С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Коледните картички се адресират персонално

Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: www.sxc.hu

Тази година решихме да направим специални фирмени коледни картички, които да изпратим на клиенти и партньори. На всеки отдел се полага определен брой от тях. Седнахме с колегите до определим до кого да адресираме нашите картички и установихме, че има фирми, в които сме работили добре не с един, а с няколко души. Как да постъпим в този случай - да изпратим една картичка до двама-трима човека от една компания или на всеки от тях да надпишем отделна картичка?

Б.П., София


Вероятно през последната седмица сте изтрили към стотина имейли с електронни поздравителни картички за настъпващите празници, някои от тях може би дори без да отворите. Защото знаете, че са универсални и изпратени до десетки хора едновременно. Същото е и с картичките на хартия - когато са адресирани едновременно до няколко души или до цял отдел, те всъщност не са адресирани до никого.

Особено във времето на електронната комуникация човек се чувства изключително приятно, когато получи традиционно писмо с коледна картичка, надписана на ръка. Когато върху плика и в обръщението видите собственото си име, възприемате пожеланията персонално, дори ако знаете, че подателят е изпратил същите думи на още много хора.

Не е учтиво да адресирате картичката до няколко получателя едновременно. Със сигурност ще ги обидите - това би означавало, че не сте отделили достатъчно време, за да им окажете внимание лично или пък че ви се свиди да изпратите две отделни картички.

В това отношение правилата на бизнес етикета са много прецизни. Освен че картичката непременно трябва да е персонална, надпишете плика ръкописно, както и пожеланията, никога не забравяйте обръщението и накрая се подпишете с цялото си име. Допуска се пожеланията да са предварително напечатани. Тогава остава да напишете само обръщението и своето име. Допустимо е да добавите и визитната си картичка само ако през годината сте сменили местоработата си, адреса на офиса или телефоните си.

* Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ. Фирмата "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да пишете на e-mail: etiket@capital.bg

HR and Leadership Forum: Management 4.0

24 октомври 2018 г.

Повече подробности на capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



Акценти в програмата:

  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

 
Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly