С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Ив Шнойли: Българските компании са атрактивни за младите, но изостават от западните

Колкото по-човешки и персонални послания създават работодателите, толкова по-успешно ще привличат талантите, от които имат нужда, казва управляващият директор на Universum за Швейцария и ЦИЕ преди участието си в HR Innovation Forum
Share Tweet Share
Снимка

"Грешен подход е да се измерва ефективността на работодателската марка с броя на получените кандидатури", казва Ив Шнойли.

[Universum] 

"Специалистите по подбор започват да осъзнават, че работодателската марка е била пренебрегвана прекалено дълго за сметка на потребителската. Проблемът е, че тя стои в основата на потребителската. Ако работодателската марка не е достатъчно силна да привлича правилните хора, няма как да съществува и добра потребителска марка. Според наше скорошно глобално прочуване сред 2000 висши мениджъри от цял свят въпреки че връзката между работодателската и потребителската марка се усилва все повече, по-малко от 20% от работодателите имат комбинирана стратегия за развитието и на двете."

Това коментира преди участието си в HR Innovation Forum Ив Шнойли, управляващ директор на шведската компания за изграждане и развитие на работодателска марка (employer branding) Universum за Швейцария и Централна и Източна Европа (вижте пълното интервю с него тук). По думите му създаването на силна работодателска марка помага да компаниите да ограничат разходите за наемане на неподходящи таланти. Но и позволява по-ниски нива на възнагражденията, тъй като и други, нематериални елементи стават важни за кандидатите. "Комуникирането на ясни и целенасочени послания оказва ефект и върху намаляването на текучеството – не само ще привлечете, но и ще задържите най-подходящите за вас служители", коментира Шнойли.

Според специалиста една от най-честите грешки, които допускат организациите, е, че стратегията за изграждане на работодателската им марка не е обвързана с HR стратегията и цялостната бизнес стратегия. Друг пропуск е липсата на взаимосвързаност между вътрешната и външната фирмена комуникация. Съветът на Шнойли е: "Настоящите служители са актив, който определено трябва да използвате. Те могат да бъдат истински и много полезни посланици на марката ви".

В допълнение Шнойли обособява и няколко основни тенденции, които ще оказват все по-голямо влияние върху процесите по изграждане и развиване на работодателската марка. Това са социалните мрежи ("канали като Instagram и Snapchat едва сега започват да се използват в employer branding активностите") и еволюцията на организационните структури ("ще виждаме все повече примери за мрежови организационни структури и по-малко такива, основани на йерархични принципи").

Ив Шнойли ще бъде лектор в предстоящия HR Innovation Forum по темата "Изграждане на работодателска марка – тенденции и практически съвети". Годишната конференция, която се организира от "Капитал" и "Кариери", ще се проведе на 20 октомври. Повече за програмата и лекторите, сред които са визионери от Google, CIPD, Microsoft, Sodexo и др., можете да научите на този линк или във Facebook страницата на събитието. Официален хаштаг #HRif.

Профил
Ив Шнойли е управляващ директор за Швейцария и Централна и Източна Европа на консултантската компания за изграждане и развитие на работодателската марка (employer branding) Universum. Работи по редица значими проекти за големи, средни и малки компании и често е канен за лектор по различни теми, свързани с управлението на таланти. Има бакалавърска степен по спортни науки към Университета в Базел, Швейцария, и Executive MBA от Swiss Distance University of Applied Sciences.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly