С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Вилем Вейнанс: Хората оставят много информация за себе си онлайн, а това улеснява работата на специалиста по подбор

"Ако хората поддържат блог по тема, свързана с тяхната страст, това е добър знак", казва специалистът по онлайн подбор и лектор в HR Innovation Forum 2016
Share Tweet Share
Снимка

"Използвам LinkedIn за събиране на информация, а не толкова като място, от което да започна търсенето", казва Вилем Вейнанс.

[Личен архив / Вилем Вейнанс] 

Вилем Вейнанс работи в Improbable.io - стартъп, базиран в Лондон и финансиран от Andreessen Horowitz (a16z), където се занимава с подбор и развитие на екипа. Ментор е към стартъп акселератора Rockstart с централа в Амстердам, където помага на стартиращи компании да изградят измерими модели за наемане на персонал. Помага им и в намирането на технологични таланти през Github, Snapchat, Producthunt, Airbnb, Instagram и Couchsurfing.

Лектор е по теми, свързани с изграждане и ангажиране на силни технологични/продуктови екипи, онлайн подбор, създаване на иновативни стратегии за наемане на персонал, както и за технологиите в сферата на човешките ресурси. Привърженик е на използването на различни инструменти за подбор на персонал и понякога пише за тях в блога си. Има бакалавърска степен по "Човешки ресурси" от Университета за приложни науки в Утрехт, Холандия, Hogeschool van Utrecht. Учил е и културна антропология в Утрехтския университет Utrecht University.

Вилем Вейнанс ще бъде сред лекторите на HR Innovation Forum 2016 по темата "Подбор на кадри през социалните медии: алтернативен подход". Годишната конференция на "Кариери" и "Капитал" ще се състои на 20 октомври. Повече за програмата и лекторите, сред които са визионери от Google, Universum, Sodexo, CIPD и др., можете да научите на capital.bg/hrforum или във Facebook страницата на събитието. Официален хаштаг #HRif.

Г-н Вейнанс, какви са глобалните тенденции в областта на подбора на кадри през социалните мрежи и такива свързани с новите технологии като цяло?
- Към днешна дата има много начини да откриеш правилните хора, пазарът е пренаситен с инструменти, има трикове за това как да подходиш и неща, които правят работата на един специалист по подбор по-лесна. Има много сайтове, в които хората оставят информация, свързана с работата или личния им живот. Освен това наблюдавам, че проучването и откриването на хора през интернет е нещо, което се очаква от теб за всяка една роля, свързана с подбора, включително и в стартъп компания.

Вие търсите иновативни подходи и стратегии за подбор. Каква е практиката ви в момента по отношение на подбора и привличането на таланти?
- Опитвам се да бъда иновативен, като не търся там, където търсят повечето хора. Освен това се старая да намеря не просто инженери, а такива, които са подходящи за дадената работа. Опитвам се да стигна до сърцевината на ценностите, убежденията, интересите, хобитата на хората и т.н. И всичко това, за да намеря някого, който дотолкова да отговаря на нашите вярвания и мисия, че да е склонен да се премести в друга държава, за да работи с нас.

Иначе можеш да намериш хора и през сайта за ревюта на книги Goodreads, където човек вижда какви книги харесва някой. Например има една книга – Ready Player One, футуристична история, която наподобява нашата технологична среда. Хората, които дават висок рейтинг на тази книга, по всяка вероятност пасват добре на нашия бизнес. Тогава моята работа е да науча повече за тях, като използвам "стандартните" сайтове като LinkedIn, Facebook и т.н.

По принцип вие не сте голям фен на LinkedIn и Facebook за целите на подбора. Защо? За какво смятате, че могат да ги използват най-ефективно специалистите по подбор?
- Както казах, използвам LinkedIn за събиране на информация, а не толкова като място, от което да започна търсенето. Това е сайт, който е полезен с хронологичната подредба на списъка с работни места на някого, нищо повече. Самият аз не използвам Facebook, така че никога не съм го имал предвид и при подбора на кадри.

Представете няколко социални медии и споделете с какво те биха могли да бъдат полезни на един специалист по подбор.
- Github например все още е най-добрият за намиране на разработчици. До известна степен подходящ за такива цели е и Stackoverflow. Angelist е добро място за хора, които се интересуват от стартъпи. Сайтове, в които се събират общностите от студенти, са подходящи, за да намерите хора, които мислят като вас. Всякакви сайтове, в които можете да получите информация за предпочитанията на някого, например ревютата на книги в Goodreads или Amazon. През Quora можете да стигнете до хора, които отговарят на въпроси по дадена тема.

Кои са инструментите за подбор, които използвате и които бихте препоръчали?
- Харесва ми да имам подредена информация за задачите, по които работя, а софтуерът за онлайн подбор Workable прави това доста добре. При провеждане на интервюта и за общо проследяване на кандидата харесвам Greenhouse. Използвам и различни Chrome апликации, които ми помагат да откривам мейл адреси, но за които мога да говоря по-подробно на самия HR Innovation Forum. За откриване на имена на домейни е полезен whois.com.

На какво обръщат внимание специалистите по подбор, когато проверяват профилите на потенциални кандидати? От какво бихте се впечатлили?
- Лично аз винаги първо проверявам блоговете, ако хората поддържат блог по тема, свързана с тяхната страст, това е добър знак. Бившите работодатели също са добър индикатор. Например, ако сте работили като инженер в Google, това означава, че сте преминали техните интервюта за подбор, които са доста трудни. Проверявам и университета, в който са учили хората.

Тъй като специалистите по подбор все по-активно филтрират онлайн присъствието ни, какъв съвет бихте дали – как да се представяме онлайн, кои социални медии да използваме, какво да (не) споделяме, за да представим себе си по най-добрия възможен начин?
- Смятам, че е удачно да се придържате към полезен и умерен начин на присъствие онлайн. Например да участвате в сайтове, в които се задават въпроси и се дават отговори, да поддържате блог и т.н. Имайте предвид, че винаги има хора, които търсят таланти и информация онлайн, и могат да намерят много за вас.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly