С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Марко Ниавро: Успешният мениджър има страхотен екип, на който разчита във всякакви ситуации

Качествата, които търся в членовете на екипа си, са високият професионализъм и експертиза в съответната област, казва генералният директор на "Каменица" Марко Ниавро
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Юлия Лазарова

Марко Ниавро е генерален директор на пивоварната компания "Каменица" АД. Интервюто с него е част от рубриката на "Кариери" "Лексикон за мениджъри". В нея периодично правим допитване до хора на ръководни постове, за да разберем малко повече за техния собствен подход и стил на управление.Текстът с обобщените отговори на десетимата мениджъри, към които оправихме въпросите си тази седмица, ще намерите тук. Вижте интервютата и с Ерик Дюма, Оливие Жан, Деян Беко, Рафаеле Чезаро, Оливие Маркет, Мартин Крон, Оливер Рьогл, Тим Курт и Питър Весел.

Какво ви накара да приемете офертата да се преместите да живеете и работите в България? А какво ви задържаше да направите тази крачка?

Приех предложението за работа в България като голямо лично и професионално предизвикателство. Исках да разбера дали мога успешно да се адаптирам към новата и различна среда. Освен това бях и силно мотивиран да дам максимума от себе си, за да допринеса за развитието на една вече утвърдила се, успешна компания лидер на пазара, каквато е "Каменица" АД.
Когато реших да предприема тази нова стъпка в кариерата си, не се сблъсках с никакви пречки. Радвам се на невероятна подкрепа от страна на семейството си и колегите си още от ден първи.

Какви бяха първите Ви впечатления от България и Българите?
България е страна с добър ресурсен потенциал, а българите са приятелски настроени и отворени хора.
Едно от първите ми впечатления беше, че на моменти българите са леко скептични към новото и големите промени, но когато става дума за вземането на важни решения, са социално гъвкави и умеят да се адаптират бързо.
Признавам, че в началото наистина си мислех, че никога няма  да се науча да чета кирилица. Впоследствие обаче се оказа, че в езиците ни има доста сходство, което, заедно с усилията на учителката ми по български език, ми дава надежда, че съвсем скоро езиковата бариера ще остане в историята.

А от бизнес средата в страната и начина на правене на бизнес тук?
В интерес на истината, впечатленията ми от бизнес средата в България не се различават съществено от тези от другите страни, в които съм живял и работил - Хърватия и Румъния. И в трите държави се наблюдава по-сложна макроикономическа ситуация, която е довела до цялостен спад в мотивацията на хората. Бих посъветвал българите да гледат по-позитивно на нещата и да си поставят по-амбициозни дългосрочни цели в бизнеса, които несъмнено ще ги движат напред.
Изключително важно е да мечтаем смело и да се целим на високо, а това е нещо, което българите сякаш понякога се страхуват да правят, потискани от тежките обстоятелства.

Кои са най-големите ви предизвикателства като чужденец на мениджърска позиция – в България, а и в другите държави, в които сте работил?
Както споменах и по-рано, най-голямото изпитание в началото за всеки чужденец е езиковата бариера. Комуникацията с човек на четири очи винаги е по-лесна, но трудностите идват, когато трябва да се впишеш в голяма група хора, чийто език не разбираш напълно. За да се изградят близки взаимоотношения с членовете на екипа и да се създаде атмосфера на доверие, е необходимо да опознаеш местната култура и да разбираш особеностите и навиците на хората, с които работиш.
                          
Кое е най-трудното решение в професионалната ви кариера?
Когато си част от голям екип, най-тежките решения винаги са свързани с управлението на хората и онези моменти, в които трябва да се разделиш с някого. Аз не правя изключение.

Каква е вашата дефиниция за успешен мениджър?
Според мен един успешен мениджър трябва да има вдъхновяващ професионален опит, доказани постижения и съвършени умения в комуникацията, както в корпоративна, така и в социална среда. Смятам, че лидерите, притежаващи тези качества и умения, винаги ще бъдат по-успешни от останалите, защото те им дават способността да привличат около себе си повече качествени хора и да изграждат стабилни екипи. Това са качества, които позволяват на един лидер да мотивира своите хора да постигат страхотни резултати. В крайна сметка, успешен мениджър може да се нарече този, който има страхотен екип от високо мотивирани и ентусиазирани хора, на които може да вярва и разчита във всякакви ситуации.

Как бихте описали мениджърския си стил?
Бих казал, че съм добре структуриран и организиран, имам високи изисквания, но се старая винаги да бъда справедлив. Обичам да държа нещата под контрол и да съм наясно с представянето на  всяка една бизнес функция, за да имам поглед върху цялостната картина.
Старая се да държа фокуса си върху постигането на дългосрочните цели на бизнеса и умея да поставям амбициозни и вдъхновяващи корпоративна визия и стратегия, които вярвам дълбоко, че са изключително важни, за да се движи бизнесът напред.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly