С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Кой иска да бъде идеалният работодател

Не търсете готови рецепти как да бъдете иновативни, "различни" и уникални, вместо това ви даваме няколко въпроса за размисъл
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Няма да ви убеждаваме, че иновациите носят конкурентни предимства. Приемаме, че вече вярвате в това. Няма да ви убеждаваме, че иновации могат да съществуват и в областта на HR дейностите и като цяло управлението и работата с хора. Надяваме се, че вече сте осъзнали нуждата от това, за да се откроите сред масата от работодатели. Няма да ви даваме и готови формули как да бъдете иновативни, защото такива няма – не се става иноватор насила и по рецепта.

Вместо това на принципа на коучинг подхода ви предлагаме няколко въпроса за размисъл, както и насоки и примери за вдъхновение. За да намерите онова нещо, което да ви провокира да се замислите, или чуждия опит, който да адаптирате по вашия си начин, за да се доближите до профила на идеалния работодател.

Сътрудничат ли си HR и маркетинг отделите
Кооперирането в работата на HR и маркетинг отделите е ключово за изграждането на работодателската ви марка. Специалистите от единия екип имат информацията как биха искали да се позиционира компанията като работодател, с какво биха искали да я асоциират сегашните й служители или потенциалните нови кандидати, наясно са в детайли с инициативите, които вече самите те организират в тази насока. Специалистите от другия екип знаят какви инструменти и как да ги използват, за да постигне HR екипът целите си. В идеалния случай самите HR-и също биха имали маркетингово мислене. Но не забравяйте, че е важно едната ръка да знае какво прави другата. Защото, както казва Ив Шнойли, изпълнителен директор на компанията Universum, специализирана в изграждане и развитието на работодателски марки: "Ако работодателската марка не е достатъчно силна да привлича правилните хора, няма как да съществува и добра потребителска марка". Така, че тук въпросът за размисъл е: Дали HR и маркетинг екипът си сътрудничат ефективно?

Какво говорят служителите ви за вас
Не забравяйте, че имиджът на работодателската ви марка зависи на първо място от сегашните ви служители, които говорят положително или негативно за вас и дали биха препоръчали на приятелския си кръг да кандидатстват за свободните работни позиции, които обявявате. В този смисъл отговорете си на въпроса: Какво говорят вашите служители за вас като работодател? Питайте ги. Ако отговорът е негативен, предприемете мерки. Ако рецензиите са положителни, покажете ги и навън чрез разказите и лицата на хората, които вече работят за вас и демонстрират, че са "щастливи служители". Ако вътрешно имиджът ви е добър, половината от работата ви да се отличите като добър работодател е свършена.

"Грижовен" работодател ли сте
За да заслужите титлата "идеалният работодател", е важно да положите усилия. Не е нужно те да бъдат самоцелни, важно е да осигурите условия за работа, съобразени с нуждите на хората от екипа ви, такива, каквито те ги виждат. "Стойте близо до служителите си и слушайте техните нужди. И не правете нещо само защото трябва да го направите – действията ви трябва да бъдат обосновани, целенасочени, изцяло вдъхновени от нуждите на работещите, както и съответстващи на бизнес стратегията ви", казва Хенри Жилар, вицепрезидент "Човешки ресурси" на международната компания за корпоративни услуги Sodexo. В този дух са и съветите на Виктория Михаелиду, вицепрезидент "Човешки ресурси" във финансовата компания Invesus Group, когато коментира все по-модерната практика за въвеждане на гъвкави условия на труд.

Така че питайте ги какво очакват от вас (както например правят в MM Soluions чрез т.нар. "Тайни срещи с HR-a"). Може би за тях е важно да полагат грижи за здравето си и да имат усещане за баланс между работата и почивката – приоритетите на най-масовата група от работещи хора в момента, т.нар, поколение Y, а и на следващата генерация от млади и активни хора, част от т.нар поколение Z (вижте повече какво са направили по въпроса в "КонтурГлобал Марица-изток 3" тук).

Така че научете се да говорите на езика им и им осигурите това, което искат (а какво е то, можете да прочетете в детайли на този линк). Може би това е йога в офиса (практика, която обмислят да въведат в офиса си United Partners като част от програмата им за щастие на работното място) или някакъв друг спорт извън него, изненадващи срещи с интересни хора, които да помогнат на членовете на екипа да се развиват и като личности, и като професионалисти (виж практиката на "Интерснак България"), гъвкаво работно време или просто такова, което да е съобразено с интензивността на работата в компанията (както са направили във "Фикосота", където са въвели лятно работно време).

Може би пък имат нужда от професионално обучение, което обаче отново е добре да съобразите с индивидуалните им нужни, предпочитания и начин на учене, както съветва Мануел Белсолел от компанията, специализирана в областта на бизнес симулациите Business Today Simulation. Накратко: Вие какво правите, за да покажете, че се интересувате от това служителите ви да се чувстват добре и удовлетворени, че работят именно при вас, и да не искат да се местят на друго място?

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly