С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Процесът по подбор на кадри е ключов за бизнеса

Кристина Иванова, вицепрезидент "Операции" в TELUS International Europe, пред "Кариери"
Share Tweet Share
Снимка

[Личен архив] 

Кристина Иванова e вицепрезидент "Операции" в TELUS International Europe. Тя е част от екипа на компанията повече от 10 години, през които е заемала различни ръководни позиции, свързани с управлението на оперативните екипи и достигане на най-високо ниво при обслужване на клиенти. На актуалната си позиция Иванова отговаря за операциите на всички три локации на TELUS International Europe в България, както и за отделите "Рипортинг", "Тренинг" и "Качество". Тя притежава богат опит в стратегическото управление на проекти и комуникация с клиенти от различни индустрии. Преди да се присъедини към TELUS, е заемала различни мениджърски позиции в български и чуждестранни дружества в сферата на туризма. Завършила е 35-то езиково училище "Добри Войников" в София с профил немски език и има бакалавърска степен по финанси от Университета за национално и световно стопанство.

Срещнахме се с нея, за да разберем повече за дигитална платформа за подбор на кадри, създадена и внедрена наскоро от TELUS International Europe. Иновативният инструмент позволява на кандидатите да тестват езиковите си умения от вкъщи по всяко време, както и да си организират интервю със специалист по подбор в удобно за тях време. От друга страна, автоматизираният процес позволява на HR екипа да увеличи броя на провежданите интервюта, както и да стимулира интереса на повече кандидати да потърсят работа в компанията.

Каква беше причината, която ви накара да въведете автоматизираната платформа за подбор на кадри? Как се роди идеята и от кого?
- Едно от предимствата на това да си част от глобална компания като TELUS International е възможността за споделяне на ценен опит и добри практики. Концепцията за въвеждането на платформата се роди от колегите ни в Гватемала и е пример за това как една добра идея може да обиколи земното кълбо и да бъде имплементирана навсякъде. Автоматизираната ни платформа за подбор на кадри е само част от цялостната ни концепция за следващо поколение инструменти, които да подпомагат бизнеса ни.

Какви бяха целите, които си поставихте с реализацията на този проект?
- Ролята на процеса по подбор на кадри е ключова за бизнеса ни и концентрираме усилията си именно там. На първо място, си поставяме за цел да надградим положителния опит на бъдещите ни колеги по време на процеса по кандидатстване при нас. Знаем какви са моделите и проблемните зони в глобален мащаб. Кандидатите за работа прекратяват процеса по подбор, защото той им се е сторил твърде дълъг и сложен, а тези, които са имали вече негативен опит с този процес на дадена компания, не биха кандидатствали повторно в нея. Друга важна цел е подобряването и улесняването на процесите ни по подбор за специалистите в компанията. Да се стремим към иновации е част от нашата корпоративна култура.

Как точно работи платформата?
- Платформата позволява на кандидатите да тестват езиковите си умения онлайн в удобно за тях време - 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието, независимо от това къде се намират. След като кандидатстват за работа при нас, те получават автоматично генериран линк, чрез който могат да започнат тестовете веднага и да се връщат към прогреса си, когато пожелаят. За целта са им необходими единствено компютър или мобилен телефон и спокойна и тиха среда. Всички тестове са разработени съобразно Общата европейска езикова рамка (CEFRL). Проектът цели да осигури максимална прозрачност и обективност при провеждането на тестовете, като в същото време оптимизира процеса по преселекция, оценяване и подбор на кадри.

По какъв начин платформата улеснява последващите интервюта за подбор?
- По данни на MRINetwork през 2018г., за да получи предложение за работа, един кандидат преминава през минимум три интервюта в период от три до шест седмици. За сравнение през 2015 г. необходимото време е било между една и четири седмици. Чрез въвеждането на платформата целим да променим тези тенденции, опростявайки и съкращавайки процеса. След успешно преминаване през няколко лесни стъпки търсещите работа могат с един клик да си запазят среща за интервю със специалист "Подбор" в офисите ни.

Какви бяха основните рискове, които отчетохте преди започването на подобно начинание?
- Всяко ново въведение крие известни рискове. В нашия случай основният риск беше дали и как ще бъде прието от кандидатите. Качествата и преимуществата на платформата бързо бяха оценени от тях. С добавянето на нови глобални брандове в портфолиото ни от клиенти екипът ни постоянно се разраства. За да можем да достигнем до правилните кандидати е важно да бъдем гъвкави и в крак с глобалните технологични тенденции.

През какви етапи премина осъществяването и внедряването на иновацията?
- Станахме свидетели на реалното ѝ приложение в останалите ни локации и решението да я имплементираме не закъсня. Последва процес на тестване на всички функционалности на платформата, което бе основа на следващата стъпка - пълното ѝ внедряване у нас. Нашите специалисти предварително преминаха през обучение.

Каква е инвестицията в нововъведението?
- Инвестицията е направена глобално и за момента не можем да споделим конкретни данни за европейския регион. Работим с външни доставчици от световна величина за почти всички важни инструменти, които изискват специфична функционалност и експертиза. Като друг пример мога да дам ежегодното проучване за ангажираността на служителите ни. То се изпълнява от световния лидер доставчик на решения и консултантски услуги за управление на човешки ресурси AON Hewitt. Имаме доказан опит и знаем, че инвестициите в подобни висококачествени продукти са винаги оправдани.

На този етап какъв ефект отчитате от нововъведението и как бихте го съпоставили с инвестициите, вложени в него?
- Платформата позволи на нашите специалисти по подбор да увеличат броя на провежданите интервюта месечно с 35%. Спестените време и ресурси надминават прогнозите ни. От стратегическа и финансова гледна точка платформата е повече от успешна.

Как беше приета иновацията от HR екипа? Имаше ли съпротиви?
- В резултат на засилена вътрешна комуникация, представяща предимствата на платформата и подобренията, които ще внесе в работния процес, тя беше приета положително от екипа.

Как смятате да развивате платформата оттук нататък?
- В момента чрез платформата кандидатите за работа при нас могат да тестват знанията си на 16 езика. Предстои ни да я развиваме и да я допълваме с още тестове на някои от 35-те езика, с които работим. Изключително много държим на обратната връзка от нашите кандидати. Тя е най-ценният инструмент за детайлните настройки, от които всеки процес има нужда, за да се подобрява.

Какви са отзивите от страна на кандидатите, които сте регистрирали до момента? Има ли интерес?
- Интересът нараства, а колегите ни от отдел "Подбор" ежедневно получават обратна връзка за дигитализирания процес. Голяма част от хората, кандидатстващи през платформата, стават нейни посланици. Смятаме, че те ще привлекат още повече кандидати именно чрез споделения позитивен опит.

Какви други процеси в компанията освен подбора възнамерявате да дигитализирате?
- Предстои въвеждане и синхронизация на нова уникална за българския пазар комбинация между Applicant Tracking System (ATS) и Customer Relationship Management (CRM) продукти, която отново ще отличи компанията ни като иноватор. Тази комбинация ще достави следващо ниво дизайн и функционалност на всички автоматизирани процеси, които ще се използват както за кандидати, така и за настоящи служители. И всичко това с фокус върху подобряването на изживяването на настоящите и бъдещи членове на екипа ни.


Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly