С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

В кутията с изненади

В "Интерснак България" организират редовни срещи на служителите с личности от различни области, които целят да ги научат да мислят и да действат нестандартно
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Капитал

Когато от всички страни и все по-агресивно разни експерти и гурута те бомбардират с мантрата "Мисли извън кутията", често пъти единственото нещо, което искаш да направиш, е точно обратното. Какво би станало обаче, ако кутията крие изненади, които са замислени така, че да те изкарат от тесните й очертания?

Сигурно се питате какво точно се опитваме да кажем, затова може би трябваше да започнем по-простичко от самото име - "Кутията на изненадите". Става въпрос за иновативна HR инициатива, която стартира в средата на 2015 г. във фирмата за хранителни изделия "Интерснак България". А идеята е да се помогне на служителите да се пренасят в различни краища на света, като всеки път научават нови неща и правят вдъхновяващи открития. Ето как.

Какво има в кутията
Въпросната "кутия" представлява серия от срещи на служителите с външни експерти в различни области, които може и да нямат пряка връзка с работата им. Събитията се провеждат веднъж или два пъти месечно в централен офис на компанията и в работно време – обикновено в петък следобед. Напълно безплатни са и протичат под формата на кратка презентация, уъркшоп или демонстрация, последвана от дискусия с въпроси и отговори.

Всяка среща е по предварително уговорена и обявена тема, като продължителността й е обикновено около 40 минути. По думите на Цветан Борисов, HR мениджър в "Интерснак", основното предизвикателство е да представиш инициативата пред потенциален гост и да го убедиш да дойде, въпреки че досега много малко от поканените са отказвали. Сред лекторите са били специалисти по фън шуй, ароматерапия, коучинг, техники за емоционална свобода, аюрведа, хипноза, психологът Ани Владимирова, основателят на Фондация "Една от 8" Нана Гладуиш и др. "Искахме да разширим кръгозора на нашите колеги, да им покажем, че освен професионални знания и умения, за да се чувстваме пълноценни хора и професионалисти, е добре да надникнем и в пъстрия свят", обяснява Борисов.

Целта на инициативата е да предоставя на служителите информация от разнообразни житейски сфери, за да ги направи по-креативни и адаптивни в работата им.

Светът отвън
Вдъхновението за идеята идва като следствие от опита и впечатленията, натрупани от работата със служителите и техните индивидуални изисквания за личностно и професионално развитие, разказва Цветан. Според него в днешно време компаниите отделят много време и средства за обучения и квалификации на персонала и се опитват да осигуряват по-добри условия на работа, но въпреки това все още има една област, която като че ли остава в сянка за работодателите: "Това са извънслужебните интереси на работещите, техните хобита и занимания."

Така в "Интерснак" си поставят за цел да отворят съзнанието на хората, като насочат вниманието им "извън кутията", откъдето идва и наименованието на инициативата. От компанията са на мнение, че това би ги научило да взимат нестандартни решения, когато се натъкват на различни професионални казуси, но и да откриват за себе си нови начини за личностно развитие. "Запознанството отблизо с хора с различни качества, умения и мироглед, както и с известни личности, ангажирани с обществено значими каузи, помагат да сме по-отворени и отговорни както към собственото си израстване, така и към обществото", убеден е Борисов.

Продължението
В началото на програмата служителите са по-скоро изненадани и любопитни какво ще излезе от нея. "С течение на времето по реакцията на колегите и мениджмънта виждаме, че с всеки гост, с всяка среща първоначално поставените цели се изпълняват", казва Цветан. А междувременно офлайн програмата вече си има и своето продължение във фирмената интранет страница, където е създадена специалната рубрика "Полезната кутия". Там се публикува информация за и от всяка от предстоящите или вече проведени срещи, като по този начин служителите в страната могат да я ползват по всяко време и според нуждите си.

В допълнение се предоставят на български, английски и руски и други онлайн материали от автори от най-различни области и по всевъзможни, но все полезни теми – актуални законови изменения при пенсиониране, техники за релаксиране чрез акупунктура, нови подходи в маркетинга и др. Така че по всичко личи, че кутията няма да бъде затворена скоро, а ще изненадва служителите и през следващата година.

*Текстът е част от специалното издание на "Кариери" HR & Management Innovations.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly