С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Радослава Кроснева: Най-важен е човешкият подход – да има уважение, внимание и грижа

Началник управление "Човешки ресурси" в Банка ДСК за предизвикателствата и удовлетворението в работата
Share Tweet Share
Снимка

 

Радослава Кроснева отговаря за управлението на човешките ресурси в Банка ДСК, която през последната година и половина премина през процес на обединяване с Експресбанк. Наскоро двете финансови институции се сляха окончателно и създадоха новата, по-силна Банка ДСК.

Радослава Кроснева е професионалист с 20-годишен опит в сферата на човешките ресурси, предимно в международни компании. Възпитаник е на Френската езикова гимназия във Варна, след което завършва "Международни икономически отношения" и паралелно с това професионална квалификация по "Журналистика". Преминава и международна сертификационна програма MCIPD по управление на човешките ресурси към Института за развитие на хора в Лондон.

В последните години Радослава Кроснева се занимава усилено с въвеждане на иновации, съчетавайки модерно мислене и гъвкави методи на управление.

Какви са предизвикателствата, пред които е изправен мениджърът "Човешки ресурси", преминавайки през процес на обединяване на две от най-големите банки в България?
- Предизвикателствата по време на интеграция са много - като започнем от хората, преминем през процесите, продуктите и начина на работа. Като мениджър, отговарящ за човешките ресурси, бих казала, че успехът в процеса на обединяване на две компании зависи изцяло от хората.
Най-важното за нашето сливане беше и продължава да бъде да създадем необходимата нова организация и служителите на двете банки да започнат да работят заедно като едно цяло. Това не е лека задача. Преминахме през всички етапи на интеграцията "като по учебник" - от създаване на нова организационна структура, през обективно оценяване на мениджърите на всички нива чрез тестове и интервюта с външни консултанти, както и събеседвания с ръководството на банката, винаги в присъствието на нашия главен изпълнителен директор - г-жа Виолина Маринова. Следвайки тези принципи, мисля, че свършихме добра работа и се надявам, че всичките наши усилия през последната година ще допринесат за създаването на успешни екипи и лидери в обединената банка. За мен хората правят организацията и моята мисия е да се опитам да ги направя щастливи.

A как успяхте да обедините в едно процесите, протичащи в две различни компании? Какви добри практики и иновативни методи използвахте?
- Успехът се дължи на всички екипи - мениджъри, експерти и външни консултанти в обединената Банка ДСК. Обединяването и оптимизирането на всички процеси бе възможно благодарение на усърдната денонощна работа на всички колеги, които бяха част от проекта по интеграцията. В такива моменти най-важно е доверието, а за да бъде изградено то между хората от двете банки, които в началото не се познават, се изисква много енергия, себеотдаване, грижа, внимание и време.

В допълнение на това, през целия период на интеграцията организирахме обучения по процесите, продуктите и проектите на всички работни групи, сформирани от екипи от двете банки. Горда съм да споделя, че дори и в тежката епидемиологична обстановка успяхме много бързо да преминем към дигитално обучение чрез създаването на "виртуални стаи" и не спряхме да подготвяме и развиваме нашите служители в процеса на интеграцията.

През този период от една година работихме усилено и в посока корпоративна култура и ценностите на обединената банка. Зададохме основните стратегически насоки от висшето ръководство, след което новоизбраните мениджъри за обединената банка работиха по ценностите, поведенията и практиките. Нещо повече, водени от разбирането, че мениджърите са ключов медиатор на структурните промени и корпоративните ценности, създадохме наша вътрешна Лидерска академия. Академията предложи различни предизвикателства на ръководителите, обедини идеите им за бъдещото развитие на банката и постави основите на изграждане на ново поколение лидери в Банка ДСК. В серия от инициативи служителите ни също имаха възможност да вземат участие в изграждането и споделянето на корпоративните ценности на банката. Най-мащабните от тях са серията "Креативни уъркшопи". Чрез дискусии и интерактивното преживяване #АзСъмБанкаДСК колегите се обединиха около общо разбиране за новите ни ценности.

Безспорно процесът на интеграция е свързан с големи промени за служителите, как Вие подходихте към този казус? Какви бяха най-големите предизвикателства?
- Аз лично обичам промените, защото те са двигателят на прогреса и развитието. Въпреки всичко промените, свързани с хората, са най-голямото предизвикателство - това са различни човешки истории, съдби, различни характери и светоглед. В моята практика винаги съм се стремяла да се водя от човешкия подход - да има уважение, внимание и грижа. Може би в миналото този подход не винаги е бил изцяло разбиран, но аз силно вярвам в това, че всички ние на първо място трябва да бъдем хора, без значение от позицията, която заемаме към момента.

На какво залагате, за да изградите един обединен успешен екип?
- Преди всичко залагаме на професионалните качества на служителите, както и на тяхното отговорно, коректно и ангажирано отношение към работата. Един истински успешен екип се гради на база взаимно доверие и усърдна работа заедно. Доверието е свързано и с признанието - празнуване на малките и големите успехи заедно с екипа. Признанието от своя страна е благодарност - за добре свършена работа, за лоялността към организацията, за екипа. Не случайно нашите корпоративни ценности са екипна работа, признание, отговорност и фокус върху клиента. Вярвам, че така се гради един обединен успешен екип.

Важно ли е според Вас в съвременните корпорации да се инвестира в обучението и развитието на лидери? Според Вас успешният съвременен мениджър по-скоро "лидер" или "шеф" трябва да бъде?
- Основната мисия на лидера е да изгражда доверие - грижейки се за хората, изслушвайки ги, спазвайки обещанията си и водейки ги през трудностите и предизвикателствата. Доверието е спойката, която създава успешни взаимоотношения в дългосрочен план. Управлението на шефа чрез заповеди е краткосрочно решение - те казват на екипа какво трябва да направи. Управлението на лидера чрез доверие насочва хората защо трябва да направят нещо. Така се създава устойчива и сигурна среда, в която всеки иска да работи. Определено успешният съвременен мениджър трябва да бъде лидер и през последната една година започнахме много да инвестираме в такива обучения чрез създаването на нашата "Лидерска академия".

Кои Ваши професионални и личностни качества развихте през последните години, преминавайки през процес на обединяване на Банка ДСК и Експресбанк?
- Устойчивост, гъвкавост, бързина при вземането на решения, кураж - това са качества, които ми помагат днес не само в работата, но и в живота като цяло. Много научих през последната една година и сякаш доста помъдрях, за което съм безкрайно благодарна на моите мениджъри.

Кое е Вашето най-голямо постижение в професионален план, с което се гордеете?
- За мен всеки малък успех е постижение, с което се гордеем както аз, така и моят екип. Постижение беше когато екипът с административни функции се превърна в партньор на бизнеса, печелейки доверие, когато въведохме нова онлайн система за управление на човешките ресурси, когато спомогнахме интеграцията да се случи плавно, когато променихме някои процеси и когато служителите ни благодарят за това, което сме направили за тях. Гордея се, че имам и невероятен екип, на който мога да разчитам и че заедно сме способни да прескочим планина и да покоряваме много върхове.

А успявате ли да намирате време за себе си? Какво обичате да правите през свободното си време?
- Въпреки напрегнатото работно ежедневие винаги се опитвам да намеря време и за себе си. Това се случва основно през уикендите. Прекарвам свободното си време със семейството и приятелите ми, рисувам, карам колело, чета книги и пътешествам. Това ме зарежда с нови сили и енергия за следващата работна седмица.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly