С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Виолина Маринова: Next Generation лидерите са адаптивни, мислят стратегически и създават устойчиви контакти

Сериозно предизвикателство пред новото поколение мениджъри е способността им да моделират и управляват добри човешки отношения, казва главният изпълнителен директор на Банка ДСК
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Красимир Юскеселиев

Остават броени дни до финала на тазгодишното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2016. Целта на инициативата, организирана от "Капитал" и "Кариери", е да отличи младите и активни професионалисти с бизнес опит и лидерски потенциал. Защото искаме да покажем добрите бизнес примери и чрез тях да вдъхновим повече хора.

Защо инициативата е важна и за генералния ни партньор тази година - Банка ДСК, обяснява главният изпълнителен директор на институцията Виолина Маринова. Тя споделя своята лична дефиниция за бизнес лидер от следващо поколение и дава кариерни съвети към младите мениджъри и предприемачи.

- Г-жо Маринова, тази година Банка ДСК е генерален партньор на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, кандидатстването за който приключи съвсем наскоро. Какво ви накара да подкрепите инициативата на "Капитал" и "Кариери"?

- Приоритетите на Банка ДСК - институция с над 65-годишна история, са продиктувани от осъзнатата й отговорност като водеща банкова институция със силно влияние върху националната икономика. Като фактор в икономическото развитие на страната Банка ДСК има капацитет и отговорност да подкрепя, стимулира и финансира развитието на бизнеса и предприемачеството, да подпомага изграждането на устойчиви бизнес модели.

Като социално отговорна институция, която осъзнава ключовата роля на предприемачеството, Банка ДСК с радост прие да бъде партньор на проекта Next Generation, чиято задача е да излъчи бъдещите лидери. Банката винаги е подкрепяла инициативи и събития, които носят заряда на новото, проекти, чиято цел е търсенето и открояването на добрите примери, на потенциала за бъдещето. В изключително динамично развиващата се среда задаването на добри модели и създаването на стойност е от ключова важност и в този смисъл проектът Next Generation е инициатива, която задава добри практики и е модел за социално отговорно поведение на вдъхновителите и участниците в нея.

- Според вас какъв трябва да бъде един мениджър или предприемач, за да кажете, че е "Next Generation бизнес лидер", т.е. че е положителен пример за мениджър или предприемач?

- Променената бизнес среда изисква наличието на множество познания и умения. Неслучайно в последно време говорим за multitasking - стремеж и способност да управляваш различни дейности. Освен дефинитивно ориентирани към действие и постигане на резултати, съвременните мениджъри и предприемачи трябва да са силно адаптивни, за да могат да отговарят на предизвикателствата на средата. Важно е проактивното и стратегически ориентирано мислене, способността за широк поглед към обществената и бизнес среда, способността да намираш ниши за реализация на идеите си.

Споделям максимата, че репутацията е по-важна от технологиите, т.е. личностните качества на мениджъра или предприемача, неговият авторитет като експерт и личност са водещи. Овладяването на бизнес познания и територии трябва да е съпроводено и от личностно израстване. Друг критерий за добрите мениджърски качества е създаване на устойчиви професионални контакти, на екипи и взаимно обогатяване на хората, включени в общи проекти.

- Какъв е вашият съвет към младите професионалисти в България? Какво е добре да правят или да не правят, за да напредват в своята кариера?

- Сериозно предизвикателство пред новото поколение мениджъри е способността им да моделират и управляват добри човешки отношения. Правилата и процедурите в една компания са гръбнакът и общата структура в управлението на процесите, но без фокусиране върху подобряване на сътрудничеството и екипната работа, без изричното приоритетно място на човешкия фактор, намаляват индикациите за успешна бизнес реализация.

Моят опит сочи, че lifelong learning – обучението през целия живот, овладяване на нови знания и умения, е необходимо условие за достигане на професионализъм в дадена област. Многообразието на новите технологии, промяната на съдържанието на някои професионални области, възникването на нови професии изискват съответно динамично усвояване и прилагане на нови подходи към бизнеса.

- А какви са съветите ви към хората, които търсят реализация и кариерно развитие в областта на банковото дело и финансите?

- Доброто образование определено е основа за кариерно развитие във финансовата сфера. Освен фундаментални икономически познания младите хора е необходимо да изградят у себе си и стратегическо мислене, способност да адаптират информацията за глобални и локални икономически трендове и процеси към настоящата си дейност, към взаимно зависимите аспекти на финансовата система и бизнеса. Необходими са аналитични умения, фокус върху клиентите, т.е. консолидирането на данни и контакти, степенуването на приоритетите, за да може финансистът да еволюира заедно с клиента си, давайки му най-добрите финансови решения.

- На какво държите най-много при подбора на мениджърски кадри, а и на нови служители по принцип, в Банка ДСК?

- Банка ДСК е модел за непрекъснато трансформираща се институция. В този смисъл хората, които работят в нея, се очаква да са готови за управление и споделяне на промяната. При подбора на мениджъри и служители залагаме на способността им да идентифицират "тесните места" и да намират решения, както и на това дали са готови да се посветят на постигането на ефективност на дейността си. Ориентирането към клиентските потребности и тяхното удовлетворяване са основополагащ критерий при подбора.

Уменията за работа в екип или ръководенето на екипи е ключово в назначаването на нови колеги, тъй като именно резултатите от обединените усилия са тези, които създават удовлетвореност у служителите и добавена стойност за клиентите ни. За хората на мениджърски позиции е важно да могат да предадат своя ентусиазъм на екипа си, да изгражда и поддържа положителна връзка с членовете на екипа, както и да анализира обратната връзка с клиентите и да управлява успешно взаимоотношенията с тях.

Не на последно място е лоялността и изповядване на мисията и ценностите на Банка ДСК, тъй като нейната история и сегашно динамично развитие задават дневния ред на нашата дейност.

- Какви са възможностите за развитие и обучение на млади управленски кадри в банката, на вашите Next Generation служители?

- На служителите на Банка ДСК се предоставя непрекъснато обучение по продуктите и услуги, както и по техните специфични и промоционални условия. Продажбените умения се съчетават като подход на обучение с т.нар. "меки техники" и умения за комуникации, предлагане на нови високотехнологични канали за банкиране и т.н.

За служителите на Банка ДСК, в това число и за младите хора със заявен мениджърски потенциал, е създадена възможност за ротиране на позициите и за вътрешно развитие в рамките на Банка ДСК.

Предоставен е и обучителен ресурс от банката-майка ОТП Банк в Унгария, която предлага участие в различни уъркшопи по отделни направления на бизнеса, както и лидерска академия за изявени млади хора.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly