С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Оливер Рьогл: Успешният мениджър има силни функционални умения и умее да управлява конфликти

Чуждестранният мениджър трябва да харесва работата си в друга държава и да не я приема само като кариерно развитие, казва Оливер Рьогл, главен изпълнителен директор на "Райфайзенбанк България"
Share Tweet Share
Снимка

 

Оливер Рьогл е главен изпълнителен директор на Райфайзенбанк България. Интервюто с него е част от рубриката на "Кариери" "Лексикон за мениджъри". В нея периодично правим допитване до хора на ръководни постове, за да разберем малко повече за техния собствен подход и стил на управление.Текстът с обобщените отговори на десетимата мениджъри, към които оправихме въпросите си тази седмица, ще намерите тук. Вижте интервютата и с Ерик Дюма, Оливие Жан, Деян Беко, Оливие Маркет, Тим Курт, Питър Весел, Марко Ниавро, Мартин Крон и Рафаеле Чезаро.

Какво ви накара да приeмете офертата да се преместите да живеете и работите в България? А какво ви задържаше да направите тази крачка?
Като банков мениджър с голям опит на развиващите се пазари – през последните години в Русия и най-вече Сърбия, предложението да започна работа в България бе нормално продължение за кариерата ми.  Идвайки тук, застанах начело на една от водещите финансови институции в страната, чиято дългосрочна стратегия е да бъде сред лидерите на пазара.   

Какви бяха първите ви впечатления от България и българите?
Адаптирах се лесно, защото българите са гостоприемни, а и като култура България е много близка до Сърбия, където работех през последните 12 години, преди да дойда тук. Сръбският език ми помогна да се справям с българския, което е от полза и за интеграцията към средата тук.
Моето мнение е, че българите са интелигентни, работят много и са кариерно ориентирани. Тук има мениджъри на изключително високо ниво. Също така, прави впечатление, че мениджърите от женски пол съвсем не са рядкост и те успешно съчетават семейството с кариерата и образованието си – например завършването на MBA.

А от бизнес средата в страната и начина на правене на бизнес тук?
България е перспективен пазар и отлична възможност за всеки мениджър да се развива и подобри експертизата си.
Направи ми впечатление, че клиентите тук имат сериозни професионални познания, което е допълнително предизвикателство и нашата цел е максимално да отговорим на изискванията им.

Кои са най-големите ви предизвикателства като чужденец на мениджърска позиция – в България, а и в другите държави, в които сте работил?
Чуждестранният мениджър трябва да харесва работата си в друга държава и да не я приема само като кариерно развитие и подобряване на перспективите си в родината му. Т.е. работата в чужбина за чуждестранния мениджър е не само заради CV-то му. За чужденецът също така е важно да се интегрира към характеристиките на местния пазар, към културата, манталитета и езика на страната, в която работи.
От 24-те години, които работя в групата Райфайзен,  повече от 17 съм бил в чужбина и намеренията са ми да продължа да работя извън Австрия. Харесвам работата в банки и развитието им, но не за да се изкачвам по кариерната стълба в Групата.

Кое е най-трудното решение в професионалната ви кариера?

Най-трудното решение в кариерата ми бе да напусна Сърбия и банката, която изградих от нулата. За 12 години Райфайзен в Сърбия се превърна в една от водещите финансови институции и бих могъл да кажа – най-добрата банка в страната. Тогава се чувствах така, че все едно съм напуснал детето си.  

Каква е вашата дефиниция за успешен мениджър?
Моята дефиниция за успешния мениджър е да бъде резултатно ориентиран, с фокус върху клиентите, с висок интегритет и доверие, да е добър екипен играч, който мотивира и изслушва. Успешният мениджър има силни функционални умения и трябва да е много добър в управлението на конфликти.

Как бихте описали мениджърския си стил?
Бих могъл да определя мениджърския си стил като целево ориентиран с фокус върху резултатите, прецизен, коректен и прозрачен.

Как мотивирате хората, с които работите?
Преди всичко набираме мениджъри и служители, които вече имат силна мотивация и интерес да работят в среда като нашата. Задаваме им амбициозни, но реалистични цели, като им предоставяме организацията, процесите, средствата, културата и придобивките, за да ги постигнат. Доверяваме се на способностите им и насърчаваме развитието им.   

Какви са качествата на хората, с които работите, на които държите?
Както вече казах, държа хората, с които работя, да бъдат резултатно ориентирани, с фокус върху клиентите, с висок интегритет и доверие. Да бъдат екипни играчи, които имат умението да мотивират и да изслушват. Задължително е да притежават силни функционални умения и да бъдат много добри в управлението на конфликти.

За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly