С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

С усмивка на работа

В "Юнайтед партнърс" са се заели със задачата да превърнат компанията в щастливо място за работа за служителите си
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Как започват понеделниците ви - с усмивка или по-скоро със сложен ритуал за излизане от леглото? Чувствате ли се вдъхновени и "на мястото си", когато ходите на работа? Подхождате ли към служебните си ангажименти с любопитство, нетърпение и ентусиазъм?

Подобни въпроси си задаваме малко или повече почти всеки ден, било на път за офиса или на връщане от него. Все по-често обаче и на работодателите им се налага да се поставят в обувките на служителите си, за да разберат доколко всъщност са щастливи на работното си място. А това е важно, защото, както показват все по-голям брой изследвания и анализи, по-щастливите хора са способни да допринесат много повече както за развитието на бизнеса, така и за подобряването на средата, в която всички живеем.

Водени от подобни прозрения, в комуникационна агенция "Юнайтед партнърс" са се заели с нелеката задача да се превърнат, по думите на Мария Гергова-Бенгтссон, основател и собственик на фирмата, "в едно от най-щастливите места на света". Звучи ли ви твърде утопично? Всъщност може би не е толкова невъзможно, колкото изглежда на пръв поглед.

За какво говорим, когато говорим за щастие
"Когато говорим за щастие на работното място, имаме предвид онази нагласа към работата, която е свързана с желание за смисъл, даване на най-доброто от себе си в работния процес, усещане за принадлежност и свързаност с другите, по-висша цел, лична отговорност и креативност", коментира Христина Митовска, която от повече от година заема нетипичната у нас позиция мениджър "Щастие" (Chief Happiness Officer) в "Юнайтед партнърс".

Снимка

"Важно е през по-голямата част от времето да правиш неща, които ти дават енергия, а не ти отнемат от нея - именно това означава да си на правилното място в компанията и да се чувстваш удовлетворен и щастлив.", Мария Гергова-Бенгтссон

 Фотограф: Цветелина Белутова



Тя разказва, че по инициатива на мениджмънта в компанията е започнал процес по внедряване на тези идеи във фирмената култура и ценности с цел да се създадат работна среда и дух, които да насърчават щастието в офиса. "Провеждаме разговори със световни експерти в областта на щастието на работното място, следим какво правят организации като Zappos и на база тези знания и специфичния контекст, в който живеем, изграждаме методологията си за щастие "HappinessUP", насочена към всички в агенцията", обяснява Митовска.

Първи стъпки в щастието
Едно от първите неща, които предприемат още от самото начало, е да се уверят, че разполагат с правилните хора на правилните места. За тази цел на всеки служител се прави профил от сертифициран специалист, за да се определят силните и слабите му страни. Анализът се основава на методологията DISC (от англ. Dominance, Influence, Steadiness, Compliance), която дава възможност да бъде направен разбор на личностния профил и поведението на служителя както в работна среда, така и извън нея, за да бъдат идентифицирани ценните за организацията качества на личността. Идеята е, че когато профилът на един човек се знае, можеш да общуваш по възможно най-ефективния начин с него. Затова всеки има на бюрото си табелка, която носи информация за характерните му особености, както и идеи за това как да се подхожда спрямо него в определени ситуации, пояснява Гергова.

Във втория етап от програмата са пристъпили към определянето на типовете играчи, към които принадлежат служителите в компанията – тип "А", тип "Б" или тип "C". За тази цел с помощта на консултантската компания "Фасттрак" успяват да създадат собствен инструмент за анализ на колегите, който представлява нещо като контролен списък с набор от професионални и личностни качества, необходими за растежа и развитието на фирмата. Хората, които покриват над 75% от нужните професионални и личностни качества, са "А" играчи, т. е. най-добрите. Тези, които имат над 50%, са "Б" играчи, или определяни като стабилни, а под 50% са "C" играчи, т.е. тези, които се смятат за неподходящи за екипа. "Това не означава, че не са добри принципно, а просто че са добри за друго място, не за нас", казва Гергова.

Следващата стъпка в процеса е създаването на нова организационна структура въз основа на проведените анализи на служителите. В резултат са обособили четири основни екипа – Inspiring Innovators (разработват комуникационните стратегии); Ingenious Insighters (правят анализи, проучвания, стигат до изводи); Creative Cooks (създават и реализират идеи под формата на текстове, визии, видеа и пр.); Lasting Linkers (поддържат и изграждат връзки с външни партньори на фирмата – медии, блогъри, НПО и професионални организации и пр.); и Wonder Making Wizards (осъществяват постоянен контакт с клиентите на агенцията и реализират проектите).

И в последния етап са проведени серия от лични срещи със служителите, за да се определи дали и доколко се чувстват удовлетворени на работното си място. "Важно е през по-голямата част от времето да правиш неща, които ти дават енергия, а не ти отнемат от нея – именно това означава да си на правилното място в компанията и да се чувстваш удовлетворен и щастлив", казва Мария Гергова. И добавя, че оттук насетне им предстои да разширят програмата с допълнителни активности, а през следващата година ще направят и първото замерване на ефективността й, за да проверят какво работи и какво е необходимо да променят.

*Текстът е част от специалното издание на "Кариери" HR & Management Innovations.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly