата отдавна не изчерпва очакванията на служителите

Oбученията, вътрешната комуникация и създаването на преживявания са изключително важни за ангажираността и мотивацията на хората
Share Tweet Share

За поредна година консултантската компания Aon Hewitt отличи най-добрите работодатели в България на база проучването си за удовлетвореността на служителите. През тази седмица ще ви запознаем с представители на наградените, които ще споделят своите практики в управлението на човешките ресурси и мотивирането на служителите, отредили им челните места в класацията.

Тютюневата компания Japan Tobacco International Bulgaria зае второ място в категорията "Малки компании", а политиките й представя пред "Кариери" Христина Кънчева – мениджър "Човешки ресурси" в JTI България.

Какви умения цените най-много у своите служители?
Ние сме част от водещата международна тютюнева компания JTI. Тя оперира в над 120 държави и има над 27 000 служители. Управлението на хората, мотивацията и ангажираността им с целите на компанията естествено са стратегически въпрос в такава компания и българският пазар не прави изключение от това.

Пазарът на тютюневи изделия у нас е много конкурентен, много динамичен и имаме нужда както от таланти, така и от постоянното им развиване. За всяка позиция са нужни различни качества, но мисля, че сред най-важните са висока бизнес етика и морал, желание да създаваш и да постигаш целите си, да ставаш по-добър, да работиш в екип и да комуникираш успешно.

Как задържате и мoтивирате служителите си?
Естествено стремим се да осигуряваме добро ниво на основни и допълнителни придобивки. Тенденциите на пазара обаче показват, че заплатата сама по себе си отдавна не изчерпва очакванията и критериите на служителите. Много са важни тренингите, обученията, вътрешната комуникация, ясното комуникиране на общите цели и резултатите, създаването на преживявания, отбелязването на успехите заедно.

Какви нови практики за управление на човешките ресурси въведохте през изминалата година?
През последната година бяхме много фокусирани върху това да стимулираме ефективността в организацията ни. Наред с това се стараем да поддържаме стабилно нивото на обучения и тренинги, така че постоянно да развиваме хората си. От една страна, това е инвестиция в тях, но от друга страна всяка подобна активност трябва да е в състояние да добави стойност към един екип от професионалисти с доста опит в нашата индустрия. Стараем се и да стимулираме служителите постоянно да дават идеи за подобряване и развитие на бизнеса.

Всички тези практики не са новост в нашата компания, но устойчивото им прилагане дава резултати. Например в последната една година един от служителите ни премина на позиция в централата на JTI в Женева, а други трима бяха повишени отвътре на позиции в мениджмънт екипа. Това ни кара да смятаме, че се движим в правилната посока, заедно с развитието на бизнеса ни. За две години участие в "Най-добрите работодатели" сме с първа и втора награда, ще се радваме да продължим в същия дух.

Какво още ви предстои да направите в тази насока?
Мисля, че това е пътуване, което никога не свършва, защото средата и пазарът се променят постоянно, особено в нашия бизнес. Основното ни предизвикателство е да бъдем гъвкави и готови за утрешните предизвикателства, и едновременно с това да развиваме бизнеса си по най-добрия начин, без забавяне.

Кои са професиите на бъдещето, от които мислите, че вашата компания ще има нужда?
Трудно е да се каже със сигурност. Лично аз си представям, че те ще са свързани с още повече въображение и креативност, умение за комуникация, още повече търговски умения.

Христина Кънчева е мениджър "Човешки ресурси" на JTI България от 2008 г. Преди това е заемала позиции, свързани с подбор, организационен дизайн и развитие, както и с обучения на служителите в компании като "Кока Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България", "Пикадили" и други, като има общо над 14 години опит в тази област. Христина Кънчева има бакалавърска степен по "Психология".
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly