С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Внимавайте с граматиката в имейлите

Share Tweet Share
Снимка

 

Един от мениджърите на нашата компания изпрати до целия персонал имейл, една част от който беше написана на английски. В английското изречение обаче беше допусната граматическа грешка. Как да постъпим в този случай - да му обърнем ли внимание върху грешката или просто да си замълчим?

Й. Н., София


По принцип всяка компания би трябвало да има утвърдена фирмена култура по отношение на писането на имейли. Тези, които все още нямат правила за електронна кореспонденция, е време да въведат, тъй като това играе важна роля при изграждането на корпоративния имидж. По принцип най-елементарните правила изискват да се слагат обръщения в началото и поздрав накрая, текстът да бъде кратък и ясен, да се спазва пунктуацията и граматиката на езика, на който се пише, да се използва подходяща лексика. Имейлите се приемат за официална кореспонденция и по тази причина гледайте на тях по същия начин, по който пишете писмо на фирмена бланка.

В повечето случаи компаниите използват един език за вътрешнофирмената си кореспонденция без значение какъв - български, английски или друг. Смешно и недомислено е да се пишат двуезични имейли на колегите българи. Изключение се прави само когато се използва цитат на чужд език.

Вероятно някои колеги не са си спестили усмивките, получавайки имейла на мениджъра ви. Ако този начин на писане е утвърдена негова практика, със сигурност и партньорите ви забелязват граматическите му пропуски. В конкретния случай е най-добре някой от другите мениджъри, който също е получил този имейл, да говори на четири очи с колегата си. Той има необходимия статус, който му дава право да му обърне внимание върху грешката. За подчинените е по-добре да не правят, макар и добронамерени, забележки на началниците си, освен ако не са лично близки с тях.

* Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ. Фирмата "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да пишете на e-mail: etiket@capital.bg

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly