С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Поведението на служителите съсипва фирмения имидж

Обноските на интервюиращия говорят за работната среда в компанията
Share Tweet Share
Снимка

 Автор: www.sxc.hu

Бях на второ интервю за работа в известна българска банка. И при двете събеседвания, на които отидох абсолютно навреме, се наложи да изчакам двайсет минути, въпреки че беше фиксиран точен час. При първото интервю, изчаквайки до кабинета да ме поканят, отвътре ясно се чуваше кикот. При второто събеседване двете интервюиращи отговориха на телефонни обаждания, които аз бях принуден мълчаливо да изслушам. Едната от дамите излезе, за да говори спокойно, а другата интервюираща започна да отговаря на предишни телефонни обаждания. През цялото време аз разговарях с интервюиращите на "вие", а една от тях с мен на "ти". Как изглежда гореописаната ситуация по отношение на бизнес етикета?

М.М., Бургас


Поведението на служителите от една институция рефлектира върху впечатлението за начина на работа в нея, а не върху отделния служител. Вероятно във въпросната банка това е нормалният начин на работа.

Във вашия случай интервюиращите не са били наясно с бизнес протокола за провеждане на делова среща. Най-малкото, което се прави в случай на закъснение, е да ви се извинят за него.

Против всякакви правила на етикета е докато разговаряте с някого, неговият/нейният телефон да зазвъни и той/тя най-безцеремонно да проведе разговора си. Това е демонстративен знак, че вие изобщо не сте интересен и важен. Доста хора се опитват да се оправдават с факта, че мобилните им телефони са служебни и трябва да отговарят на тях винаги. Бизнес етикетът обаче изисква по време на среща телефонът никога да не се оставя на масата и задължително да е предварително изключен.

Недопустимо също е да се говори на "ти" с непознати или малко познати. Правилото е, че в делова среда висшестоящият е този, който прави предложение за преминаване от учтивата форма "Ви" на "ти".

Според правилата на бизнес етикета държането на служителите на банката е абсолютно недопустимо. Поведението на интервюиращите говори за липса на каквато и да било фирмена култура, на интерес и отговорност към извършваната работа и не на последно място - на възпитание. Човек трябва добре да обмисли дали би желал да работи в такава среда.

* Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ, както и за имидж консултант от London Image Institute. Тя е първият български член на Association of Image Consultants International (AICI). Фирмата й "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да се свържете с Кристина Крънчева на e-mail: etiket@capital.bg


Съветите от "Бизнес етикет" излязоха в книга

Чисто прагматично погледнато, бизнес етикетът е икономическа необходимост. За отделния човек - за да получи желаната работа, да я задържи и да се изкачи по кариерната стълбичка. За компанията - за да се отличава от конкуренцията и да продава по-добре своя продукт.

Особено при позиции, предполагащи директен контакт с клиенти, възпитанието е толкова важно, колкото образованието и професионалният опит, твърдят специалисти по подбор на персонала. А неудачното поведение може да доведе до сериозни финансови загуби или пропуснати ползи.

Тъкмо за да предпази читателите си от такива грешки, преди близо три години "К3 Кариери" създаде рубриката "Бизнес етикет". От началото на октомври 2005 г. в нея са публикувани над 200 съвета за външен вид и поведение в делова среда, най-добрите от които вече можете да намерите събрани в книга. Поредицата може да се следи и на сайта KARIERI.bg.

"Бизнес етикет" е практично организиран справочник, който може да помогне в различни ситуации - бизнес обяд или вечеря, важна среща, пътуване или общуване с колеги и партньори. Можете да го поръчате онлайн на страницата на Икономедиа.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly