С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Хенри Жилар: Щастието на служителите ще e все по-ключово за компаниите

Качеството на живот на работното място зависи от наличието на мотивираща, прозрачна безопасна и устойчива корпоративна среда, казва вицепрезидентът "Човешки ресурси" на Sodexo преди участието си в HR Innovation Forum
Share Tweet Share
Снимка

Изградете фирмена култура, която гледа на качеството на живот и щастието на служителите като на инвестиция, а не като на разход, съветва Хенри Жилар.

[Sodexo] 

"Не трябва да забравяме, че благосъстоянието на служителите и щастието на работното място се превръщат във все по-важен фактор при избора на работодател, особено в период на дефицит на кадри, в какъвто се намираме в момента. Затова през последното десетилетие все повече компании започнаха да търсят решения за подобряване на качеството на живот на работещите чрез промяна на начина на работа, предоставяне на индивидуални пакети oт придобивки и изобщо на физическо и интелектуално пространство за качествено изживяване на работния процес. Висшият мениджмънт също обръща все по-голямо внимание на темата, а в някои компании дори се създава позицията мениджър "Щастие" (от англ. Chief Happiness Officer)".

Това коментира преди участието си в HR Innovation Forum Хенри Жилар, вицепрезидент "Човешки ресурси" на международната компания за корпоративни услуги Sodexo (четете пълното интервю с него тук). Според него качеството на живот и ангажираността на служителите са пряко свързани. По думите му много работодатели все още бъркат ангажираността със старанието, активното участие в работния процес или удовлетвореността на работата. А истината е, че тя обхваща и трите изброени елемента. "Като цяло компаниите с високи равнища на ангажираност работят усилено към приобщаване на политиките си на управление на персонала към бизнес стратегията си", твърди Жилар и добавя, че именно последователността и съгласуването на всички мерки и решения вътре в организацията ги правят смислени и значими за служителите.

Съветът на експерта е: "Стойте близо до служителите си и слушайте техните нужди. И не правете нещо само защото трябва да го направите – действията ви трябва да бъдат обосновани, целенасочени, изцяло вдъхновени от нуждите на работещите, както и съответстващи на бизнес стратегията ви".

В допълнение Жилар обособява и две основни тенденции, които ще оказват все по-съществено влияние върху ангажираността и мотивацията, но и ще бъдат важен фактор за привличането и задържането на талантите през следващите няколко години. Първата тенденция е здравето ("във все повече индустрии започват да се прилагат принципите на здравния мениджмънт"), а втората е свързана с хуманизирането на работното място ("внедряването на игрови принципи в работния процес може да бъде силно мотивиращ подход, да направи по-човечно и човешко работното място, както и да стимулира въображението").

Хенри Жилар ще бъде лектор на предстоящия HR Innovation Forum по темата: "Как можем да подобрим качеството на живот на служителите си?". Форумът, който се организира от "Капитал" и "Кариери", ще се проведе на 20 октомври. Повече за програмата и лекторите, сред които са визионери от Google, Universum, Invesus Group, CIPD и др., можете да научите на този линк или във Facebook страницата на събитието. Официален хаштаг #HRif.

Профил
Хенри Жилар
има над 15 години опит в сферата на човешките ресурси. Кариерата му започва в продуктовата компания Ferrero в Люксембург и Сидни. Преди 5 години се присъединява към екипа на френската група за ваучери за храна и корпоративни услуги Sodexo, където през последните 2 години заема позицията вицепрезидент "Човешки ресурси" за региона на Северна, Централна и Източна Европа.

Ролята му е да подпомага изграждането на стратегията за управление на човешките ресурси във всяка от деветте държави в региона. Участва и в процесите по придобиване и интегриране на нови компании. Друга негова задача е откриването и развитието на таланти в компанията на средно и висше управленско ниво.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly